schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
ik heb dus een opel en ja tis een astra f en ook nog een gsi 2.0 16v maar nou ben ik der achter gekomen dat 1 van mijn achter schokbrekers lek is of zo ze zijn in iedergeval aan vervanging toe maar nou moet ik dus nieuwe hebben maar zou ze liever iets stugger hebben
maar ik wil me auto niet verlagen wie kan mij helpen en vertellen hoe ik dit moet gaan aan pakken alvast bedankt GRTZ remco
maar ik wil me auto niet verlagen wie kan mij helpen en vertellen hoe ik dit moet gaan aan pakken alvast bedankt GRTZ remco
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
gurdi schreef:stuggere dempers kopen?
ik bedoel dan vooral welk merk, en wat is aan te raden? ut moet natuurlijk ook weer niet te gek duur zijn.
hij word binnen kort nog gespoten en interieur word verander en ben nog hard op zoek naar een lexmaul ram inductie dus
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
lexmaul heeft oenatje te koop, viewtopic.php?f=6&t=12693
schokbrekers van billstein zijn super.
schokbrekers van billstein zijn super.
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
neej oenatje heeft hem al verkocht, of heeft besloten hem niet meer te verkopen dus en dank je ik ga even kijken of ik wat kan vinden maar meer ideeén zijn altijd welkom of iemand moet der nog een paar ergens achter in de schuur hebben liggenappie schreef:lexmaul heeft oenatje te koop, viewtopic.php?f=6&t=12693
schokbrekers van billstein zijn super
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
idd billstein of gele koni's zijn alle twee leuk
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
Zolang je geen andere veren koopt hebben de andere schokbrekers ook niet heel erg veel invloed op de hoogte. Achter zijn de dempers echt heel gemakkelijk te vervangen.
Bilstein is zeker een erg fijn merk, en koni is ook prima.
Bilstein is zeker een erg fijn merk, en koni is ook prima.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
bilstein heb ik ook voorop super
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
Billstein kost wel wat, maar dan heb je ook kwaliteit.
Ik wil niets anders meer.
Ik wil niets anders meer.
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
Billstein (steinmetz), koni of spax
Als je goede neemt kan je ze ook instellen. Hard en zacht.
Er zijn ook ingekorte dempers, die moet je dus niet nemen als je niet wil verlagen
Ik heb er spax krypton onder en m'n broer koni geel. Persoonlijk vind ik de spax meer comfort hebben, omdat die ook de rebound aanpast tijdens het verstellen
Als je goede neemt kan je ze ook instellen. Hard en zacht.
Er zijn ook ingekorte dempers, die moet je dus niet nemen als je niet wil verlagen
Ik heb er spax krypton onder en m'n broer koni geel. Persoonlijk vind ik de spax meer comfort hebben, omdat die ook de rebound aanpast tijdens het verstellen
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
nou de schokdempers zijn gelukt heb hem rond om toch maar 25 mm verlaagt is in iedergeval stugger rijd ook stukke beter ben nou alleen nog op zoek naar een lexmaul ram inductie iemand miss een idee waar ik daar voor een leuke prijs aan kan komen gr remco
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: help ik weet het niet wie weet het wel??
ja dat zou ik best willen doen maar ut punt is ik kan geen duits (slecht he:P) maarja ik kom der wel gr remco
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
ik heb je onduidelijke topic titel aangepast
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
dank je wel maar is al opgelost dus gr remco
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
Als ik jou was zou ik eerst eens even die gare schokbrekers vervangen alvorens je te storten op Lexmaul spullen. Met verlagingsveren lijkt het alsof 'ie weer goed is, de waarheid is echter dat je schokdemper nóg harder achteruit gaat. Als je hard over een hobbel gaat -zeker in een bocht- kun je wel eens de nare gevolgen gaan ondervinden van het feit dat je dan gaan uitgaande demping meer hebt. Enige wat dan gebeurt is dat je veer de auto keihard 'terugschiet' en voor je het weet lig je in de berm.
Motorische tuning kan ook stapje voor stapje; allereerst zorgen dat je goeie/nieuwe olie hebt, bougies, bougiekabels, injectoren schoon (dat doe je niet met injectorreiniger maar met een ultrasoonreiniger), en dan een K&N inlegfilter, katvervanger... Daar heb je meer plezier van dan direct een Lexmaul inlaatspruitstuk monteren. De C20XE motor die je in je Astra hebt is een zeer mooi staaltje engineering. Beetje onderhoud en fine tuning is hij wel waard.
Succes!
Motorische tuning kan ook stapje voor stapje; allereerst zorgen dat je goeie/nieuwe olie hebt, bougies, bougiekabels, injectoren schoon (dat doe je niet met injectorreiniger maar met een ultrasoonreiniger), en dan een K&N inlegfilter, katvervanger... Daar heb je meer plezier van dan direct een Lexmaul inlaatspruitstuk monteren. De C20XE motor die je in je Astra hebt is een zeer mooi staaltje engineering. Beetje onderhoud en fine tuning is hij wel waard.
