Pagina 1 van 1

De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 12:58
door pascal1109
Gisteren op de sloop uit een Vectra A met een hele hoop opties de kiekert eruit gehaald, omdat in die modellen blijkbaar de zogenaamde "comfort" kiekert zou zitten. Hiermee zouden ook, wanneer je ramen open zouden staan, deze dichtgaan bij het afsluiten van de auto?
Kan er nog meer met deze kiekert?

Dan vraag 2, het aansluiten. Ik heb het forum al doorgespit en alle topics doorgenomen welke over kiekerts gingen. Het overgrote deel van de draden komt overeen met de draden aan de "comfort" kiekert, dus het lijkt mij in dat geval kleur op kleur houden. Echter zijn er nog wat draadjes extra en ik zou niet weten waar ik die aan moet bevestigen.

Even wat foto's om het te verduidelijken:

De kiekert
Afbeelding

De draden die eraan zitten
Afbeelding

Voor de duidelijkheid, dit zijn de draadkleuren (eerst bovenste rij vlnr, daarna onderste rij vlnr):
- Zwart/geel
- Zwart/rood
- Rood
- Niets
- Bruin
- Rood/geel (2x)

- Bruin/rood
- Bruin/rood (2x)
- Zwart (2x)
- Bruin/wit
- Bruin/zwart (2x)
- Bruin/wit (2x)

Op basis van vooral deze post heb ik de "comfort" kiekert en de kiekert uit de Astra GSi is met elkaar vergeleken (ervan uitgaande dat alle Astra GSi's met CV dezelfde kiekert hebben). De hele bovenste rij zit volgens mij ook op mijn eigen kiekert.
Alleen de onderste rij verschilt nogal:
- De enkele bruin/rode zit er niet in
- De zwarte draad is er maar één van en niet 2
- De enkele bruin/witte zit er niet in
- De dubbele bruin/zwarte zit er niet in


Dus:
1. Wat kan de "comfort" kiekert allemaal voor extra's?
2. Hoe sluit ik deze aan in mijn Astra?

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 13:05
door Raymond-oud
geen idee maar als je een schema van een vectra hebt kun je kijken waar de draden heen gaan en wat de functie is
veel plezier :mrgreen:

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 19:45
door Laagvlieger
Idd schema erbij erbij pakken.

Ik wil niet eens zo'n comfort kiekert meer.
Omdat ik zomers nog wel een stuk los wil hebben staan terwijl ik hem wel op slot heb.
Dat kan dan ook niet meer.
Want volgens mij werkt hij via de Safe lock functie.

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 19:52
door pascal1109
Ok, waar zou ik een dergelijk schema vandaan kunnen halen?

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 21:54
door Laagvlieger
Heel lief vragen aan iemand binnen de Opel organisatie

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 22:02
door pascal1109
Dat moet wel lukken, heb al vrienden gemaakt bij m'n lokale dealer gelukkig :D
Alleen erg druk op werk nu en daarom geen tijd om langs te gaan :(

Ondertussen nog zitten googlen en kwam o.a. dit tegen. Volgens mij is dat hetzelfde als wat de dealer mij dan zou geven, alleen is dit in het Duits. Hoe zou de kiekert in het Duits heten? Of het CV systeem?

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 15 nov 2009 22:18
door Raymond-oud
Laagvlieger schreef:Heel lief vragen aan iemand binnen de Opel organisatie
:shutup: :mrgreen: :shutup: :mrgreen:

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 00:46
door Roy 2.0 16v
net als laag, ik zou het ook nieteens willen
genoeg zomerse momenten dat de auto half in het zicht, in de zon staat
Evengoed op slot maar met de ramen een stukje open.

