Pagina 1 van 2

advies

Geplaatst: 01 mar 2009 15:21
door dwarreltje
ik wilde me remklauwen rood gaan spuiten(staat wel bij zwart tog?) maar nu vroeg ik me af wat voor verf ik daarbij moest gebruiken en of ik dit het beste kan spuiten of met kwast kan doen aangezien je het tog ni zo super goed te zien krijgt.en hiervoor hoef ik tog alleen mijn wiel eraf te halen en dan alles afplakken als ik het spuitend wil gaan doen en dan spuite maar?en verder vroeg ik me af of je ergens een handboekje kan krijgen ofzo om te kijken hoe je dingen kan vervangen of hoe je het demonteerd.hoorde dat er wel zoiets was maar weet iemand mis waar je dat kan krijgen? en weet iemand misschien waar je witte knipperlichten voor op je zijschermen kan krijgen? dus die kleine vierkante blokjes?

alvaste bedankt iig

mvg joey

Re: advies

Geplaatst: 01 mar 2009 18:33
door RedBill
Allereerst: rood is een prima kleur bij zwart.

Op dit moment zitten je remklauwen onder het vuil en remstof. Zou je ze gemonteerd aan de auto gaan schoonmaken en vervolgens spuiten of verven kun je er vanuit gaan dat het binnen twee weken weer loslaat.

Wil je het echt goed doen dan moet je je klauwen demonteren, grondig reinigen met remmenreiniger, ontvetter en wat dies meer zij. Het beste is om ze uit elkaar te halen te laten stralen. Daarna poedercoaten.

Mocht je toch gaan spuiten of verven dan moet het in ieder geval met hittebestendige lak, en dat dan wel op een grondlaag, dus eerst in de primer.

Re: advies

Geplaatst: 01 mar 2009 21:26
door dwarreltje
RedBill schreef:Allereerst: rood is een prima kleur bij zwart.

Op dit moment zitten je remklauwen onder het vuil en remstof. Zou je ze gemonteerd aan de auto gaan schoonmaken en vervolgens spuiten of verven kun je er vanuit gaan dat het binnen twee weken weer loslaat.

Wil je het echt goed doen dan moet je je klauwen demonteren, grondig reinigen met remmenreiniger, ontvetter en wat dies meer zij. Het beste is om ze uit elkaar te halen te laten stralen. Daarna poedercoaten.

Mocht je toch gaan spuiten of verven dan moet het in ieder geval met hittebestendige lak, en dat dan wel op een grondlaag, dus eerst in de primer.
aardig wat werk nog dus:P dacht van dat doe ik wel ef snel:P zijn die remklauwen moeilijk te demonteren als ik mag vragen? en met die hitte bestandige lak he, dat moet tog eerst altijd heel erg warm worden (had ik tenminste met mijn scooter voor op me uitlaat) om het goed te laten drogen? maar iig onwijs bedankt voor de info gaat effies kijken of ik er wat leuks van kan maken:D

Re: advies

Geplaatst: 01 mar 2009 23:03
door gurdi
of je haalt remklauw los van de schijf.
zo goed mogelijk schoon maken met remmen reiniger dan beetje schuren en staalborstel.
je hebt speciale remklauw lak in spuitbus en kwastje ook volgens mij.

even snel gevonden met google weet niet of er prijs van bij staat ofzo moet je zelf even verder googlen http://www.tuning-gids.nl/remklauwverf_ ... puiten.htm

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 12:55
door Roy 2.0 16v
ik heb mijnes een jaar geleden gemonteerd gespoten

Hiervoor alleen goed dik schoongespoten met remreinger en staalborstel en oude doek
kleine dingen snel afgeplakt met tape, en een stuk karton erachtergezet ( of in je andere hand houden bij spuiten)

gespoten met de daarvoor bestemde remklauw rood van motip, en zit er nu nog steeds goed op

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 13:06
door oenatje
met motip gaat ook, zit er bij mij al 3 jaar op

maar dan niet rood maar goud

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 16:55
door dwarreltje
oki thx :D hier kan ik wat mee:) als ik binnekort tijd heb even die verf kopen en dan maar eens beginne:D

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 17:04
door Trompie
Niels heeft ook nog complete remsetjes, daar zijn de klauwen al rood van! 8)

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 17:48
door dwarreltje
Trompie schreef:Niels heeft ook nog complete remsetjes, daar zijn de klauwen al rood van! 8)
umh ben hier nieuw:P wie is niels:P? en me remblokjes zijn wel beetje op en remschrijven zouden vervangen kunnen worde:P maar wat wil die ervoor hebbe als ik mag vrage:P?

