Pagina 1 van 1
C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 05 jan 2010 21:56
door danny2509
Goededag allemaal,
Ik zit met een probleem ik heb een c18xe motor die had een gescheurde kop dus heb ik een c18xel kop op gezet nokkenassen zijn overgezet van de c18xe op de c18xel kop alles weer in elkaar gezet maar slaat niet aan???? Zou de kop toch niet goed zijn (sensor) of heb iemand een ander idee waar het aan kan liggen????
groetjes Danny
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:03
door Bart(astra)
alle stekkers vast en niet toevallig 1 verwisseld (bv krukas)
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:07
door danny2509
nee alles nagekeken alles vast en op ze plek
Bart(astra) schreef:alle stekkers vast en niet toevallig 1 verwisseld (bv krukas)
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:11
door KevTech
Heb je een vonk? Krijgt hij benzine?
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:13
door danny2509
ja benzine wel ruik het behoorlijk ik krijg een pang als ik paar keer gas geef voor de rest niks
KevTech schreef:Heb je een vonk? Krijgt hij benzine?
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:15
door KevTech
Bougiekabels op de goede plekken aangesloten?
En staat je distributie op tijd?
Re: C18xe
Geplaatst: 05 jan 2010 22:30
door danny2509
ja bougies kabels zitten goed en heb het op tyd laten zetten door iemand , maar die kop moet niet uitmaken dat het een xel is ?
KevTech schreef:Bougiekabels op de goede plekken aangesloten?
En staat je distributie op tijd?
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 06 jan 2010 19:56
door Laagvlieger
Heb je wel een beetje compressie?
C18XEL kop is exact hetzelfde dus dat maakt niet uit.
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 06 jan 2010 20:32
door Sander 16V
weet niet of het kan en mogelijk is bij deze motor, maar heb je de nokkenassen niet omgewisselt. Heb wel vaker ziets gehoord bij een motor waar het mogelijk was en die starte ook niet meer.
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 06 jan 2010 22:06
door Bartje,
Er worden wel eens fouten gemaakt met het op tijd zetten van de distributieriem.
Bijvoorbeeld de markeringsstreepjes op de tandwielen naar elkaar toe zoals bij andere 16v motoren.
Bij een C18XE moeten ze naar boven wijzen (streepjes kleppendeksel)
De nokkenassen (inlaat/uitlaat) zijn overigens gewoon uit te wisselen want die zijn het zelfde..
Of misschien even uitlezen:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 07 jan 2010 19:00
door Sander 16V
Bartje, schreef:Er worden wel eens fouten gemaakt met het op tijd zetten van de distributieriem.
Bijvoorbeeld de markeringsstreepjes op de tandwielen naar elkaar toe zoals bij andere 16v motoren.
Bij een C18XE moeten ze naar boven wijzen (streepjes kleppendeksel)
De nokkenassen (inlaat/uitlaat) zijn overigens gewoon uit te wisselen want die zijn het zelfde..
Of misschien even uitlezen:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Wist ok niet zeker, maar nu wel!
Dank je Bartje
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 09 jan 2010 20:29
door danny2509
Probleem opgelost 2 verschillende nokkenassen erin 1 heb 8 uitlaatkleppen verziekt dus kan er weer vanaf maar gelukkig probleem gevonden, goede les voor de volgende keer.
danny2509 schreef:Goededag allemaal,
Ik zit met een probleem ik heb een c18xe motor die had een gescheurde kop dus heb ik een c18xel kop op gezet nokkenassen zijn overgezet van de c18xe op de c18xel kop alles weer in elkaar gezet maar slaat niet aan???? Zou de kop toch niet goed zijn (sensor) of heb iemand een ander idee waar het aan kan liggen????
groetjes Danny
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 09 jan 2010 20:31
door Bart(astra)
Vooral ook duur lesje...
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 09 jan 2010 20:39
door Raymond-oud
danny2509 schreef:Probleem opgelost 2 verschillende nokkenassen erin 1 heb 8 uitlaatkleppen verziekt dus kan er weer vanaf maar gelukkig probleem gevonden, goede les voor de volgende keer.
danny2509 schreef:Goededag allemaal,
Ik zit met een probleem ik heb een c18xe motor die had een gescheurde kop dus heb ik een c18xel kop op gezet nokkenassen zijn overgezet van de c18xe op de c18xel kop alles weer in elkaar gezet maar slaat niet aan???? Zou de kop toch niet goed zijn (sensor) of heb iemand een ander idee waar het aan kan liggen????
groetjes Danny
als je nog een c18xe kop zoekt
ik heb er nog 1 helemaal compleet
dus doen maar even een pm als je er belang bij hebt
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 09 jan 2010 22:29
door Sander 16V
mooi klote hopen dat je je zuigers niet heb geraakt, anders ben je waarschijnlijk nog verder van huis
Succes verder
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 10 jan 2010 03:20
door Raymond-oud
ik heb nog kompleet blok liggen als het echt mis
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 10 jan 2010 11:07
door Laagvlieger
Sander 16V schreef:mooi klote hopen dat je je zuigers niet heb geraakt, anders ben je waarschijnlijk nog verder van huis
Succes verder
Nah die heeft ie wel geraakt, anders druk je de kleppen niet krom.
Maar meestal kunnen de zuigers daar wel tegen.
Is namelijk heel weinig kracht voor nodig om een klep krom te drukken.
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 10 jan 2010 13:22
door Sander 16V
Laagvlieger schreef:Sander 16V schreef:mooi klote hopen dat je je zuigers niet heb geraakt, anders ben je waarschijnlijk nog verder van huis
Succes verder
Nah die heeft ie wel geraakt, anders druk je de kleppen niet krom.
Maar meestal kunnen de zuigers daar wel tegen.
Is namelijk heel weinig kracht voor nodig om een klep krom te drukken.
Staat ook waarschijnlijk. En heb wel eens zuigers gezien die er niet zo goed tegenkonden
Re: C18XE Problemen na overbouwen XEL kop
Geplaatst: 10 jan 2010 13:41
door Laagvlieger
Ja maar dan praat je over 8v koppen met kleppen recht bovenin de cilinder en niet onder een hoek zoals bij 16v's.
16v kleppen druk je krom (en in het ergste geval dusdanig dattie dwars tussen de zuiger en de kop komt, maar dat gebeurt niet zo snel) en 8v kleppen druk je helemaal aan gort. Zeker als het een motor is met vaste stoters ipv tuimelaars omdat die energie dan echt nergens heen kan. En dna kun je rare schades krijgen aan zuigers en kop.