Pagina 1 van 1
v6
Geplaatst: 28 dec 2009 15:26
door Erwin_dude
2,5 v6
probleem:
lekt kvs ... niet zichtbaar ... koppakking lijkt me sterk hoe ken ik da makkelijks zien als dat het is..?
storing op de klopsensor : als ik de auto pak en rij er pak um beet 30 km mee gaat MM lampje branden kan maar zo wezen dat ie 3 seconden later weer uit is en daarna weer aan gaat... diagnose zegt dat achterste klopsensor defect is .. heb hem meerdere malen vervangen maar geen resultaat..
iemand die me kan helpen?
Re: v6
Geplaatst: 28 dec 2009 17:12
door pascal1109
Klopsensor niet vuil? Dat was bij mij ook.
Lekt die geen kvs bij die temp sensor voor nakoeling?
Re: v6
Geplaatst: 28 dec 2009 18:16
door Laagvlieger
Koelwaterlekkage: Is het niet de warmtewisselaar die lekt? Dat is namelijk heel moeilijk om te zien omdat het gelijk verdampt.
Storing: Klopsensor Goed opgeschuurd met waterproof en vastgezet met 20 Nm?
Re: v6
Geplaatst: 28 dec 2009 23:16
door Theo Gsi
Is je kachelradiateur niet kapot?
Re: v6
Geplaatst: 29 dec 2009 18:20
door Erwin_dude
Laagvlieger schreef:Koelwaterlekkage: Is het niet de warmtewisselaar die lekt? Dat is namelijk heel moeilijk om te zien omdat het gelijk verdampt.
Storing: Klopsensor Goed opgeschuurd met waterproof en vastgezet met 20 Nm?
heb da ding 3 x vervangen..
niet noukeuring 20 nm gewoon handvast..
warmtewisselaar .. waar zit da ding dan?
en bij de nakoeling niet want is nogal veel en zie niks lekken..
het is ook niet geleidelijk lekken want heb nu 80km gereden en nog geen melding ..
gister was da al bij 40 km ..
erg vaag allemaal .. en alsk rustig rijdt dan giet mien klopsensor ook nie vaag doen en blijft MM lampje weg..
vaag allemaal maar
Re: v6
Geplaatst: 29 dec 2009 20:54
door Laagvlieger
Klopsensor: Die MOET echt 20 Nm. Iets losser dan werkt het piezoelement niet goed, Iets strakker en je draait het element kapot!
Daar kun je echt niet onderuit. Moet echt op het juiste moment vast.
Klopsensor werkt ook niet bij rustig rijden. Maar juist bij harder rijden of laag in toeren rijden bij een hoge motorbelasting.
Als je veel van de motor vraagt gaat hij de klopgrens opzoeken en die wordt bepaald aan de hand van het signaal van de klopsensor.
Warmtewisselaar: Das dat ding tussen de 2 cilinderbanken in.
Gaan 2 olieleidingen in. Dat deksel zit gekit en na verloop van tijd kan dat uitdrogen en koelwater lekker.
Aangezien het koelwater dan tussen de warme koppen in komt te liggen verdampt het en zie je dus niets lekken.
Daarom zeg ik altijd. Als je een V6 toch los hebt liggen. Dicht de wisselaar even opnieuw af.
Met ingebouwde motor is het best klote werk.
Re: v6
Geplaatst: 29 dec 2009 22:16
door Bart(astra)
idd warmtewisselaar is een bekende boosdoener !
Heb er een aantal maanden geleden ook 1 opnieuw afgedicht van een omega.
Zag je ook bijna niet waar het vandaan kwam,..
Re: v6
Geplaatst: 29 dec 2009 22:56
door Laagvlieger
Nog een tip:
Als je de warmtewisselaar eruit gaat halen ZONDER de cilinderkop(pen) te demonteren dan moet je een nieuwe warmtewisselaar bestellen met nieuwe moeren en afdichtringen.
Met gemonteerde koppen past hij namelijk net niet tussen de opening door. dus zul je de wartels los moeten draaien om het deksel van de wisselaar te scheiden.
En ik kan je verzekeren dat er geen schroefdraad meer overblijft op je wisselaar!
Re: v6
Geplaatst: 30 dec 2009 00:06
door Erwin_dude
ooh ja als je oliekoeler had gezegt had ik het wel gewete:D
rare is dat vanavond dus nog steeds geen lampje van MM is gaan branden en ook weer geeen kvs melding dus raar raar..
hoe ken ik er achter komen datie lekt bij warmte wisselaar?
op druk zette ut systeem?
Re: v6
Geplaatst: 30 dec 2009 07:18
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Nog een tip:
Als je de warmtewisselaar eruit gaat halen ZONDER de cilinderkop(pen) te demonteren dan moet je een nieuwe warmtewisselaar bestellen met nieuwe moeren en afdichtringen.
Met gemonteerde koppen past hij namelijk net niet tussen de opening door. dus zul je de wartels los moeten draaien om het deksel van de wisselaar te scheiden.
En ik kan je verzekeren dat er geen schroefdraad meer overblijft op je wisselaar!
Geen last van gehad !
Ging bij de omega met gemak.
alleen bij het aandraaien wel 1 van de wartels stuk gedraait, maar die ging er weer vlot uit.
Dus pas op ! Die wartels hebben 4 gaten, en kunnen niet veel hebben !
Re: v6
Geplaatst: 30 dec 2009 14:45
door Erwin_dude
hoe ken ik da merken dat die daar lekt dan?
ken hele meuk wel lodraaien maar alst daar nou niet aan ligt...
Re: v6
Geplaatst: 30 dec 2009 18:59
door Laagvlieger
Het koelsysteem met een pomp onder druk zetten en kijken.
Desnoods de inlaat eraf halen als je niet genoeg ziet door de kleien gaatjes.