zodra ik het gas loslaat begint mn astra te schokken en met optrekken merk ik dat ie inhoudt dit probleem is eigenlijk ineens begonnen en wordt steeds erger. Kan het ook goed horen zodra ik de auto start, de motor klinkt dan heel flauw vergeleken met eerst. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar sinds de auto dat doet heb ik ook elektrische problemen. Er zit een nieuwe accu in en hij laad ook goed bij, maar zodra ik een paar minuten de radio aan laat met de motor uit is de accu meteen leeg.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is een C20xe motor uit 92 en ik heb een open luchtfilter
astra f schokt en houd in
Re: astra f schokt en houd in
Als je er tijd voor hebt, we hebben hier een voorstel topic
viewtopic.php?f=11&t=5934" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat weten we hier ook een beetje wie we helpen.
viewtopic.php?f=11&t=5934" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat weten we hier ook een beetje wie we helpen.
Re: astra f schokt en houd in
openluchtfilter kan sowieso al problemen geven.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: astra f schokt en houd in
Welkom op ons forum.
Zoals Kakashi hierboven al schrijft kan het open luchtfilter een probleem zijn in combinatie met de C20XE. De ervaring van een aantal mensen is dat deze motor met standaard inlaatspruitstuk niet goed loopt met zo'n filter. (Onder andere Oenatje heeft dat ervaren).
Het beste is de originele filterbak weer te plaatsen en daar bijvoorbeel een K&N sport inlegfilter in te plaatsen.
Verder kan het zijn dat je accu helemaal gaar is. Dat zou je even moeten doormeten. Meet ook gelijk de laadspanning van je dynamo.
Zoals Kakashi hierboven al schrijft kan het open luchtfilter een probleem zijn in combinatie met de C20XE. De ervaring van een aantal mensen is dat deze motor met standaard inlaatspruitstuk niet goed loopt met zo'n filter. (Onder andere Oenatje heeft dat ervaren).
Het beste is de originele filterbak weer te plaatsen en daar bijvoorbeel een K&N sport inlegfilter in te plaatsen.
Verder kan het zijn dat je accu helemaal gaar is. Dat zou je even moeten doormeten. Meet ook gelijk de laadspanning van je dynamo.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)