Pagina 1 van 2

Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:15
door Arjan GSi
Hallo iedereen,

Mijn naam is Arjan, ben 21 jaar, woon in spijkenisse (net onder Rotterdam).

A.s. dinsdag zal ik waarschijnlijk mijn Astra GSi aan gaan schaffen. :mrgreen:

Het gaat om de volgende auto:
http://img394.imageshack.us/img394/7844/astragsi.jpg

Ik heb er zin in. :shiny: :D

Het enigen adeel, er word gezegd dat er een 2.0 8v in ligt, maar op het kenteken staat een 1.8 16v geregistreerd. Hier zal ik dus even op moeten letten.

Ik neem een maat van me mee, hij is Opel monteur, dus als er iets mis is dan zal hij het sneller zien dan ik.

Groetjes,

Arjan

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 11 okt 2009 17:23
door Nick(GSI)
hey,
Welkom :D suc6 met de aanschaf van je toekomstige GSi

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:28
door pascal1109
Welkom en veel plezier hier.

Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik :mrgreen:

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:35
door Arjan GSi
pascal1109 schreef:Welkom en veel plezier hier.

Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik :mrgreen:
Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb gehoord dat een 8-klepper meer koppel heeft bij het wegrijden?
En ik dacht dat een 16-klepper op de lange rit efficienter is, en meer vermogen beschikbaar heeft toch?
Kan het mis hebben hoor.

Groeten,
Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:39
door Raymond-oud
welkom hier

en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg :mrgreen:
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:41
door Arjan GSi
raymond schreef:welkom hier

en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg :mrgreen:
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
Toch wil ik eigenlijk wel weten wat nu precies het verschil is, buiten het feit om dat er de helft aan kleppen per cilinder in zitten. :P

Als iemand dit weet, dan zou ik eht graag horen :roll:

Groetjes,
Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 17:59
door oenatje
welkom hier,

veel plezier hier op het forum

de c18xe motor is de opvolger van de c20ne

de c18xe (125pk) is gemaakt voor de gsi: van september 1993 tot augustus 1994
theorie: 0 tot 100 in 9 sec. topsnelheid 204km/h

de c20ne (116pk) is gemaakt voor de gsi: van augustus 1991 tot september 1993
theorie: 0 tot 100 in 9,5 sec topsnelheid 195km/h

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 18:12
door Arjan GSi
Ah ok,

dankjewel!

Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 18:35
door Tommy666
Welkom :shiny:

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 19:07
door EKadett
welkom hier!!

als je hier een tijdje zit denk je later aan een v6 haha

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 19:19
door Arjan GSi
Komt dit kenteken een van jullie toevallig bekend voor?
HH-VB-12

Dat is van die astra namelijk.

Gr.
Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 11 okt 2009 21:37
door Syl-Astra
Welkom op het forum !

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 00:53
door Tim82
"Minder problemen" is ook maar relatief.. Ik rij al 1,5 jaar met een 16 klapper, er zit olie in van Action en (zie m'n avatar) hij krijgt echt wel op z'n donder (hij wordt gebruikt waar 'ie voor bedoeld is). Bij 194.000 tot 220.000 km gewoon 0,0 problemen (en hij viel daarna niet uit elkaar, dat is gewoon de huidige km stand :P)

Anyway, welkom en succes :)

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 10:10
door RedBill
Hoi Arjan, Welkom!

Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- C20NE is niet kapot te krijgen. Breekt je distributieriem, dan is het gewoon een nieuwe riem erop en gaan met die banaan. Geen klepschade ofzo.
- Veel meer trekkracht. Maximum koppel van de C20NE (170 Nm) is al bij 2600 Rpm beschikbaar, in verhouding tot 168 Nm pas bij 4800 Rpm in de C18XE
- Geen kromtrekkend uitlaatspruitstuk

Zoals Oenat al aangeeft ligt de top van de C20NE iets lager dan van de C18XE, in praktijk haalt ook de C20NE de 200 wel. (Eigen ervaring, naald van de teller op 207 gehad op vlak stuk).

De C18XE is een fellere motor die je meer snelheidsbeleving zal geven. De NE is een fijnere motor om mee te cruisen. Je kunt heerlijk lage toeren rijden en toch zonder al te veel te schakelen vlot meekomen.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 15:07
door Arjan GSi
RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- Geen EGR
Dankjewel RedBill voor je uitleg,

Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb. :)

Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?

Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 15:40
door RedBill
Arjan GSi schreef:
RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- Geen EGR
Dankjewel RedBill voor je uitleg,

Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb. :)

Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?

Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.
EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de C20NE motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 17:34
door oenatje
Arjan GSi schreef: Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.
helemaal niet erg, daar is het forum voor.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 17:36
door pascal1109
RedBill schreef:EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.
C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 20:48
door Marcelgsi
Hey Arjan, Welkom!

Ik heb zelf een C20NE, al bijna 2 jaar, en ben er heel tevreden over!
Je hebt genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen. Het is natuurlijk geen scheurmonster, maar dat is natuurlijk aan jezelf waar je van houd.
Ik kan er heerlijk mee cruisen!
En erg weinig problemen ermee, het gewoone onderhoud natuurlijk.

Veel plezier met je toekomstige GSI. :)

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 12 okt 2009 23:24
door RedBill
pascal1109 schreef:C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?
Je hebt gelijk, heb het even gechecked in de vraagbaak, dat was pas vanaf de C18XEL.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 13 okt 2009 15:03
door Arjan GSi
Hartstikke bedankt allemaal,

Ik ben gisteren bij die jongen op bezoek geweest voor de GSi, en ga hem zaterdag over laten schrijven :D
Zitten wel Lexus achterlichten in, maar krijg de originele achterlichten erbij dus die gaan er gelijk weer in :P

Ik post wel n paar fotos als ik hem heb.

Groeten,
Arjan.

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 13 okt 2009 19:12
door oenatje
en wat voor motor zat er nou in?

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 13 okt 2009 20:19
door Arjan GSi
Er ligt een c20ne in. :)

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 14 okt 2009 15:01
door Trompie
Hey, die zie ik weleens rijden! Kom daar ook uit de buurt!

Re: Arjan meld zich. :P

Geplaatst: 01 nov 2009 14:06
door Bart(astra)
Welkom !