Pagina 1 van 1

Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 05 aug 2009 14:40
door Declain
Je kent het misschien wel..autotje parkeren, boodschappen doen voor moeders terugkomen en je voorkant aan puin, met bijbehorende achterlichtglas enz. enz.


dit gebeurd mij een klein halfjaar terug waar ik foto's van had maar niet meer heb (telefoon kwijt enzo)

Ik moest toen nieuwe motorkap halen, en dus gelijk een GSi gepakt, en een nieuwe Grill, dus meteen rieger gedaan, en mijn spatscherm was helemaal krom...kosten schadebedrijf.. 1600,- zonder de nieuwe set Angeleyes die toenertijd ong 230,- kostte.

Zon gierige krent als ik ben, heb ik mijn motorkap laten spuiten bij mijn goede collega apache spuiter bij de luchtmacht :P, grill met den spuitbus, en sinds 2 dagen nu zelf mijn scherm ook gespoten, daar heb ik nou wel foto's van:


alles beetje gaar:


Afbeelding


meteen dat ecotec kapje meegespoten, haha

Afbeelding

en een nieuwe modderkuip er meteen in:

Afbeelding


Eindresultaat:

Afbeelding


Afbeelding


dus voor ongeveer 300 euro heb ik ook best redelijk resultaat.

En ik hoop hier ook snel wat over mijn nieuwe riegerspul neer te zetten, want het duurt mij allemaal veel te lang :(

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 05 aug 2009 19:23
door oenatje
toch goed gelukt zo te zien.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 09 aug 2009 17:59
door RedBill
Zo op de foto's te zien niet onaardig gelukt!

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 09 aug 2009 20:00
door Kakashi
idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 09 aug 2009 20:10
door Syl-Astra
Kakashi schreef:idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.
Ziet er idd best wel weer netjes uit :wink:


@ Frank
Sorry even off topic:
wat een gave foto van je kat :mrgreen:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 09 aug 2009 20:13
door Kakashi
Syl-Astra schreef:
Kakashi schreef:idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.
Ziet er idd best wel weer netjes uit :wink:


@ Frank
Sorry even off topic:
wat een gave foto van je kat :mrgreen:
:D Dank je.

Hij lag net in zn nieuwe bedje. En was nogal moe blijkbaar.
Maakte de foto precies op het goeie moment.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 10 aug 2009 23:14
door Tim82
Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 10 aug 2009 23:28
door GSI Racer
FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 12 aug 2009 10:48
door Declain
Tim82 schreef:Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.
Licht opgeschuurd, daarna met terpetine helemaal afgenomen, laten drogen (duurt niet zo lang), hele bus metaalprimer erop (wit), 3 lagen kleur (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), en ongelovelijk veel lagen blanke lak (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), dag laten zitten en een koude nacht laten meemaken, en dan beetje polijsten.





GSI Racer schreef:FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:

euhhh......weet ik niet..:shutup:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 12 aug 2009 18:11
door GSI Racer
Declain schreef:
Tim82 schreef:Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.
Licht opgeschuurd, daarna met terpetine helemaal afgenomen, laten drogen (duurt niet zo lang), hele bus metaalprimer erop (wit), 3 lagen kleur (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), en ongelovelijk veel lagen blanke lak (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), dag laten zitten en een koude nacht laten meemaken, en dan beetje polijsten.

Dus niet zelf gedaan :mrgreen:



GSI Racer schreef:FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:

euhhh......weet ik niet..:shutup:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 12 aug 2009 19:36
door Laagvlieger
Een GSi heeft geen EGR.
Das af fabriek zo.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 12 aug 2009 23:28
door Declain
Laagvlieger schreef:Een GSi heeft geen EGR.
Das af fabriek zo.


ik heb geen GSi, ik weet niet of dat veel anders is,

ik heb een c18xel ecotec

ik weet niet of dat anders is..


originele motorcomp.\

http://img134.imageshack.us/i/08052009267.jpg

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 13 aug 2009 18:15
door Laagvlieger
C18XEL is een laagvermogens motor (daar staat die L voor).
Zit niet in een GSi.
Maar nu GOK ik dat de C motor geen EGR heeft.
Heeft ie dat wel dan kan dat ook zomaar. Je foto werkt niet in elk geval.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 13 aug 2009 18:46
door Declain
Laagvlieger schreef:C18XEL is een laagvermogens motor (daar staat die L voor).
Zit niet in een GSi.
Maar nu GOK ik dat de C motor geen EGR heeft.
Heeft ie dat wel dan kan dat ook zomaar. Je foto werkt niet in elk geval.