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 18:29
door gurdi
niels is rallyastra en heeft zijn eigen bedrijf in twente genaamd DWZ twente.

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 18:52
door pascal1109
gurdi schreef:niels is rallyastra en heeft zijn eigen bedrijf in twente genaamd DWZ twente.
DWZ? :lol:

Houd het maar op DHZ ;)

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 18:54
door Nick(GSI)
turbo remset (remt als een gek) vanaf 500 geloof ik maar stuur hem anders een pm dan weet je het zeker 8)

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 19:18
door dwarreltje
ik ben maar een arme student he :P heb aardig lang voor deze auto moeten sparen :) denk dak ze dan lekker zelf spuit zo moeilijk zag het er ook weer ni uit :P kan nog wel jaartje doorrijden als t goed is met deze remschrijven en remblokjes :) :P 500 is me iets te veel en heb ook geen turbo normale zijn ook al goed^^

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 19:29
door oenatje
gewoon auto opkrikken, wiel eraf, de zaak goed schoonmaken, afplakken. en spuiten maar.
maar wel GOED schoonmaken. hoe schoner hoe beter.

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 21:09
door Roy 2.0 16v
Dwarrel, pak 15,-
Haal een spuitbus remreiniger en een spuitbus motip rood voor remklauwen
zorg voor 2 uurtjes vrij op een mooi middagje

krik eronder, wiel eraf, remreiniger erop en goed schoon boenen
minuutje laten drogen, spuiten maar
paar minuutjes laten drogen, wiel er weer op, volgende

stukje cake ( piece of cake )

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 22:09
door dwarreltje
thx voor jullie advies:D als ik het volgende week wat rustiger heb met de studie ga ik dat ef uitprobere:D
iemand trouwens enig idee hoe je het lampje in je dashboard achter je blowestand kan vervangen? die van of voeten of voeten en gezicht, ruiten enz...
want ik hoorde dat je dan heel je dashboard uit elkaar moest hale:O

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 22:16
door Bart(astra)
kijk even in het "Technisch archief" gedeelte van het forum !

Re: advies

Geplaatst: 02 mar 2009 22:24
door oenatje
Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.

Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 11:21
door RedBill
oenatje schreef:Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.

Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
You make it sound so easy... :wink:

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 12:49
door oenatje
de eerste keer lijkt het heel erg moeilijk, maar het is erg simpel als je het al een paar keer hebt gedaan.

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 15:54
door gurdi
inderdaad na 2 keer weet je wel hoe het gaat.

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 18:33
door pascal1109
Zorg wel dat je meer als één lampje hebt.
Ik ging de mijne ook is vervangen (was er 1 kapot) en haalde het los en toen waren ze ineens alle 4 kapot :?

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 20:11
door Bart(astra)
lampjes zijn ook even oud he.

Maar sowieso altijd alle lampjes vervangen !
kosten toch weinig

Voor de meer gevorderden moet je eens een corsa B doen :wink:
En als dat lukt 1 met airco :mrgreen:

Re: advies

Geplaatst: 03 mar 2009 21:55
door oenatje
liever niet :D

Re: advies

Geplaatst: 04 mar 2009 20:09
door Roy 2.0 16v
ik heb eens te hard het lampje eringedrukt van de recirculatiestand, hierdoor licht het amper op als je die knop indrukt. om die weer terug te drukken moet weer het hele middenconsole los.. grrr

Maar simpel is het sowieso, schroeven zoeken en losdraaien en het wijst zichzelf.