Pagina 1 van 3

ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 18:36
door GSI Racer
Hallo heren (en dames)

Ik ben er sterk over aan het denken om een C20XE blok in mijn Astra te gooien :wink:
Nu ligt er de slome 16V in ( de X20XEV :mrgreen: )

Maar wat moet ik zoal veranderen als ik hieraan begin.

De auto heeft airo en stuurbekr. kan ik dit zo omzetten op de C20XE??

En hoe zit het met de kabelboom? moet ik deze mee vervangen?

En de bak?? is deze hetzelfde? heb eerlijk gezegt geen idee wat het nu is (F20 misschien)

dat waren mijn vraagjes wel zo'n beetje.

K hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

De rest komt allemaal wel goed :mrgreen: :mrgreen:


Thanks

Maikel

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 18:55
door Nick-GSI
Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.

Je hebt nodig,

Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 19:04
door oenatje
of f18 bak

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 19:41
door GSI Racer
Nick-GSI schreef:Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.

Je hebt nodig,

Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Er bestaat ook nog een M2.5 C20XE he? Is dat die met rotor ontsteking?

Waar kan ik zien wat voor een versn.bak ik heb?
Er staat wel X20XEV op.

De kat is volgens mij hetzelfde :roll:

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 20:05
door c18xe
t uitlaat gedeelde komt niet zo heel nouw kijken joh da past allemaal wel op elkaar met wat hobbyen voor tijdelijk..
belangrijkste is een goede kabelboom met ecu.
een complete c20xe
ja kan jouw versnellingsbak gewoon houden. is je eigen keuze
hoe t percies met de airco zit weet ik niet


op je bak zelf staat wat voor bak het is kij keens langs je accubak naar bendenden en maak t even schoon.

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 20:28
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:
Nick-GSI schreef:Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.

Je hebt nodig,

Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Er bestaat ook nog een M2.5 C20XE he? Is dat die met rotor ontsteking?

Waar kan ik zien wat voor een versn.bak ik heb?
Er staat wel X20XEV op.

De kat is volgens mij hetzelfde :roll:

je hebt een c18xe dus mag jij me nu vertellen waar je x20xev ziet staan :mrgreen:
want op je bak staat dat niet .... daar staat denk ik f18 of f20 op

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 20:42
door oenatje
volgens de rdw site:

ASTRA TAILGATE SPORT X2.0XEV

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 20:43
door Raymond-oud
oenatje schreef:volgens de rdw site:

ASTRA TAILGATE SPORT X2.0XEV
oke foutje van mijn kant dacht dat het een c18xe was :shutup:

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 20:51
door pascal1109
Dus op kenteken niet eens een GSi :?

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 21:11
door GSI Racer
T is indd. een X20XEV

Op mijn kent.papieren staat toch echt wel GSi. Ben begin dit jaar nog op keuring geweest bij de RDW (na een aanrijding)

Ik zal eens fftjes kijken wat voor een bak erin ligt. Maar dat zal wel gaan passen.

Heeft er iemand nog een leuk blokje liggen??

Hoe zit het met de blokken op marktplaats? Zitten daar veel oliezuipers tussen? Of heeft hier niemand ervaring mee.

Mij lijkt het betrouwbaarder om via een forum een blok uit te halen. waarom weet ik niet, maar zit tussen de oren :mrgreen:

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 03 nov 2009 21:17
door Raymond-oud
je moet gewoon een blok kopen die nog in de auto zit
dan kun je hem horen lopen en beter kijken wat de staat er van is

en als het goed is komt er hier binnenkort nog calibra c20xe binnen op mijn grote buiten magazijn
weet alleen nog niet of het voor sloop of handel is want er zit nog apk op :mrgreen:

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 00:18
door Diem
Scheelt bijna niks man een c20xe en een x20xev
Merk je niet echt denk ik zo

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 00:52
door pluggie
Merk je gigantisch omdat beleving anders is.

Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.

Tis een beetje beleving verhaal.

En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.

Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 02:01
door Diem
pluggie schreef:Merk je gigantisch omdat beleving anders is.

Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.

Tis een beetje beleving verhaal.

En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.

Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Daar heb je wel gelijk in plug.
Zoveel geld uitgeven.beter sparen voor LET

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 16:08
door Laagvlieger
Een LET is zo en zo geld weggooien vind ik :mrgreen:

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 18:42
door GSI Racer
pluggie schreef:Merk je gigantisch omdat beleving anders is.

Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.

Tis een beetje beleving verhaal.

En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.

Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Exact!

Daarom wil ik dr ook een C20XE in, de motor wat er nu in ligt is helemaal lam gereden (van een ouwe vent geweest)
Vorig jaar is deze motor erin gekomen, had ik toen maar meteen een C20XE gepakt :?

Vanaf welk bouwjaar zijn ze met die M2.8 begonnen??
'94 '95 zoiets??

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 18:50
door Bart(astra)
mijne is van eind 92 en heeft al dis ! Dus vanaf 93 zit je wel goed

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 19:17
door GSI Racer
mooi:D

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 21:49
door Tim82
Zit er dan nog zoveel verschil in 2.5 en 2.8? Is die ontsteking om te bouwen?

Hebben de latere C20XE's niet ook smallere lagerschalen, om interne wrijving (emissie, geluid) te verminderen? Maar zijn dus wel minder slijtvast?
Hebben latere C20XE's niet ook gegoten zuigers ipv gesmede exemplaren?
En de KS1200 (?) ipv KS700 kop, is dat nog iets om op te letten?

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 22:01
door oenatje
ks1200 bestaat niet,

ks400 ks700 ks859 en de coscast kop

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 22:06
door Peter_89
[quote="Tim82"]Zit er dan nog zoveel verschil in 2.5 en 2.8? Is die ontsteking om te bouwen?

Ontsteking is om te bouwen.

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 22:19
door Tim82
oenatje schreef:ks1200 bestaat niet,

ks400 ks700 ks859 en de coscast kop
Bedoel ik ;) Maar de 400 kwam na de 700, en is van mindere kwaliteit?

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 04 nov 2009 23:32
door oenatje
de ks400 lag alleen in de kadett e gsi


de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra

dus de 700 kwam na de 400

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 05 nov 2009 07:46
door Diem
Mijn calibra met m2.8 c20xe en 112.000km staat te koop

Re: ombouw C20XE

Geplaatst: 05 nov 2009 12:00
door Tim82
oenatje schreef:de ks400 lag alleen in de kadett e gsi


de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra

dus de 700 kwam na de 400
En wanneer was die coscast kop dan? Kan het zijn dat ik desondanks toch origineel een KS400 heb in m'n vroege 91'er Deutsche import?