acculampje brand, klap op dash, lampje uit..
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
acculampje brand, klap op dash, lampje uit..
gister opeens tijdens lange rit acculampje fel te branden
Ik in lichte paniek, heb het wel vaker gehad, heb er nooit mee met pech langs de weg gestaan.
Eventjes gestopt, contact uit, even pauze, weer aan en rijden, lampje was weer uit, prima
na 10 minuten, lampje weer aan, ik een paar harde tikken boven het stuur op het dashboard, en lampje was weer uit.
Ikzelf hou het op een slecht contact tussen lampje en printplaat
Hopelijk op te lossen door tellerhuis los te halen, en lampje goed te plaatsen en contacten wat schoon te maken. de truc met de harde klap zal ook niet altijd werken.
Maar een vraagje, als dat lampje fel brand, laadt je dynamo dan nog wel bij?
Ik in lichte paniek, heb het wel vaker gehad, heb er nooit mee met pech langs de weg gestaan.
Eventjes gestopt, contact uit, even pauze, weer aan en rijden, lampje was weer uit, prima
na 10 minuten, lampje weer aan, ik een paar harde tikken boven het stuur op het dashboard, en lampje was weer uit.
Ikzelf hou het op een slecht contact tussen lampje en printplaat
Hopelijk op te lossen door tellerhuis los te halen, en lampje goed te plaatsen en contacten wat schoon te maken. de truc met de harde klap zal ook niet altijd werken.
Maar een vraagje, als dat lampje fel brand, laadt je dynamo dan nog wel bij?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Re: acculampje brand, klap op dash, lampje uit..
Nee, als die fel brandt, laadt je accu niet meer bij.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
maar dan zou het met de klap op het dash ook niet verholpen moeten wezen normaal..?
of ik ben dom..
of ik ben dom..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Als jij het zegtErwin_dude schreef:ik ben dom..
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
Ik heb dit probleem dus ook.
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd de spanning over de accu te meten met draaiende motor, maar telkens als ik een multimeter bij de hand heb gaat het lampje weer uit en geeft hij ook gewoon netjes 14.4v aan.
Het zou misschien kunnen dat de koolborsteltjes in de dynamo slecht contact maken, maar dit lijkt me eigenlijk ook sterk.
Wel heb ik niet te lang geleden mn dashboard lampjes vervangen, dus ik denk dat het wel iets te maken zou kunnen hebben met een contactje op de printplaat.
Ik hoop eigenlijk een keer een meter bij de hand te hebben als ie blijft branden. Ik heb verder ook nog niet met pech gestaan en ik rij er nu al een weekje of 2 mee. Heb ook geen moeite met starten ofzo. Maar zo blijft ie een dag uit en zo gaat ie na 5 minuten weer branden.
Ik ga het morgen denk ik even uitzoeken, als ik iets vind laat ik het wel weten.
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd de spanning over de accu te meten met draaiende motor, maar telkens als ik een multimeter bij de hand heb gaat het lampje weer uit en geeft hij ook gewoon netjes 14.4v aan.
Het zou misschien kunnen dat de koolborsteltjes in de dynamo slecht contact maken, maar dit lijkt me eigenlijk ook sterk.
Wel heb ik niet te lang geleden mn dashboard lampjes vervangen, dus ik denk dat het wel iets te maken zou kunnen hebben met een contactje op de printplaat.
Ik hoop eigenlijk een keer een meter bij de hand te hebben als ie blijft branden. Ik heb verder ook nog niet met pech gestaan en ik rij er nu al een weekje of 2 mee. Heb ook geen moeite met starten ofzo. Maar zo blijft ie een dag uit en zo gaat ie na 5 minuten weer branden.
Ik ga het morgen denk ik even uitzoeken, als ik iets vind laat ik het wel weten.
C20XE Spijkenisse
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Ja dat bedoel ik, dynamo / accu laadt niet meer bijRedBill schreef:Nee, als die fel brandt, laadt je accu niet meer bij.
maar de accu laadt dus niet meer bij als het lampje slecht contact maakt?
beetje apart. klap op dash en accu laadt wel weer bij.. power
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Bij mij brande hij en op een gegeven moment was het afgelopen maar dat ruik je wel
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Das apart... Als het weer voorkomt zou je eigenlijk eens de laadstroom moeten meten, dan weet je oftie nog wel bijlaat in die situatie. Je zou verwachten dat de dynamo niet wordt beinvloed door het lampje zelf.Roy 2.0 16v schreef:maar de accu laadt dus niet meer bij als het lampje slecht contact maakt?
beetje apart. klap op dash en accu laadt wel weer bij.. power
Laag, kun jij vertellen hoe dit geschakeld is?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Het lampje begrenst de stroom door de rotor van de dynamo.
Geen lampje.....geen stroom door de rotor...geen magnetisch veld.....geen lading...
Is gewoon een serieschakeling van contact -> lampje -> rotor -> massa.
Geen lampje.....geen stroom door de rotor...geen magnetisch veld.....geen lading...
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Oh ja! Zo was het inderdaad. Op de MTS ooit wel gehad...Laagvlieger schreef:Het lampje begrenst de stroom door de rotor van de dynamo.