dat weet ik niet,

en dat laagvermogens motor vind ik niet leuk om te lezen :(

ik heb wel 10 pk minder als de 18xe

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 13 aug 2009 18:55
door Matt
Dat is dus het lager vermogen :lol:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 13 aug 2009 23:12
door Declain
Matt schreef:Dat is dus het lager vermogen :lol:

haha helaas wel ;)

is dat ecotec, want ik las ergens dat veel mensen het ecotec de schuld gaven maar dat was het niet ofso


Wikipedia schreef: De eerste echte Ecotec motor die General Motors op de markt bracht was de C18XE, een 125 pk sterke 1,8 liter motor met 16 kleppen technologie. De motor uit de Family 1 zou vanaf 1993 de 2 liter met 8 kleppen C20NE uit de Family II gaan vervangen. De C18XE was onder andere uitgerust met EGR (Exhaust Gas Recirculation) uitlaatgas recirculatie technologie. Door een deel van de uitlaatgassen terug te voeren naar de cilinder werd de inlaatgastemperatuur omhoog gebracht, waardoor een betere verbranding van het mengsel werd bereikt. Hierdoor nam de uitstoot van schadelijke gassen af.

Reputatie

Het label Ecotec heeft in Nederland doorgaans geen goede naam. Voor het overgrote deel is dit te wijten aan onderbuikgevoel. Toen in 1995 de 150 pk sterke C20XE 2.0 16V werd vervangen door de X20XEV 2.0 16V motor met "slechts" 136 pk werd die daling van het vermogen onterecht toegeschreven aan de Ecotec technologie. Toen de X20XEV technisch gezien ook nog eens minder betrouwbaar bleek te zijn dan zijn voorganger drukte dat een enorme stempel op de beeldvorming. Tegenwoordig heeft GM echter 2-liter motoren met Ecotec technologie die tot 240 PK gaan, en uitstekende prestaties en betrouwbaarheid hebben.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 09:15
door Laagvlieger
Neej heeft er niets mee te maken.
Ecotec slaat meer op het fabricageproces van de motor, dat milieuvriendelijker gebeurd.

EGR en dergelijke zat ook op een aantal NIET Ecotec motoren, bv de C18NZ, X16SZR, Z16SE.
En die motoren zijn misschien nog wel zuiniger dan een Ecotec blok.

Jouw motor is verders exact hetzelfde als een C18XE. Alleen staat bij jou een L erachter wat voor laag vermogen staat.
Ze hebben bij jou enkel de software verandert en volgens mij zit er ook een andere nokkenas in dan een GSI.
De reden daarvoor is om een fijner rijdende auto te krijgen. Iemand die geen GSi koopt hoeft geen motor die je ver doortrekt.
Daarom hebben ze het vermogen verlaagd waardoor de trekkracht gelijkmatiger uitgesmeerd wordt zodat je de auto wat meer schakellui kan rijden zeg maar.

Alleen het kost je een paar pk idd....

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 12:47
door Declain
ik heb dubbele nokkenassen, kun je daar wat uitveranderen?

en is die software ook te veranderen?



of moet ik gewoon een GSi aan gaan schaffen :roll:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 16:19
door GSI Racer
Declain schreef:ik heb dubbele nokkenassen, kun je daar wat uitveranderen?

en is die software ook te veranderen?



of moet ik gewoon een GSi aan gaan schaffen :roll:
Gooi er gewoon een C20XE in :mrgreen:
Moet wel lukken als je een beetje handig bent en fatsoenlijk materiaal hebt 8)

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 16:48
door Declain
ik heb mij laten vertellen dat effe makkelijk erin eruit zou zijn omdat alle punten hetzelfde waren...

maarja, dat is het nooit

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 17:29
door RedBill
Motorswap komt altijd net wat meer bij kijken dan op het eerste gezicht lijkt. Uitlaatlijn, gaskabel, stekkertjes die net iets anders zijn, oliekoelertje etc. etc.

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 19:19
door GSI Racer
Das wel waar ja, maar als je er echt voor wilt gaan..... :mrgreen:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Geplaatst: 14 aug 2009 22:01
door Declain
hij is nu iig kapot :evil: :evil: :evil:
\
morgen naar garage en ik denk heeeeeeeeel veeeeel knaken betalen