Pagina 1 van 1

Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 19 mar 2009 23:59
door IMpYGSI
Het gaat over een astra f gsi 16v 1993 met dis onsteking.

Zoals jullie misschien al weten heb ik mijn c20xe volledig gereviseerd gehad. Was afgelopen maandag klaar. Heb vandaag dus voor het eerst weer moeten tanken. Gevolg slecht stationair lopen.

Begin bij het begin. Iets meer als een half jaar geleden is dit probleem begonnen en nog steeds niet opgelost dus. Had toendertijd last van dat de benzinetank vacuum zoog met name als deze pas vol getankt was. Hierdoor liep de motor vervolgens ook slecht stationair. Er zat tevens ook een klein scheurtje in de benzinetank. Hierdoor dus volledige tank eronder uit en een compleet nieuwe eronder gehangen. Gevolg was toen weer dat de benzine pomp niet meer goed functioneerde en de motor dus geen benzine meer kreeg. Hiervoor dus ook een nieuwe aangeschaft. Bij deze 2 dingen nieuw hetzelfde probleem dat hij bij volle benzinetank slecht stationair liep. Tevens ook wat vacuum zoog. Heb toen tijdelijk een gaatje in de benzinetankdop geboord. (had er toch nog 2 liggen)
Vervolgens was de vlotter van de tank meen ik ook nog kapot. Hier heb ik toen geen tijd meer voor gekregen om deze te vervangen. Heb wel een andere hier liggen wel een 2e hands maargoed. (is ook handig als je deze moet vervangen als je tank redelijk leeg is en je weet niet wanneer dat dat is:P).

Daarna is de motor kapot gegaan hierdoor complete revisie begonnen en 3 a 4 maanden later nu afgelopen maandag dus weer gestart. Liep netjes (met halfvolletank) vandaag dus weer getankt en 1e bocht waar ik moest stilstaan sloeg die alweer bijna af. 2e bocht sloeg de motor helemaal af. Vervolgens benzinetankdop eraf gehaald en maakte geen verschil.

Weet iemand hier iets op?
Zat zelf aan de ontluchting en beluchting van de benzine tank te denken maar heb niet echt een compleet idee ervan hoe dit werkt enz. Weet er inmiddels wel al iets vanaf.

Dit slecht stationair lopen is ook in de lage touren onder het rijden. En enkel bij volle tank. Als er 10 L uit de tank is heb ik er geen last meer van.

Hoop dat iemand een antwoord weet!

groeten Twan

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 00:01
door Erwin_dude
40 liter tanken ipv 50?:D

sorry heb geen idee

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 00:25
door IMpYGSI
ook de benzine meter gaf eerst niets meer aan en de boordcomputer geeft bij rijbereik F..... km aan (duitse boordcomputer)
Nu geeft de benzine meter bij contact een waarde aan en de boordcomputer ook 440 km bv en zodra ik hem start gaat de benzine meter omlaag en komt er weer F.... km op de boordcomputer.

Wist niet dat die zo veel zoop dat de tank binnen enkele seconden voor driekwart leeg raakt:P

groeten Twan

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 07:02
door Bart(astra)
die "F" in je boardcomputer geeft aan dat er een foutmelding is.

Misschien even beginnen om die te laten uitlezen bij de dealer ?!

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 08:18
door RedBill
Precies, eerst uitlezen dan. Controleer vervolgens je brandstoffilter en laat eventueel de leidingen reinigen.

Wat betreft de vlotter: Mijne had het ook begeven toen die drie maanden droog had gestaan bij de spuiter. Test je 2e hands vlotter dus eerst voordat je die inbouwt. Zorg ook dat je een nieuwe o-ring hebt als je de 2e hands vlotter installeert, anders heb je kans op lekkage. Hoe je kunt weten of je tank bijna leeg is om je vlotter te vervangen? Gewoon je dagteller op nul zetten als je je wagen vol tankt. Heb je vervolgens +/- 500 kilometer gereden dan is je tank redelijk leeg (litertje of zes nog over).

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 10:44
door gurdi
.jij bedoelt tegen vaccum. is denk ik gewoon een ventiel.zodra dei vacuum zuigt kan e3r wle lucht in, maar als er normale druk is kan er niks uit. maar er moet toch een rede zijn dat dit gebrut want bij een normale nieuwe tank en pomp gebeurt dit niet, en het gebeurt alleen in bochten? of is het dan alleen wat erger.

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 20:12
door IMpYGSI
is alleen bij stationair stilstaan draaien.
Heb het vermoeden dat het iets van de koolstoffilter of dergelijke is.

groeten Twan

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 20 mar 2009 20:15
door IMpYGSI
Benzine filter is het niet want dan had hij er altijd last van lijkt me zo. En waarmee bedoel je dat reinigen? Kan niet veel meer verzinnen als doorblazen met lucht?
Tank is bij 500 km toch echt goed leeg denk ik zo. denk eerder 450 maar ja dit komt ook niet altijd goed uit om hem dan te vervangen altijd eh:P
Maar denk dus nie tdat de vlotter defect is omdat hij wel reageerde. Of hij is bijna defect soms wel soms niet.
Dit van die o ring weet ik heb ik ook nieuw gezet bij de nieuwe tank.

Groeten Twan

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 27 mei 2010 12:34
door Gsigek
Jullie zijn wel er positief oveer het brandstofgebruik maarja een zware voet helpt ook veel:P

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 27 mei 2010 14:29
door RedBill
Als je met een C20XE geen 1:11,5 kunt rijden is er iets mis met je motor.

Verder: Oude koe uit de sloot.

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 29 mei 2010 17:07
door boerbeun
zit je retour leiding niet verstopt ofzo?
of troep in je brandstof rails?

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 29 mei 2010 17:19
door RedBill
boerbeun schreef:zit je retour leiding niet verstopt ofzo?
of troep in je brandstof rails?
Zoals ik al zei: OUDE KOE. Eerst lezen beuntje... :mrgreen:

Re: Stationair zeer slecht bij volle tank. ASTRA GSI

Geplaatst: 29 mei 2010 17:56
door IMpYGSI
Kan inderdaad dicht. Voor de geinteresseerden:
actieve koolstoffilter slang was ooit tussen de veer gekomen onder het spatbord RV. Daardoor was de slang compleet dicht geknepen. Heb er een andere op gezet en klaar was kees:D Inmiddels benzinevlotter ook alweer vervangen. Draadje wat over de weerstand loopt was over gesprongen met monteren denk ik niet voorzichtig genoeg geweest. Nieuwe werkt perfect.

Groeten Twan