Rotte uitlaat

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

Mijn midden en einddemper zijn opgegeten door kroepoek. Helemaal rot, er komen zelfs amper uitlaatgassen uit de uitlaat waar het uit hoort te komen.
Nu ben ik eens aan het zoeken geslagen. Maar nergens kan ik originele uitlaten vinden. Op marktplaats staat er één, die heb ik even een mailtje gestuurd.

Wat zijn nu de opties? Zijn er een soort van replica's te krijgen? Is dat aan te raden?
Of anders een sportdemper. Maar dan, een sportief geluidje is leuk. Alleen moet er geen klere herrie uit komen. Er zijn veeeeel merken, ik lees veel over Sebring en Remus, maar verder heb ik me er nog niet in verdiept.

Wat is wijsheid?

Leon
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Re: Rotte uitlaat

Bericht door rickopel »

bosal levert wel aardige uitlaten.
en een eind demper zal ik van remus of sebering nemen, of net wat voor handen licht.
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

Ik heb contact gehad met de marktplaats verkoper. (Die overigens zn hele auto in onderdelen verkoop heb ik het idee).
De uitlaat is van Romax, heeft er een jaar onder gezeten. Het betreft de midden en einddemper voor 75 euro. Opzich is dat geen geld.
Mocht deze er nou binnen een jaar onderuit vallen kan ik altijd nog iets anders doen. Het blijft uiteindelijk toch ook een kosten afweging.

En gelukkig wel zwarte pijpjes. Slechts een kenner zal het verschil zien :lol:

Afbeelding

Mee eens dat dit er nog vrij goed uit ziet?

Leon
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Laagvlieger »

Alleen hebben ze de kat ertussen uitgehaald.....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

De kat zit toch nog voor de middendemper?
Die heb ik niet nodig.

Het betreft alleen de middendemper en einddemper. Niet het stuk waar het spruitstuk en de lambda sonde aan zitten.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Laagvlieger »

oowww ok. dan heb ik niets gezegt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door RedBill »

Inderdaad zal de kenner het verschil zien. :shutup: :lol:

Marcel heeft mij destijds verteld dat de echte originele einddemper het wel een jaar of 8 uithoudt voordat die aan vervanging toe is. Dan valt de 375 euro voor een nieuwe dus wel mee als je het afzet tegen de afschrijving.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

Laagvlieger schreef:oowww ok. dan heb ik niets gezegt.
Je liet me toch even schrikken :lol:
Maar geen probleem. Ik ga de beste man even mailen dat ik akkoord ga.
Redbill schreef:Marcel heeft mij destijds verteld dat de echte originele einddemper het wel een jaar of 8 uithoudt voordat die aan vervanging toe is. Dan valt de 375 euro voor een nieuwe dus wel mee als je het afzet tegen de afschrijving.
375 :o, en dan moet ik nog een middendemper. In dat geval probeer ik eerst deze van 75euro. Als ie er over 3 maanden onderuit valt heb ik het geld er bij wijze van spreken al uit.
Maar ik geloof inderdaad graag dat de originele uitlaat lang mee gaat. Bij mij zit de originele er ook nog onder. En die komt uit januari '92 :lol:. Die is nu dus pas lek.
Mijn huidige situatie laat het alleen niet toe om zoveel in een uitlaat te investeren. Ik denk dat dit daarom best een aardige tussenoplossing is.

Leon
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door RedBill »

LeonW schreef:Bij mij zit de originele er ook nog onder. En die komt uit januari '92 :lol:. Die is nu dus pas lek.
Mijn huidige situatie laat het alleen niet toe om zoveel in een uitlaat te investeren. Ik denk dat dit daarom best een aardige tussenoplossing is.
Zal in de tussentijd al weleens vervangen zijn denk ik? Maar is inderdaad een prima tussenoplossing.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Erwin_dude »

375 :o, en dan moet ik nog een middendemper. In dat geval probeer ik eerst deze van 75euro. Als ie er over 3 maanden onderuit valt heb ik het geld er bij wijze van spreken al uit.
Maar ik geloof inderdaad graag dat de originele uitlaat lang mee gaat. Bij mij zit de originele er ook nog onder. En die komt uit januari '92 :lol:. Die is nu dus pas lek.
Mijn huidige situatie laat het alleen niet toe om zoveel in een uitlaat te investeren. Ik denk dat dit daarom best een aardige tussenoplossing is.

Leon
75 euro over 3 maanden...

8 jaar voor nieuwe demper

dus om de 3 maand ben je nieuwe nodig .. 4 x int jaar 75 euro..= 300€ x 8 jaar 2400€ aan dempers in 8 jaar tijd...

kun je beter 1 van 375€ kopen ...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

RedBill schreef:
LeonW schreef:Bij mij zit de originele er ook nog onder. En die komt uit januari '92 :lol:. Die is nu dus pas lek.
Mijn huidige situatie laat het alleen niet toe om zoveel in een uitlaat te investeren. Ik denk dat dit daarom best een aardige tussenoplossing is.
Zal in de tussentijd al weleens vervangen zijn denk ik? Maar is inderdaad een prima tussenoplossing.
Ik betwijfel het. Er is niets over terug te vinden in de hele onderhoudshistorie. Maar inderdaad, 8 jaar kan wel. 18 jaar zou wel weer erg veel van het goede worden ;).
Erwin_dude schreef:75 euro over 3 maanden...

8 jaar voor nieuwe demper

dus om de 3 maand ben je nieuwe nodig .. 4 x int jaar 75 euro..= 300€ x 8 jaar 2400€ aan dempers in 8 jaar tijd...

kun je beter 1 van 375€ kopen ...
Oké Oké, je hebt wel gelijk. Maar ik bedoelde het niet zoooóóó serieus.

Anyway, vanavond kan ik 'm ophalen. Dus dat loopt gesmeerd :)

Leon
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1327
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Astrid_fahrer »

Ze te zien is die einddemper ook van Bosal?
Ze passen netjes alleen die kunnen ook hard rotten wanneer ze eenmaal begonnen zijn :oops:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Laagvlieger »

RedBill schreef: Marcel heeft mij destijds verteld dat de echte originele einddemper het wel een jaar of 8 uithoudt voordat die aan vervanging toe is. Dan valt de 375 euro voor een nieuwe dus wel mee als je het afzet tegen de afschrijving.
Ja klopt, maar dat waren de GM leistritz dempers.
Helaas heb ik die in jaren niet meer gezien :(
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:
RedBill schreef: Marcel heeft mij destijds verteld dat de echte originele einddemper het wel een jaar of 8 uithoudt voordat die aan vervanging toe is. Dan valt de 375 euro voor een nieuwe dus wel mee als je het afzet tegen de afschrijving.
Ja klopt, maar dat waren de GM leistritz dempers.
Helaas heb ik die in jaren niet meer gezien :(
Hmmm... voor het geld dat ik ervoor betaald heb mag die van mij het ook wel zolang uithouden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Rotte uitlaat

Bericht door LeonW »

Zo.. Net de nieuwe uitlaat er onder gemonteerd. Viel reuze mee. Alle flenzen en het schroefdraad waren nog intact.
Dus ik rij weer rond met een normale broemm 8)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Rotte uitlaat

Bericht door Nick(GSI) »

Netjes man :D
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Plaats reactie