Pagina 1 van 1
284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 12 apr 2009 23:54
door Tim82
Ben benieuwd hoe anderen hun 284/288 mm schijven hebben gemonteerd. Naafgat van de Calibra Turbo is veel groter, dus das mooi klote als je het wiel wilt vastzetten. De gaten komen dan moeilijk overeen. Ik heb ze wel gemonteerd gekregen met een beetje klooien en het zit ook prima, maar als je vaak wielen wisselt (circuitgebruik...) dan is dit erg minder-fijn. Iemand die een pasring gebruikt ofzo, zoals bij velgen?
Is er ook iemand die de hoofdremcilinder van een turbo heeft gemonteerd? Ik moet nu wel wat dieper trappen om de remzuiger in beweging te brengen.
Het is trouwens een enorme verbetering. Heb ze nu nog even met Lucas remblokken, maar komende week komen de Ferodo DS3000 blokken er op. Super upgrade voor die 90 euro alles bij elkaar (ex Ferodo's a 135,-). Nu nog stalen leidingen en dan is het remsetje wel compleet voor het komende seizoen (achter alles stock maar wel net nieuw).
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 12 apr 2009 23:59
door Peter_89
Was toen iemand opt forum die van die ringen had laten draaien. Geloof Sounddragon. En als je de remmen is een keer ontlucht helpt dat misschien niet??? Of een keer nieuwe vloeistof erop.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 00:00
door Nick(GSI)
losse pas ringen zijn te koop bij mtech
als je dat bedoelt
ben ook benieuwd hoe dat remt
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 00:03
door Tim82
Thanks voor de info
Ik moet nog een keer goed ontluchten ja, dat sowieso. Maar de zuiger van een turbo klauw is ook groter. Dat vereist meer remvloeistof om die in beweging te zetten. Daarom is de hoofdremcilinder van een turbo ook groter. Heb alleen geen zin om 240 euro neer te leggen voor een nieuwe hrc
(en op deze manier werkt het in principe net zo goed, alleen moet je wat dieper trappen dan bij een turbo)
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 08:34
door Laagvlieger
Ik heb Mtech ringen ertussen idd. Anders is het nix.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 08:59
door oenatje
ik heb schijven bij hennie gekocht, en daar kreeg ik ringen bij
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 11:40
door Matt
Schijven van mtech, ook ringen erbij gehad. Werkt prima.
Hoef me pedaal maar aan te raken en ding remt al als een gek
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 18:13
door Nick(GSI)
remcilinder van een calibra turbo erop? gaat dat passen?
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 13 apr 2009 22:57
door Delax80
Ik heb schijven op een of andere duitse site gekocht. En inderdaad Mtech ringen ertussen. remt stukken beter dan orgineel.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 15 apr 2009 00:05
door Tim82
Andere HRC is bij nader inzien niet echt nodig. Remt best prima, snap niet dat ze dit niet standaard hebben
Kan het iedereen aanraden. Monteren zonder ringen is vrij lastig ja maar als het eenmaal zit, dan zit het ook wel zonder ringen goed. Heb die Ferodo's nogsteeds niet binnen *grr grr*, hopelijk voor het (Ring-)weekend anders wordt het lastig met die Lucas blokken.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 15 apr 2009 21:25
door chucky66
heb omega 24v remmen remt ook goed maar merk niks van dat ik dieper moet trappen.
maar waarom geen ds 2500 das lekkerder als ds 3000
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 17 apr 2009 12:41
door Tim82
DS2500 is prima voor op straat en de nürburgring, maar als ik op zandvoort rij heb ik einde rechte stuk bij aanremmen voor Tarzan toch wel eens wat fading. Daarom maar naar DS3000. Nog een nadeel van DS2500 is dat je veel 'pad-transfer' hebt, het materiaal blijft na een trackday een beetje her en der aan de schijf plakken. Als je er dan weer normaal mee op straat rijdt, voelt het alsof je kromme schijven hebt. Is pas weer weg als de schijven heel heet worden.
Dit wordt mijn eerste keer met DS3000 trouwens, maar een vriend van me heeft ze sinds deze week ook en is er erg tevreden over.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 20 apr 2009 23:49
door Rallyastra
Ik stapte vandaag weer in de Combo met turbo remmen, toen merkte ik pas hoe anders doe 6 pots remmen
lijkt evenhard te remmen alleen die 6 pots zijn zo direct, die turbo remmen voel je gewoon dat de klauwen eerst schuiven en dan pas gaan remmen.
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 21 apr 2009 00:27
door Tim82
Remt ongetwijfeld als de brandweer, die 6-pots.
Ben verder wel suuuuuuuupertevreden over de turbo remmen met DS3000. Alleen kan ik het extra onafgeveerde (en ook roterende) gewicht (daarbij ook nog eens zwaardere banden met hogere wang) wel merken in prestaties, maargoed het uiteindelijke voordeel is groter dan het nadeel
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 21 apr 2009 08:18
door Bart(astra)
Rallyastra schreef:Ik stapte vandaag weer in de Combo met turbo remmen, toen merkte ik pas hoe anders doe 6 pots remmen
lijkt evenhard te remmen alleen die 6 pots zijn zo direct, die turbo remmen voel je gewoon dat de klauwen eerst schuiven en dan pas gaan remmen.
Heb je al stalen remleidingen op de combo ?
Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?
Geplaatst: 21 apr 2009 20:27
door Rellie opt werk
Nee dat vind ik een beetje overkill, maar verschil tussen 1 54mm zuiger of 6 kleintjes oplopend in diameter is gewoon zo anders.