Pagina 1 van 3

Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 17:27
door GSI Racer
Hallo mensen,

Ik had even een vraagje over de angel eyes van het merk FK.

Deze heb ik vandaag ingebouwd, maar als ik het dimlicht inschakel gaat ook het grootlicht aan. Het grootlichtlampje op het dash brand dan ook.

Kan het zijn dat ik voor het grootlicht een aparte draad moet leggen?
Qua stekkers aansluiten heb ik volgens mij niks verkeerd gedaan. :|

Nu heb ik dus maar even de grootlichtlampen eruit gelaten :mrgreen:

Het zijn dezelfde lampen als die van Bart(astra).

Hopelijk kan iemand me helpen

Maikel

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 17:37
door KevTech
Heb je het relais er ook goed tussen zitten?

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 17:47
door GSI Racer
Het zijn in totaal 3 relais, deze zijn alle 3 hetzelfde.
Zitten er ook goed op.

Daar ligt het niet aan lijkt me :roll:

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 17:48
door Raymond-oud
massa foutje denk ik

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 18:14
door GSI Racer
ook geen massafout :(

Net even gecheckt

Het lampje voor dimlicht is H1, voor groot licht is H7.

Bij het H1 lampje komt een zwarte en een gele draad. Deze kun je op beide manieren er op zetten, de lamp blijft het dan gewoon doen.

Voor de H7 lamp geld hetzelfde, de stekker hiervan kan op beide manieren erop gezet worden.

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 19:50
door gurdi
slechte massa bedoelde die

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 22:26
door GSI Racer
Ja ik begreep wat hij bedoelde :mrgreen: maar dat is het ook niet lijkt me.

Alle stekkers van de angel eyes zijn nieuw. Dus niet geoxideert o.i.d

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 22:29
door Raymond-oud
nee beboel dat je een fout gemaakt hebt met aansluiten en dat je dimlicht via grootlicht massa maakt en daarom gaat branden

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 02 jan 2010 22:43
door GSI Racer
Ik ga het morgen nog eens even checken :wink:

Het rare is: de orginele koplampen hebben een H4 lamp voor groot- en dimlicht in één.
De angeleyes hebben voor dimlicht een H1 lamp en voor grootlicht H7.

Dat betekend dus 2 lampen. Dit terwijl de bekabeling van de angeleyes gewoon op de stekker gestoken word die normaal op de H4 lamp komt (de 3 polige dus)

Is het dan niet logisch dat de hele kermis gaat branden? :roll:

Maar zoals gezegt zal ik het morgen nog eens nalopen.

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 00:14
door Astrid_fahrer
De kabelboom van de FK AE's is zo gemaakt dat je alle originele lampenstekkers op de FK kabelboom aansluit en vervolgens
één grote stekker op de koplamp zelf aansluit en deze geeft dus alle lichtstanden weer.
Hier zijn ook de relais voor om het grootlicht, dimlicht en stadslicht apart aan te zetten.

IK denk dat je een draad verkeerd hebt zitten in de koplamp zelf aangezien hier (als ik me goed herinner) 2 mogelijkheden waren om aan te sluiten.

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 00:21
door GSI Racer
Om welke draad zou het dan kunnen gaan? heb je enig idee?

Morgen gooi ik alles nog een keertje los en dan maar opnieuw aansluiten :wink:

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 11:50
door GSI Racer
Zojuist alles opnieuw aangesloten. nog steeds hetzelfde probleem :x

Ik ben aan het denken om de angels op de orginele bekabeling van de auto aan te sluiten. zou dit kunnen?
De 3 relais en de diode vervallen dan wel...

Morgen zal ik zowiezo even op het werk vragen. :wink:

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 11:59
door Raymond-oud
zit er geen schema bij die bende dan ?

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 13:48
door Erwin_dude
mot je eerst is vertelle hoe je die meuk aangesloten hebt ,

normaal gaat er gewoon een stekker in je orginele stekker..

probeer is even de massa van het grote licht los te gooie en dan die rechtstreeks op het chassis bevestigen

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 14:05
door GSI Racer
raymond schreef:zit er geen schema bij die bende dan ?
Zit wel een schema bij. k heb het gewoon via het schema aangesloten.

dat wat erwin zegt kan ik wel eens proberen

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 22:40
door Astrid_fahrer
Het moet bijna wel in je koplamp zelf zitten. Je hebt 3 relais die door de originele kabels worden aangestuurd.

