inbouwen lambo deuren

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

inbouwen lambo deuren

Bericht door boerbeun »

effe vooraf:

Ik heb geen zin in eindeloze discussies over wat wel en niet hoort/kan of wat een ander mooi vind.
Wil graag weten hoe ik wèl een lambo setje netjes in kan bouwen.

Dus bij deze:

Wie heeft er ervaring of info over het inbouwen van zo`n LSD deurscharnieren setje.
En hoe kan ik deze het meest degelijk inbouwen. Ik doel hier een beetje mee op de technische info zoals demonteren van deuren en monteren van de scharnieren.

gr frank
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door marklukassen »

ik heb ze ook gehad op mijn astra. Maar er weer afgehaald van het wiebelen van de deuren en te zwak zijn van de veren.. :roll: (was achteraf wel te verwachten aangezien de prijs :finger: )

Hoe ik het gedaan heb,
- begin bij de passagier deur... (als er dan iets misgaat kun jij nog fatsoenlijk instappen.... en nee ik spreek niet uit ervaring :P haha :mrgreen: :mrgreen: )
- haal het rechter spatbord weg. (deur laat je er gewoon in zitten)
- dan maak je alle bevestigings dingen van de deur los. ( dus als je de deur open zou doen die eruit zou vallen)
- dan pak je het lambo schanier, beetje mieren en martelen en passen hoe je hem wilt hebben.
- dan las je hem op de rechter chassis stuk of hoe je het ook wilt noemen.
- dan las je hem op de deur (zo weet je 99% zeker dat hij weer goed sluit!!!)
- dan doe je de deur open, omhoog, gasdruk veer ertussen en voila!

(- kijk eerst zelf eens even of de gasdrukveer krachtig genoeg is..)
(- de mijne was 1500N en kon dus 150 kilo drukken.. maar faalde hier gigantisch in......... na even gekeken te hebben en wiskundig nagedacht te hebben over de krachtarm was het duidelijk dat hij de kracht van boven naar boven moest duwen net niet van onderin naar boven.. dus we hebben de gasdruk veer :arrow: 2 cm ..... :!: :!: naar onder verplaats en toen kon hij het wel aan maar bij beide standen wiebelde hij als een gek... hij wiebelde onderin wel 10 cm.... :roll: :roll: dus na en tijdje er maar weer afgehaald.).

- owja en je moet een stuk uit je spatbord halen anders kan de deur niet omhoog zonder je spatbord mee te nemen :P

tadaaa lambo astra :worship:
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door marklukassen »

-owja en las je schanier niet gelijk compleet muurvast :!: :!: :!: :!: :!: (maar op las hem op een paar punten goed vast, vooral op de trek en druk punten van het schanier.

-want als het niet werkt kun je hem er gemakkelijk weer afhalen :mrgreen:
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door Erwin_dude »

dus met andere woorden beun ... niet erop zetten
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door marklukassen »

en als het niet werkt haal je het schanier er weer af zet je de deur weer vast , eventueel spuit je er een busje kleur overheen en je oude deur doet het weer.
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door boerbeun »

wat heb jij aan moeten passen aan je schermen?

konden de oude scharnierpunten blijven zitten of moesten die eraf?

hoe haalde je de deur los?

wat heb je gedaan met het stukkie kabelboom?

hoe zat het met windruis bij jou?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
black diamond
forum-gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2005 18:28

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door black diamond »

je kan ze ook laten inbouwen kostje vaak 250 euro maar als je de echte lsd scharnieren hebt heb je wel 2 jaar garantie

en volgens mij hoeft er op je schermen niet veel aangepast te worden alleen een randje aan de binnenkant weghalen is een stukje van circa 2 cm
kijk anders eens op de site van lsd
***Geen IMG toegestaan in Onderschrift***
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door boerbeun »

het zijn niet de echte LSD`s. Ik zal eens inderdaad op die site kijken.

krijg via google enorm veel dingen waar ik niet zo superveel mee kan..

