Robbert's GSI: Update! terug naar Orgineel
Geplaatst: 18 mei 2009 23:19
Hey Hey,
omdat mijn vorige project pagina erg onoverzichtelijk was geworden door vele kleine onzinnige posts heb ik even een nieuwe aangemaakt.
De meeste mensen weten inmiddels wie ik ben,maar ik al toch even kort vertellen hoe ik begonnen ben.
Ik ben Robbert inmiddels 20 jaar en loop al een tijdje rond in een opel garage.
Vlak voordat ik mijn rijbewijs had was ik dus al opzoek naar een leuk autotje toen mijn collega vertelde dat zijn maatje ze GSI verkocht. Na wat vragen en bellen uiteindelijk toch meer eens gaan kijken bij de wagen.Op het eerste gezicht was het een nette wagen voor de prijs,hij moest 1000 euro opbrengen,na een proefrit werd al gauw duidelijk dat de remmen,banden etc rondom vernieuwd moest worden want hij vloog alle kanten op..
het ging hier om een opel astra gsi uit 1994 met 2 ton op de teller.
Onder de motorkap lag een hele felle c18xe die echt rap was vergeleken met andere 1.8jes van opel.
Mijn eerste Astra Gsi
Opel astra GSI
1.8 16v c18xe
elec. verstelbare koplampen
elec. ramen
elec. spiegels
verwarmde spiegels
schuif/kanteldak
abs
airbags
17 inch pcw velgen.
Noem het maar op. een behoorlijk complete auto voor 1000 euro dus.
Er moest dus van alles aan vernieuwd worden voordat ik er mee ging rijden,zo gezegd zo gedaan nieuwe remmerij rondom besteld nieuwe banden gelijk even distributie riem etc vervangen remmerij rondom rood gespoten..Kortom helemaal klaar gemaakt om er mee te gaan rijden..
na een paar maanden knalde het druklager der uit. De complete drukgroep vernieuwd en weer gaan ,
Na een tijdje er mee gereden te hebben,heb ik mijn tankklepje laten airbrushen
Helaas is deze gsi aan zijn einde gekomen op een verkeersbord, Ik ben namelijk uit de bocht gevlogen met de wagen en hij was totallos.
Na een heel drama om met een sleepwagen in contact te komen heb ik uiteindelijk de politie maar gebelt, achteraf het stomste wat ik had kunnen doen in deze situatie. Want na een klein jaar later kreeg ik een brief dat ik in de rechtbank moest verschijnen voor het overtreden van artikel 5 roekeloos rijgedrag bla bla, Een boete opgelegd gekregen van 400 euro en een punt wij op mijn rijbewijs. De auto op mijn werk laten afzetten en de volgende dag vrij genomen om de schade op te nemen. Al met al was het nog goed te reparen en had ik nieuwe onderdelen besteld.
Motorkap
Subframe
Bumper
Koplampen
Bumperbalk
Slotbalk
Radiateur
Stuurbekrachtiging leidingen
Hieronder de foto’s van de schade.
Natuurlijk was ik erg teleurgesteld dat me auto kapot was en dat het weer een hoop geld ging kosten,maar het was helaas nog niet genoeg. De dag dat alle spullen binnenkwamen had ik een brug geregeld voor de volgende dag zodat ik lekker kon sleutelen. Helaas kreeg ik opnieuw een ongeluk op de terug weg van mijn werk met de scooter waardoor ik een erg lange periode uitgeschakeld was. De keuze was daarom ook snel gemaakt.
Auto verkocht met alle onderdelen erbij,scooter ook verpatst. De auto is toen naar Danny (opelforum) gegaan. Na lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht te hebben en thuis in bed met het vooruitzicht op lopen en dus autorijden,ging ik maar weer eens op zoek naar een nieuwe GSI.. En hier op het forum stond een zeer net exemplaar.
omdat mijn vorige project pagina erg onoverzichtelijk was geworden door vele kleine onzinnige posts heb ik even een nieuwe aangemaakt.
De meeste mensen weten inmiddels wie ik ben,maar ik al toch even kort vertellen hoe ik begonnen ben.
Ik ben Robbert inmiddels 20 jaar en loop al een tijdje rond in een opel garage.
Vlak voordat ik mijn rijbewijs had was ik dus al opzoek naar een leuk autotje toen mijn collega vertelde dat zijn maatje ze GSI verkocht. Na wat vragen en bellen uiteindelijk toch meer eens gaan kijken bij de wagen.Op het eerste gezicht was het een nette wagen voor de prijs,hij moest 1000 euro opbrengen,na een proefrit werd al gauw duidelijk dat de remmen,banden etc rondom vernieuwd moest worden want hij vloog alle kanten op..
het ging hier om een opel astra gsi uit 1994 met 2 ton op de teller.
Onder de motorkap lag een hele felle c18xe die echt rap was vergeleken met andere 1.8jes van opel.
Mijn eerste Astra Gsi
Opel astra GSI
1.8 16v c18xe
elec. verstelbare koplampen
elec. ramen
elec. spiegels
verwarmde spiegels
schuif/kanteldak
abs
airbags
17 inch pcw velgen.
Noem het maar op. een behoorlijk complete auto voor 1000 euro dus.
Er moest dus van alles aan vernieuwd worden voordat ik er mee ging rijden,zo gezegd zo gedaan nieuwe remmerij rondom besteld nieuwe banden gelijk even distributie riem etc vervangen remmerij rondom rood gespoten..Kortom helemaal klaar gemaakt om er mee te gaan rijden..
na een paar maanden knalde het druklager der uit. De complete drukgroep vernieuwd en weer gaan ,
Na een tijdje er mee gereden te hebben,heb ik mijn tankklepje laten airbrushen
Helaas is deze gsi aan zijn einde gekomen op een verkeersbord, Ik ben namelijk uit de bocht gevlogen met de wagen en hij was totallos.
Na een heel drama om met een sleepwagen in contact te komen heb ik uiteindelijk de politie maar gebelt, achteraf het stomste wat ik had kunnen doen in deze situatie. Want na een klein jaar later kreeg ik een brief dat ik in de rechtbank moest verschijnen voor het overtreden van artikel 5 roekeloos rijgedrag bla bla, Een boete opgelegd gekregen van 400 euro en een punt wij op mijn rijbewijs. De auto op mijn werk laten afzetten en de volgende dag vrij genomen om de schade op te nemen. Al met al was het nog goed te reparen en had ik nieuwe onderdelen besteld.
Motorkap
Subframe
Bumper
Koplampen
Bumperbalk
Slotbalk
Radiateur
Stuurbekrachtiging leidingen
Hieronder de foto’s van de schade.
Natuurlijk was ik erg teleurgesteld dat me auto kapot was en dat het weer een hoop geld ging kosten,maar het was helaas nog niet genoeg. De dag dat alle spullen binnenkwamen had ik een brug geregeld voor de volgende dag zodat ik lekker kon sleutelen. Helaas kreeg ik opnieuw een ongeluk op de terug weg van mijn werk met de scooter waardoor ik een erg lange periode uitgeschakeld was. De keuze was daarom ook snel gemaakt.
Auto verkocht met alle onderdelen erbij,scooter ook verpatst. De auto is toen naar Danny (opelforum) gegaan. Na lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht te hebben en thuis in bed met het vooruitzicht op lopen en dus autorijden,ging ik maar weer eens op zoek naar een nieuwe GSI.. En hier op het forum stond een zeer net exemplaar.