Astra start rot

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Astra start rot

Bericht door AstraC20xe »

Hey,

Ik heb het in het begin af en toe gehad, dat de auto rot start. Hij slaat moeilijk aan, en lijkt wel of een van de zuigers telkens een dreun krijgt. Je hoort tijdens het starten ook een plof uit de uitlaat. Lijkt wel of hij ontsteekt voordat de zuiger in het BDP staat. Sindsdien ik mijn alarm heb uitgebouwd, ze hadden hem bij mij bobine omzeild. Heb ik weer gerepareerd. Maar nu is het vele malen erger geworden. Me motor is ook verzopen geweest, doordat ik dacht dat ze hem bij mij relais omzeild hadden. Iemand suggesties? Het is trouwens een c20xe m2.5.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra start rot

Bericht door RedBill »

Poeh, lijkt me iets voor een grondige diagnose... Kan veel oorzaken hebben.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Re: Astra start rot

Bericht door AstraC20xe »

Ik heb vandaag er even naar gekeken. Heb de startmotor bekeken en losgehaalt(d8 dat er een tandje was afgebroken). Ten eerste zat die bout er niet in. Maatje 13 in het motorblok geschroeft, van dat steuntje aan de start motor. (die heb ik er weer in gedraaid). En heb de bendix gesmeerd. Nu is het een stuk minder erg tot nu toe. Alleen nou heb ik als ik start, doet hij even moeilijk en dan valt alles uit en gaat automatisch weer verder. Alsof hij even geen stroom meer krijgt( de startmotor) kan dat een relais zijn oid?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra start rot

Bericht door Bart(astra) »

is je accu wel goed ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Astra start rot

Bericht door c18xe »

dc 19 Niet Aanw.
onjuist toerental signaal


oftewel krukas sensor naar de kloote?

die van mij staat ook te rampestampen en te hokken als die moet starten net of je blok door je kap heen vliegt en wat je zegt alle verlichting gaat uit daarna gaat ie weer verder;) mijn krukas sensor heeft het begeven :D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Astra start rot

Bericht door c18xe »

helaas moet ik er op terugkomen vandaag de sensor vervangen maar t is nog t zelfde iemand anders?
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Astra start rot

Bericht door Nick(GSI) »

toch je brandstof relais maar even checken
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Astra start rot

Bericht door c18xe »

stinkerd :shiny:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Plaats reactie