@ mark: Ik heb net effe gekeken en zag dat die gasveertjes 2500N zijn, dus 250 kilo.
Neem aan dat dat voldoende is als ik naar je verhaal kijk.

heb je effe toegevoegd op msn
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
black diamond
forum-gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2005 18:28

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door black diamond »

nog een tip van mijn kant dan ik had ze op mijn 206cc wil je lambodeuren bezuinig dan niet en koop de echte van lsd de nepperds staan te zwabberen bij het leven ik zou nooit de imitatie nemen waarom niet is een heel ander soort staal en dergelijke is gewoon veel slapper

maar heb je de lijnen van de gsi wel eens bekeken met lambodeuren

ik vind het persoonlijk geen gezicht dat de raamstijlen er zo bovenuit hangen zoals op de cabrio heb je geen raamstijlen vind ik het persoonlijk iets mooier staan maar het is jouw auto
***Geen IMG toegestaan in Onderschrift***
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door boerbeun »

@ black diamond: 1e post, 1e alinea :shiny:

ik heb wel een imitatie set, laat mij dur fijn mee aan rommelen :) als het niet goed is haal ik het er weer af.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door gurdi »

waarom zijn die scharnieren eigenlijk zo duur?
heb nog nooit gezien hoe het eruit ziet.
maar lijkt me niet zo duur te produceren.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: inbouwen lambo deuren

Bericht door marklukassen »

w
boerbeun schreef:wat heb jij aan moeten passen aan je schermen?

konden de oude scharnierpunten blijven zitten of moesten die eraf?

hoe haalde je de deur los?

wat heb je gedaan met het stukkie kabelboom?

hoe zat het met windruis bij jou?
Wat black diamond al zei, je moet de rand aan de binnenkant van het scherm weghalen. Want het schanier gaat eerst iets van 30cm naar buiten open. Als je deur aan het schanier vast zit en je doet hem open kun je een nieuw scherm halen.. Dan trek je het hele ding krom.
Euhm ik heb allebei de schanier punten die er gewoon op zitten laten zitten. Zo valt de deur als je hem dicht doet gewoon in de orginele stand, mits je het schanier goed last ;) anders moet je, je deur naar beneden of boven duwen om hem dicht te krijgen.
De deur kun je gewoon los halen door alle pinnen enzo los te draaien. Als je ermee bezig bent spreekt het voor zich.
Met de kabelboom, ik heb vanuit de deur alles losgeklikt en even laten hangen. Dus de deur is elektraloos als je me snapt.
En de windruis? Welke windruis? :shutup: Pas als je de modderkuipen weg haalt heb je last van windruis anders niet hoor :wink: Moet je voor de gein maar is doen.. netzo f**king irritant :finger: :mrgreen: Maar of je nu een lambo schanier of orgineel hebt maakt niets uit met de windruis.

@black diamond, inderdaad! koop wel gelijk goede schanieren met wiebel vrij garantie :roll: heeeel erg leuk dat je deur gewoon 10 cm heen en weer kan wiebelen :| .

Maar welke lijnen? :P als de deuren met originele schanieren open staan zijn de lijnen van de auto ' open ' en bij lambo deuren precies hetzelfde :shutup:
Precies boerbeun, 1e post, 1e alinea. Gewoon doen wat je zelf leuk vind om te doen aan JOUW auto. :finger: teh rest!! :mrgreen: :lol:

@ gurdi, die lsd schanieren zijn zo duur omdat ze gewoon van super goede kwaliteit zijn en dan bedoel ik, goed dik staal of ijzer of wat ze er ook voor gebruiken, goede, krachtige gasdrukveren en ze zijn vaak op maat gemaakt voor een type auto.
Het is ook niet duur om een lambo schanier te maken. He, verrek je kunt er ook zelf eentje maken als je wil...

En ik weet wel zeker dat die 250kilo drukkers dat aankunnen. Dat is 100 meer dan die ik had..
En ik zag dat je me toegevoegd had, binnenkort even keer bladiebla-en :mrgreen:

-Mark
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Plaats reactie