riem van dynamo eraf
riem van dynamo eraf
hallo ik heb even een vraagje.
Vanavond brandde ineens het lampje van mijn accu. toen ik startte hoorde ik een raar geluid maar kon het niet thuis brengen.
met de zoekfunctie op het forum ben ik tot de conclusie gekomen dat het meest waarschijnlijke de riem van de dynamo eraf geschoten is.
ik zie achter de voorbumper ook iets rubberachtigs hangen, wat overigens niet los te trekken is.
Nu heb ik even 2 vragen, is dit makkelijk weer terug te plaatsen
en zo niet, kan ik er dan zo mee naar de garage rijden of loop ik het risico op nog meer schade?
Garage is ca. 5 km rijden.
Vanavond brandde ineens het lampje van mijn accu. toen ik startte hoorde ik een raar geluid maar kon het niet thuis brengen.
met de zoekfunctie op het forum ben ik tot de conclusie gekomen dat het meest waarschijnlijke de riem van de dynamo eraf geschoten is.
ik zie achter de voorbumper ook iets rubberachtigs hangen, wat overigens niet los te trekken is.
Nu heb ik even 2 vragen, is dit makkelijk weer terug te plaatsen
en zo niet, kan ik er dan zo mee naar de garage rijden of loop ik het risico op nog meer schade?
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Re: riem van dynamo eraf
Riem van de dynamo af? Dus de multi riem ligt eraf?
Dat is vrij makkelijk te zien hoor als je je kap open trekt
Dat is vrij makkelijk te zien hoor als je je kap open trekt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
de kap heb ik idd open gehad, als ik de dynamo zie dan zit daar aan de linkerkant geen riem omheen
Opel Astra Van uit 2001
Opel Astra Van uit 2001
-
- Moderator
Als je dynamo niet meer bijlaadt en je wilt de dealer ernaar laten kijken, dan haal je 5 km wel. Heb het zelf een hele tijd terug per ongeluk een km of 50 gereden zonder bijladende dynamo. Toen stond ik ineens stil
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
ok bedankt voor je reactie, wat ik eigenlijk bedoelde is of het kwaad kan dat de riem ergens tussen de andere onderdelen vast komt te zitten
-
- Moderator
Dan haal je de riem eraf als je het zeker wilt weten. Hij doet toch niet meer wat die zou moeten doen.
Weet niet hoe het er bij een Astra G (ik neem aan dat het een astra is) onder de kap uitziet, dus durf het niet te zeggen
Weet niet hoe het er bij een Astra G (ik neem aan dat het een astra is) onder de kap uitziet, dus durf het niet te zeggen
ok bedankt , doe ik
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
1. Een nieuwe plaatsen is niet heel lastig, maar je moet em wel goed spannen.nemcis schreef: Nu heb ik even 2 vragen, is dit makkelijk weer terug te plaatsen
2. Open je kap, kijk tussen je luchtfilter en je motor door of je V-snaar of multiriem geen draaiende delen raakt. Zo niet, dan kun je er die 5 km wel mee rijden als je een beetje goede accu hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
of je maakt even een foto en plaatst die hier, dan krijg je nog meer advies (beter)
het is me gelukt om de riem te traceren en los te halen, maar toen lagen er nog 2 andere dingen los, een platte ring en een brede ring waar de riem overheen had gelopen. In die brede ring met de groeven zat rubber, deels intact en deels gescheurd en weg. Met het hele spul in een tas maar naar de garage gereden, dat viel niet mee omdat mijn stuurbekrachtiging ook niet meer werkte. Volgens de garage is dat de pulli (schrijf je dat zo?) en die is dus kapot en moet vervangen worden. Als alles mee zit is ie aan het eind van de dag of morgenochtend weer helemaal in orde.
Hartelijk bedankt voor alle adviezen, dat heeft me toch weer gauw 80 eurie aan ophaalkosten gescheeld
Hartelijk bedankt voor alle adviezen, dat heeft me toch weer gauw 80 eurie aan ophaalkosten gescheeld