Vergeet je nu weleens je raam dicht te doen bij parkeren ofzo?
wil je echt vele uren besteden aan het ontrafelen van een comfort kiekert, plus installeren, terwijl je ook gewoon na het parkeren je raamknopje even ingedrukt kan houden?

qua nuttige topichulp is mijn stukje net zoveel waard als de comfort kieker, 0,00000


om 1 vraag te beantwoorden,
wat kan die kiekert voor mijn astra? 1 ding, automatisch ramen sluiten als je je auto op slot zet.
wat kun jij voor die kiekert doen ? heel ver weggooien :D

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 12:38
door oenatje
ik ga er donderdag ook 1 halen,
Roy 2.0 16v schreef:wil je echt vele uren besteden aan het ontrafelen van een comfort kiekert, plus installeren, terwijl je ook gewoon na het parkeren je raamknopje even ingedrukt kan houden?
net zo nutteloos als je lichtverklikker?
misschien is het wel heel simpel om de kiekert aan te sluiten.

originele optie's achteraf inbouwen rules, ook al zijn ze nutteloss. WHO CARES?

dat heet nou hobby

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 15:14
door Roy 2.0 16v
binnenkort te zien in help, mijn man heeft een hobby :shiny:

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 18:04
door Laagvlieger
Voor mij werkt het zo en zo niet want ik heb geen slotcilinders meer.

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 18:32
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Voor mij werkt het zo en zo niet want ik heb geen slotcilinders meer.
das wel erg gemakkelijk he....kan je toch iets op verzinnen.. :lol:

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 19:46
door pascal1109
Maar is wel weer nuttige info. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je door de comfort kiekert "verplicht" wordt om deurgrepen MET slot te hebben.

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 20:15
door Laagvlieger
Hou wou je de comfort stand anders activeren :mrgreen:

Neej maar ik wil die optie niet puur om het gemak dat ik de auto nog wel eens ergens heb staan met de ramen stukkie los.
En dan is het me gewoon teveel werk om het wel werkend te krijgen. Dat heb ik er niet voor over.
Dan doe ik liever andere opties monteren.
Zoals reetverwarming en ik ga ook nog een keer bezig met parkeerlicht als ik het spul toch een keer los heb liggen.

Niet elke optie is nuttig.
Zo heb je bv ook een optie op buitenlandse Opels die een waarschuwingssignaal geven als je harder rijd dan 120.
Wil je die optie? Ik niet.
:mrgreen:

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 20:23
door pascal1109
Laagvlieger schreef:Hou wou je de comfort stand anders activeren :mrgreen:
Ik wist niet dat je die zo activeerde ;)

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 20:27
door oenatje
jaaaaa parkeer licht, dat wil ik ook

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 16 nov 2009 22:46
door gurdi
er moet wel een manier zijn om dat zonder slot te kunnen doen. als je je cv op afstandbedieing dicht doet gaat er een signaal naar de motortjes van de sloten dus kan ook wel naar de mototjes van de ramen.

misschien kun je zelfs met een diode gewoon de stroom van je cv gebruiiken

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 17 nov 2009 11:39
door eddie gsi
Laagvlieger schreef: Niet elke optie is nuttig.
Zo heb je bv ook een optie op buitenlandse Opels die een waarschuwingssignaal geven als je harder rijd dan 120.
Wil je die optie? Ik niet.
:mrgreen:
ik ook niet, maar is dat makkelijk aan te sluiten?
en kun je hem ook anders afstellen, dat die bijvoorbeeld er een signaal geeft bij een snelheid die ik kan instellen?

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 17 nov 2009 12:43
door gurdi
ik zou hem er best op willen hebben maar dan moet ie niet blijven piepen:P

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 17 nov 2009 13:34
door Roy 2.0 16v
dat vind ik nou handiger, die 120-overschrijding piepjes, net als je tomtom, maar dan moet ie ophouden na 1x
soms let ik er niet op en rij ik al een tijdje 140 op de snelweg, bij een tomtom piepje denk ik wel van '' prima we gaan hard genoeg'' :) bedankt voor de mededeling Tom. beter dan een boete..

parkeerlicht wil ik ook, mis ik ook als ik in het donker op een rotplek sta

reetverwarming, ik wacht nog steeds op een slopel op de sloop met die optie :)

Re: De "comfort" kiekert

Geplaatst: 17 nov 2009 17:25
door pascal1109
Jongens, het gaat over de comfort kiekert. Over andere opties of het wel of niet willen van de comfort kiekert gaan we lekker ergens anders ouwehoeren he ;)