Pagina 1 van 1

Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 15:43
door C20xe
Vraagje welke versnellingsbakken passen er allemaal onder een 94, astra gsi c20xe zonder

aanpassingen te hoeven doen.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 15:46
door pascal1109
Voor de hand liggende bakken zijn in ieder geval F18 en F20. Een F16 is ook wel mogelijk.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 15:58
door C20xe
pascal1109 schreef:Voor de hand liggende bakken zijn in ieder geval F18 en F20. Een F16 is ook wel mogelijk.
En die zijn er op te zetten zonder verdere aanpassingen

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 16:01
door pascal1109
Plug en play idd :D

Misschien nog wel meer, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 16:07
door C20xe
pascal1109 schreef:Plug en play idd :D

Misschien nog wel meer, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Oke bedankt dan weet ik dat vast want die van mij maakt een klein beetje geluid.

En wil dat opgelost hebben maar wist niet welke er allemaal zo oppasten.

Dus nu heb ik meer zoek mogenlijkheden omdat een f18 en een f16 ook kortere overbrenging heeft dus dat is ook wel gaaf dat die er dan onder passen tnx

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 17:21
door Erwin_dude
voor een c20xe zou ik gewoon voor de f20 gaan!

heb ook f16 eronder gehad maar f20 rijdt stukken beter en is een stuk vlotter

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 18:19
door Peter_89
Jij had toch planne met veel peekaas?? Zouk voor de F20 gaan..

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 18:57
door oenatje
wel even opletten wat voor teller je hebt, mechanisch of electronisch.

er zijn namelijk versnellingsbakken zonder aansluiting voor de teller.


mechanisch: deze word door een kabel aangedreven die op de versnellingsbak zit gedraait.

electronisch: deze teller word aangedreven door de abs

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 20:03
door C20xe
Peter_89 schreef:Jij had toch planne met veel peekaas?? Zouk voor de F20 gaan..
Ja precies daar moet ik alleen wel op letten want ik hoor wel dat de f16 en f18 minder sterk zijn dan de f20 bak.

En aangezien ik langzaam de auto wil tunen denk ik bij nader inzien toch dat de f20 bak een betere optie is.

Tnx voor de reacties en dat van de abs wist ik maar bedankt ben er wel achter wat ik nu moet doen.

Want wat ik wil doen met de auto is het slim om toch voor de f20 te gaan dus tnx voor de reacties.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 20:09
door pascal1109
C20xe schreef: En aangezien ik langzaam de auto wil tunen denk ik bij nader inzien toch dat de f20 bak een betere optie is.
Of een F18CR

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 21:26
door RedBill
Met 220 PK uit je blok is een F28 ook een goede optie (6-bak).

Dus:

F16CR
F16WR
F18CR
F18WR
F20
F28

De eerste vijf heb je dan ook nog weer met verschillende eindoverbrengingen.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 21:58
door vizier
met de f28 ben je wel een adapterplaat nodig. en het is moeilijk om een goede te vinden/duur

f25 moet ook passen denk ik

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 22:24
door RedBill
vizier schreef:met de f28 ben je wel een adapterplaat nodig. en het is moeilijk om een goede te vinden/duur

f25 moet ook passen denk ik
Bij de C20XE heb je geen adapterplaat nodig hoor. Is hetzelfde onderblok als van een LET...

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 22:38
door oenatje
je zit in de war met een v6 denk

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 24 jun 2009 23:32
door Peter_89
Of als je toch bezig ben even een bak uit Engeland halen. Past zo in je F20 huis..

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 25 jun 2009 00:14
door pluggie
En die 220 Pk haalttie nog nie in 2028 dus dat scheelt ook.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 25 jun 2009 01:40
door C20xe
pluggie schreef:En die 220 Pk haalttie nog nie in 2028 dus dat scheelt ook.

Whahah ja zit te denken aan 2030 dus wie weet dan is er vast wel een super kitje voor 5 tientjes.

Maar het gaat nu even over de juiste versnellingbak.

En die 220 pk neem ik mee in me beslissing omdat het geen wereldwonder is

om dat voor elkaar te krijgen.

Alleen kost het tijd en geld en de 1 steekt het in zn huis en auto en de ander in bromfietsen verzamelen ieder zn ding toch.

En zoveel geld om zo bak uit engeland te halen heb ik ook weer niet anders had ik ook gelijk wel bij sbd motorsport een c20xe motor besteld met 292 pk.

Maar de kosten en de tijd om een 220pk motor te krijgen ligt wel in mij bereik dus begin ik daar langzaam mee alleen moet ik er wel een goeie bak eronder hebben en nu hoor ik dat een f28 ook een optie is.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 25 jun 2009 06:26
door vizier
RedBill schreef:
vizier schreef:met de f28 ben je wel een adapterplaat nodig. en het is moeilijk om een goede te vinden/duur

f25 moet ook passen denk ik
Bij de C20XE heb je geen adapterplaat nodig hoor. Is hetzelfde onderblok als van een LET...

hmm, dan ben ik denk ik in de war met v6. je hebt sowieso een FWD ombouw setje nodig.
dan gaat de f25 ook niet passen.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 25 jun 2009 07:29
door pascal1109
vizier schreef: hmm, dan ben ik denk ik in de war met v6. je hebt sowieso een FWD ombouw setje nodig.
dan gaat de f25 ook niet passen.
Je hebt toch alleen zo'n afdichtplaatje nodig?
Die plaat die wij hebben is puur omdat de boutgaten niet overeen komen.

Re: Versnellingsbakken

Geplaatst: 25 jun 2009 11:42
door C20xe
Denk dat ik het toch hou bij de f20 bak die kan veel vermogen aan en staan er genoeg van te koop.

Maar tnx voor de reacties