Succes!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
hey tim heb had me auto verlaagt 2.5 cm rond om is nu weer standaart omdat ik 17 inch velgen der onder heb gezet en ik heb al katvervanger net nieuwe bougies net nieuwe olie open lucht filter injectoren heb ik geen flauw idee (weet niet eens waar dat zit of hoe het der uit ziet) dus en een maatje van me heeft lexmaul ram inductie en zijn auto trekt zo heerlijk op dat ik der ook gewoon graag 1 wil hebben mits ik niet binnen kort voor een ander blok ga kijken ( c20let) van een maatje van me die ze astra kort gereden he (met ze dronken/verspacede kop dacht spinnend voor uit te gaan terwijl die in ze achter uit stond en vol gas weg wil rijden en vol tegen een betonne muur aan rijd met de achter kant) maar ik mag dus zijn blok over kopen weet alleen nog niet zkeer of ik het ga doen advies is altijd welkom over wel of niet doen dus ik hoor het wel
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
Wtf word veel drugs gebruikt in jou omgeving hihi
Als je geld heb kan je het makkelijk doen C20let erin hangen. En bij je zelf nagaan hoelang je de Gsi wilt houden.
Je praat (als je het echt goed wil doen) toch gouw over 8000a10.000€ voor een goede complete ombouw
En even jezelf nagaan hoe ga je er mee om Als jij BIJV s'morgens vroeg met koude motor weg scheurt en rijd overal dik te hard enz (zeg nie dat je het doet hoor)
Dan lijkt het mij niet verstandig om +/- 250pk onder je kont te hebben.
en je zal ook wat duurder onderhoud eraan hebben als nu.
bougies vaker vervangen
turbo is een gevoelig punt
olie is echt duur (castrol 10W60)
enz
Als je geld heb kan je het makkelijk doen C20let erin hangen. En bij je zelf nagaan hoelang je de Gsi wilt houden.
Je praat (als je het echt goed wil doen) toch gouw over 8000a10.000€ voor een goede complete ombouw
En even jezelf nagaan hoe ga je er mee om Als jij BIJV s'morgens vroeg met koude motor weg scheurt en rijd overal dik te hard enz (zeg nie dat je het doet hoor)
Dan lijkt het mij niet verstandig om +/- 250pk onder je kont te hebben.
en je zal ook wat duurder onderhoud eraan hebben als nu.
bougies vaker vervangen
turbo is een gevoelig punt
olie is echt duur (castrol 10W60)
enz
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
ik rij zo ie zo nooit hard weg met een koude motor, want dat is gewoon slecht voor elk auto blok.
ik rij vaak wel door maar niet over dreven hard, okeej soms trap ik hem ook wel eens door(maar dat doet iedereen toch wel eens denk ik tenminste).
naja het blok over kopen van dat maatje van me gaat me gelukkig niet zo veel kosten.
zit een andere turbo op (geen orginelen vond ie kut had ie het over hij had de orginelen aan stront gereden).
en ik weet dat turbo blokken gewoon meer kosten dan normale blokken zeg maar , maar dat komt wel goed
ik rij vaak wel door maar niet over dreven hard, okeej soms trap ik hem ook wel eens door(maar dat doet iedereen toch wel eens denk ik tenminste).
naja het blok over kopen van dat maatje van me gaat me gelukkig niet zo veel kosten.
zit een andere turbo op (geen orginelen vond ie kut had ie het over hij had de orginelen aan stront gereden).
en ik weet dat turbo blokken gewoon meer kosten dan normale blokken zeg maar , maar dat komt wel goed
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
je moet rekening houden met alles wat erbij komt kijken he het blok aanschaffen is het probleem niet
hier even een paar prijzen als je alles netjes wild.
blok 1500/2500€
uitlaat 1000€
aandrijfassen 500€
draagarmen versterkt 250€
sper 1000€
remmmen 500€
omkeuren 700/900€ mits 40% extra vermogen anders kost het een paar tientjes
en nog heel veel meer kleine onderdelen wat ook veel kost.
dat zijn alleen onderdelen he aangezienje ook alles erin moet laten zetten
inbouw 1800€
noem maar op
hier even een paar prijzen als je alles netjes wild.
blok 1500/2500€
uitlaat 1000€
aandrijfassen 500€
draagarmen versterkt 250€
sper 1000€
remmmen 500€
omkeuren 700/900€ mits 40% extra vermogen anders kost het een paar tientjes
en nog heel veel meer kleine onderdelen wat ook veel kost.
dat zijn alleen onderdelen he aangezienje ook alles erin moet laten zetten
inbouw 1800€
noem maar op
Re: schokbrekers aan vervanging toe, tips ?
blok 1500/2500€
uitlaat 1000€
aandrijfassen 500€
draagarmen versterkt 250€
sper 1000€
remmmen 500€
zo veel gaat het mij niet kosten gelukkig ,omdat het een vriend van me is en al die spullen heeft hij alleen ze eind demper is naar de klote maar als het goed is kan ik dan gewoon me eigen remus houden.
en inbouw die ik samen met hem en een vriend van hem (hun zijn beide auto monteur)dus dat komt ook goed.
maar ik twijfel nog want me auto moet ook nog gespoten worden en nieuwe bumpers en zo dus.
maarja ik laat het allemaal nog wel even weten hoe of wat ik ga doen, ik zal jullie allemaal op de hoogte houden
uitlaat 1000€
aandrijfassen 500€
draagarmen versterkt 250€
sper 1000€
remmmen 500€
zo veel gaat het mij niet kosten gelukkig ,omdat het een vriend van me is en al die spullen heeft hij alleen ze eind demper is naar de klote maar als het goed is kan ik dan gewoon me eigen remus houden.
en inbouw die ik samen met hem en een vriend van hem (hun zijn beide auto monteur)dus dat komt ook goed.
maar ik twijfel nog want me auto moet ook nog gespoten worden en nieuwe bumpers en zo dus.
maarja ik laat het allemaal nog wel even weten hoe of wat ik ga doen, ik zal jullie allemaal op de hoogte houden