Pagina 1 van 1
schokjes C20XE
Geplaatst: 24 aug 2009 19:36
door xrd
Soms schokt mijn GSI eens bij het rijden... Er gaan geen lampjes brande, koude of warme motor maakt geen verschil, alle vloeistoffen zijn inorde.
Het is alsof ie 1 seconde geen benzine krijgt en dan schokt hij even en rijd verder, soms wel irritant voor de bijrijders want die denken dan dat ik niet kan rijden
Ik gok op de stappenmotor of benzinefilter??
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 24 aug 2009 19:42
door Laagvlieger
Als je constant rijd dan doet de stappenmotor niets.
Brandstoffilter zou kunnen.
Of ontsteking. Slechte bougiekabels ofzo.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 24 aug 2009 20:25
door xrd
Om de hoeveel km's moet je brandstoffilter vervangen? k'ga die eens moeten nakijken denk ik.
Kan je die bougiekabels uittesten?
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 24 aug 2009 21:06
door Nick(GSI)
Ja weerstand doormeten, je multimeter op OHM zetten. weet alleen de waardes niet.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 24 aug 2009 21:30
door eddie gsi
kan ook de koelwatertemperatuur sensor zijn.
had de mijne ook last van, af en toe en vooral als ik eerst even rustig had gereden dan ging de motor heel erg schokken/bokken.
mijn motormanagment lampje ging ook niet knipperen,
maar toen de dealer hem aan de computer hing gaf die aan dat
bij een koude motor de koelvloeistof al 92 zou zijn.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 25 aug 2009 18:15
door GSI Racer
Ik heb hetzelfde probleem
Maakt indd. niet uit of de motor warm of koud is, schokt meestal als ik in een keer op het gas ga staan of tijdens inhaalacties.
Is maar heel even net 1 sec. ofzo, maar wel storend
Brandstoffilter en bougies zijn goed, wie weet de waarden (Ohm) die de bougiekabels aan moeten geven!!??
Hopelijk word het opgelost.
Thanks
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 25 aug 2009 20:55
door LeonW
GSI Racer schreef:Brandstoffilter en bougies zijn goed, wie weet de waarden (Ohm) die de bougiekabels aan moeten geven!!??
Het liefst 0 (Nul) natuurlijk. Ik weet echter niet wat de maximum waarde mag zijn voordat het problemen oplevert.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 25 aug 2009 22:19
door Laagvlieger
Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 25 aug 2009 22:22
door xrd
Dus het zouden de bougiekabels kunnen zijn?
Morgen eens uitmeten dan
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 25 aug 2009 23:19
door LeonW
Laagvlieger schreef:Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Tussen de 5 en 20kOhm? Dat klinkt nog vrij veel.
Ik zal wel een stukje theorie missen.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 26 aug 2009 11:26
door GSI Racer
Laagvlieger schreef:Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Ga ik morgen meteen even checken!
Als de waarden lager zijn dan 5 kOhm of hoger dan 20 kOhm dan zijn ze niks meer waard???
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 26 aug 2009 14:00
door gurdi
lager is niet erg lijkt mij, minder weerstand is alleen maar goed. meer dan zijn ze slecht gewordn
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 26 aug 2009 18:30
door Laagvlieger
Lager maakt voor het vonken niets uit. Alleen krijg je dan van dat mooie geknetter op de radio
Hoger mag niet.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 27 aug 2009 23:41
door xrd
Gisteren de bougies uitgehaald, ze zijn allemaal nog OK
De bougiekabels uitgemeten, allemaal een goeie 2,30kOhm
Delcokop (ding waar de boegiekabels samenkomen) afgenomen en de rotor gecheckt...
Rotor is wat verbrand aan de uiteinden, en de kooltjes zijn nogal weggebrand in de kop zelf.
Zou het hieraan kunnen liggen, dus iets met de ontsteking? Benzinefilter moet ik nog vervangen zit er 17000km onder nu.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 28 aug 2009 07:22
door Bart(astra)
je bedoelt waarschijnlijk de rotor en verdeelkap
Vervangen die handel !
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 30 aug 2009 15:27
door xrd
Ja dat bedoel ik, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ik kan er anders wel foto's van nemen
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 31 aug 2009 13:04
door Haaye
Benzinefilter vervang je meestal om de 30.000 kilometer. Als ie een grotebeurt krijgt.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 01 sep 2009 19:05
door xrd
Zou de benzinepomp niet aan vervanging toe zijn ?
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 01 sep 2009 22:30
door Peter_89
xrd schreef:Zou de benzinepomp niet aan vervanging toe zijn ?
Zit ook een filtertje voor je pomp he. Dus pomp eruit halen dan zittie aan de onderkant van je pomp..
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 01 sep 2009 22:32
door Bart(astra)
Peter_89 schreef:xrd schreef:Zou de benzinepomp niet aan vervanging toe zijn ?
Zit ook een filtertje voor je pomp he. Dus pomp eruit halen dan zittie aan de onderkant van je pomp..
Dat is de zeef.
Benzinefilter zit bij een astra f rechts achter, achter de dorpel
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 02 sep 2009 16:05
door xrd
okay, even de mtech 1 eraan gehangen en er is een melding:
Luchtmassameter sensor spanning laag.
LMM kapot??
Vanmorgen ging ook het motorstoringslampje soms branden
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 02 sep 2009 22:03
door Bart(astra)
bekijk even de stekker van de lmm, de bedrading onder het rubber !
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 03 sep 2009 20:15
door xrd
Er was een beugel niet vastgemaakt tussen de luchtfilterbak en de LMM.
Trok daar wat valse lucht wss en daarom deed de GSI wat raar. Het lijkt opgelost nu, geen schokjes, dipjes, of stilvallen meer.
Re: schokjes C20XE
Geplaatst: 03 sep 2009 20:22
door Bart(astra)
als dat het is, valt het weer mee !
Wel weer een wijze les !!