Pagina 1 van 1
blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 13:04
door gurdi
c20xe loopt nog steeds rond 1800 toeren.
snpa er niet veel van. bougies zijn pik zwart na 5 minuten lopen. betekend toch te rijk?
toeren duid op te veel lucht en de bougies op teweinig.
dus ik dacht als de luchtmassa verkeerde waarde (teveel)
dan dnekt ie dat er veel lucht inkomt. en dus toeren gaan omhoog. wordt er lekker brandstof bij gegooit maar voor een grotere hoeveelheid lucht dan er in komt. dus veel te rijk.
verder als ik lmm lostrek gaat die rustig in de noodloop lopen.
stappenmotorlos gaat die gelijk nog meer lucht erin gooien. nog harder lopen. en soms echt dat die weg zacht met zo een zware aanzuig geluid dus veel te veel lucht.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 16:49
door Laagvlieger
Loopt te rijk dus.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 18:51
door gurdi
j a loopt te rijk inderdaad. en te hoog in de toeren.
waar kan dat aanliggen is mijn vraag.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 19:18
door GSI Racer
Lambda misschien?
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 22:38
door gurdi
krijg er geen melding van maar ga deze even omwisselen met een andere die ik heb van de 8klepper. maar is het een het gevolg van het ander? veel toeren en te rijk?
en kan het niet de lmm zijn ? het lijkt mij 1 van de dingen die worden uitgeschakeld als de noodloop gaat regelen.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 05 dec 2009 23:57
door Laagvlieger
Nog steeds dezelfde ellende.
Dan zit er niets anders op dan de tech erop en een datacheck te laten doen.
Ondertussen heb je al van alles geprobeerd maar niets verder gekomen.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 06 dec 2009 17:33
door gurdi
ik heb nog niet veel geprobeert. sinds het blok loopt maar neit in de goede toeren heb ik vals lucht gezocht. stappenbmotor vervangen olie ververst en dat was het,
lambda kan ik nog verwisselen.
en dan zal ik moeten kijken wat ie doet en anders zou het tech worden denk ik wel ja
alleen moet ik kijken hoe dat gaat want mag de weg niet op/
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 06 dec 2009 21:10
door Laagvlieger
Op een trailer of groene platen lenen
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 07 dec 2009 11:14
door gurdi
ja maar dat is niet altijd even makkelijk regelen voor iedereen.
en met groene platen moet ik wel veilig kunnen rijden. en dat weet ik ook niet als die in de hoge toeren blijft lopen. maar trailer meot nog wel te regelen zijn.
maar kun jij zeggen of de beredenering van mij juist is.
dus als de lmm meer lucht meet dattie harder gaat lopen meer gaat inspuiten.
of word het harder lopen door andere sensoren bepaald en idem voor de inspuiting.
vanvond ga ik de lambda omwisselen. want die ander die ik heb is iig wel goed.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 07 dec 2009 18:58
door Laagvlieger
Als de LMM meer lucht meet zal hij toch proberen het toerental omlaag te brengen door de LFR dicht te gooien.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 07 dec 2009 19:47
door gurdi
en qwa inspuiting?
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 07 dec 2009 23:26
door Laagvlieger
Hij zal altijd lambda 1 regelen. Dus meer lucht wordt uiteindelijk meer benzine.
maar das de lange termijn kenveldregeling die dat doet dus daar hoef je nu niet naar te kijken.
Het is nu gewoon heel simpel. Teveel lucht. Dus hij gaat knijpen op de LFR.
Re: blokje nog steeds te hard
Geplaatst: 08 dec 2009 14:05
door gurdi
maar dat doet ie opzich wel want als ik de lf los trek
dan is die ongeknepen en gaat die nog veel harder lopen, en slaat soms zelfs af
maar hij regelt hem niet tot de lfr dicht is. want hij valt niet uit en dat doet ie wel wanneer je de slang afknijpt.
-Lfr kan worden geregeld tot dicht
-maar werktniet goed
-maar wordt niet goed geregeld
-lfr kan niet worden geregeld tot dicht
-te veel lucht
-??