1: Stadslicht
2: Dimlicht
3: Grootlicht

Deze 3 relais worden allen afzonderlijk geactiveerd door 1 van de 3 lichtstanden.
Dus wanneer het grootlicht tegelijkertijd aangaat met je dimlicht is er of iets niet goed in de FK kabelboom
of er is iets niet goed aangesloten in de koplamp zelf.

(ik neem aan dat je niet per ongeluk de richtingaanwijzer bij je stuur naar voren hebt staan toch? :mrgreen: )

Kun je anders eens een foto maken van de bedrading in de koplamp?
Zij alle 3 de rode voedingsdraden goed aangesloten op de accu?

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 23:00
door GSI Racer
haha, nej. De richtingaanwijzer staat gewoon in de normale stand.

De 3 + draden zitten ook goed op de accu.

Ik zal morgen even een foto maken :wink:

tot nu toe bedankt voor jullie hulp!

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 23:04
door Astrid_fahrer
Heb je ook al eens de lampen aangezet en iedere keer even 1 van de 3 relais even afgekoppeld?

Dan kun je eens kijken hoe de lamp hierop reageerd. Wat gaat er uit en wat blijft aan.

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 03 jan 2010 23:13
door Raymond-oud
waarom zitten er relais tussen dan
kan toch ook wel zonder volgens mij :roll:

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 00:08
door Erwin_dude
daar zit ik ook aan te denken bedoel relais heb je al in de auto zitte...

haal net was astrid zeg de relais er 1 voor 1 maar uut en dan even kieken wat die doet

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 01:58
door Roy 2.0 16v
gsi racer, ik heb ook die fk's
je hebt ze als het goed is gekregen met 3 meter draadboom, een handvol relais en stekkers
kant en klaar, je hoeft alleen maar 1 stekker aan te sluiten op 1 koplampstekker onder je motorkap en ze doen het beide.

knip alles eraf tot je nog vanaf je fk koplamp 15cm hebt per draad.

ja ik meen het

nu heb je 2 keuzes,
1 - knip de originele koplampstekkers onder je motorkap eraf en soldeer de 3 draden hupla rechtstreeks aan elkaar
en nee er brand niks door en ja het kan wel. serieus. die doorbrandverhalen zijn jaren 90 en eerste model fk's ofzo.

2 - split de originele draden voor de originele koplampstekker, maak aan deze 3 aftakkingen een andere stekker
soldeer de draden vanuit je fk koplampen aan de contrastekker ( deze extra stekkers zitten wel bij de berg aan draadboom die je bij je fk geleverd kreeg) je hoeft dus nieteens naar de winkel

en je hebt nu 2 stekkers per kant onder je motorkap, voor fk en voor je originele lampen
je kunt dus zo plug en play wisselen . en zo heb ik het, ideaal, kort en geen gezeik.

zoals het aangeleverd werd is troep, meters draad teveel relais en dimlicht melding op dashboard.

benodigdheden, soldeerbout, kniptang en isolatietape
en liefst een multimeter

als je wilt zien hoe het bij mijn auto zit moet je maar even pmmen voor een foto.
is zo simpel als wat, werkt het beste

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 13:09
door Erwin_dude
idd gewoon die meuk erafknippen,

paar van die stekkertjes eraan maken van die platte mannetjes

erin steken
krimpkous erom en klaar

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 19:23
door GSI Racer
Ik ga dat idee van Roy toch maar eens uitvoeren dan!

Op verschillende sites zag ik al staan dat die draadbomen geen fuck waard zijn.

Bedankt jongens!

Ik laat iets weten als het gelukt is (zal na het weekend zijn)

gr Maikel :opel:

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 19:31
door Bart(astra)
Heb bij mijne ook die extra kabelboom weggedondert...

Gewoon zelf aansluiten (en beste is om de originele stekkers in takt te laten)

Re: Angel Eyes

Geplaatst: 04 jan 2010 20:19
door gurdi
uhmm.

ik heb het met de stekkers die erbij zitten. geeft geen problemen maar
weet je zeker dat je het in de lamp goed hebt aangesloten.

die relais zitten er dnek ik om meer stroom te pakken want volgens mij schakelen ze met het normale signaal het stroomverkeer tussen accu en lamp rechtstreek(wel met zekering) dus niet met het stroom van de schakelaar.

dit hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat je nu met grootlicht zowel een h1 lamp als een h7 lamp aan hebt ipv 1x een h4 lamp. dus meer vermogen, weerstand, ampere , grotere zekering, doorbrandende bvedrading in het ergste geval.