Ja guy's even een vraagje!!!
Astra G CC X2.0DTL van mijn vriendin heeft het volgende probleem:Zodra je boven de 3000 toeren overschakeld gaat het motorstoringslampje branden en valt er een stuk vermogen weg,hij wordt zeg maar wat slomer!!!
Hij rijd verder wel maar als je het gas intrapt loopt de wijzer van de kilometerteller heel langzaam op op de snelweg!!!
Lampje gaat ook wel is spontaan aan en later weer uit!!!
Iemand een idee?????
Probleem Astra G CC X2.0DTL
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Probleem Astra G CC X2.0DTL
Paintverkoper in een verfzakie!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
Ga maar even zitten ...
laat me raden , auto heeft meer dan 200.000km gelopen ?
Brandstofpomp waarschijnlijk dood
Wervelkleppen van inlaat zullen waarschijnlijk helemaal vast gekoekt zitten
Verstuiverringen en bussen lekken meestal ook
Al met al, waarschijnlijk gaat dit erg in de kosten lopen
Maar laat hem eerst even uitlezen,
als de foutcode 11.. (dacht 1135) is dan is het je pomp
laat me raden , auto heeft meer dan 200.000km gelopen ?
Brandstofpomp waarschijnlijk dood
Wervelkleppen van inlaat zullen waarschijnlijk helemaal vast gekoekt zitten
Verstuiverringen en bussen lekken meestal ook
Al met al, waarschijnlijk gaat dit erg in de kosten lopen
Maar laat hem eerst even uitlezen,
als de foutcode 11.. (dacht 1135) is dan is het je pomp
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
Bart(astra) schreef:Ga maar even zitten ...
laat me raden , auto heeft meer dan 200.000km gelopen ?
Brandstofpomp waarschijnlijk dood
Wervelkleppen van inlaat zullen waarschijnlijk helemaal vast gekoekt zitten
Verstuiverringen en bussen lekken meestal ook
Al met al, waarschijnlijk gaat dit erg in de kosten lopen
Maar laat hem eerst even uitlezen,
als de foutcode 11.. (dacht 1135) is dan is het je pomp
Oepsssss das nie zo mooi!!!
Kan het ook de luchtmassameter zijn???
Paintverkoper in een verfzakie!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
ja kan ook
Maar laat hem eerst even uitlezen !
Maar laat hem eerst even uitlezen !
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
Bart(astra) schreef:ja kan ook
Maar laat hem eerst even uitlezen !
Gaan we doen.
Thanks voor de info!!!
Paintverkoper in een verfzakie!!
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
Lijkt mij een vacuumlek. Boven de 3000 toeren gaat je turbo werken. Wordt deze aangestuurd en er is te weinig vacuum dan krijg je problemen als deze (mm lamp aan, weinig vermogen bij hogere toeren. Controleer dus goed (even loshalen en cont. op scheurtjes) de vacuumslangen en vooral de aansluitingen op de eppc klepjes(aansturingklepjes van het vacuum).
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Probleem Astra G CC X2.0DTL
AstraGSI schreef:Lijkt mij een vacuumlek. Boven de 3000 toeren gaat je turbo werken. Wordt deze aangestuurd en er is te weinig vacuum dan krijg je problemen als deze (mm lamp aan, weinig vermogen bij hogere toeren. Controleer dus goed (even loshalen en cont. op scheurtjes) de vacuumslangen en vooral de aansluitingen op de eppc klepjes(aansturingklepjes van het vacuum).
ook dat kan..
Maar je weet pas in welke richting je moet zoeken als je hem hebt laten uitlezen.
Het is iig wel zo dat bijna elke x20dtl / x20dth na de zeg ongeveer 200.000km problemen krijgt met de brandstofpomp, lekken van verstuiverringen en vervuilde inlaatsystemen.. dus dat is iets wat je in je achterhoofd moet houden
Vervuiling komt vaak doordat er nooit flinke stukken mee gereden wordt en vooral door de auto nooit warm een keer flink door te trekken in toeren.
Brandstofpompen sneuvelen vaak door intern vuil, wat vaak veroorzaakt wordt door ondeskundig onderhoud.
Brandstoffilter vervangen -> Potje ervan leeg maken,reinigen en uitblazen en vervolgens weer vullen met nieuwe diesel !!
Meestal gaat het oude filter eruit en wordt de nieuwe er meteen weer ingedrukt, waardoor vuil vooral metaaldeeltjes in de brandstof achterblijven en in het systeem (lees; brandstofpomp) terecht komen.