In het dakraam zit een soort spoilertje voor de wind...
Nu bij mij is die nogal geroest dus wil ik die afschuren en herspuiten op een deftige manier.
Hoe maak ik dat ding los?
grtzz
Dakraam spoiler losmaken
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Re: Dakraam spoiler losmaken
Ai, das een lastige, die zit natuurlijk volledig geïntegreerd in het fabrieksdakraam... Ik heb het vermoeden dat dat niet gemakkelijk gaat zonder het dakraam zelf te verwijderen, maar dat is slechts een gok.xrd schreef:In het dakraam zit een soort spoilertje voor de wind...
Nu bij mij is die nogal geroest dus wil ik die afschuren en herspuiten op een deftige manier.
Hoe maak ik dat ding los?
grtzz
Ik heb even gekeken, en inderdaad gaat dit niet lukken zonder een groot deel van het dakje te demonteren. Mijn tip zou zijn om hem in de wagen te laten zitten en daar te schuren en spuiten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
heey dakraam eruit is niet extreem veel werk.
haal de witte bekapping aan de binnenkant rondom los.
iig welke de hemel bedekken.
misschien handig om ergens mee of iemand het hemel te ondersteunen dat ie niet doorbuigt.
dan de kap van het dakraam en de afwerk rand eraf halen.
kap is een schroefje voor het hendeltje. lampje eruit klikken 2 schroefjes nog los halen.
zo nu kan het gehemelte eruit.
dan stuk of 14 schroefjeswaar het dakraam mee vast zit.
haal deze los en je dakraam is vrij. alles om dat ijzer afplakken. schuren beetje wasbenzine erover.
nog evne blazen voor het losse stof van de doek of iets dergelijks en spuiten maar.
haal de witte bekapping aan de binnenkant rondom los.
iig welke de hemel bedekken.
misschien handig om ergens mee of iemand het hemel te ondersteunen dat ie niet doorbuigt.
dan de kap van het dakraam en de afwerk rand eraf halen.
kap is een schroefje voor het hendeltje. lampje eruit klikken 2 schroefjes nog los halen.
zo nu kan het gehemelte eruit.
dan stuk of 14 schroefjeswaar het dakraam mee vast zit.
haal deze los en je dakraam is vrij. alles om dat ijzer afplakken. schuren beetje wasbenzine erover.
nog evne blazen voor het losse stof van de doek of iets dergelijks en spuiten maar.
astra heeft te lang geduurt
nou hoe duidelijk wil je je antwoord hebben?
goed bezig jongens
goed bezig jongens
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
idd super .. ist wat voor in technisch archief
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam