Hallo,
Ik heb een probleem bij me astra met de elektrische ramen. Ik kan het raam links gewoon naar beneden doen, maar als ik hem meer dan 3/4 naar beneden zet en ik wil hem weer omhoog doen onstaat het volgende probleem: hij gaat wel een stukje omhoog maar op een bepaald punt gaat die volledig automatisch weer omlaag, hoe vaak ik het ook probeer.
De enigste manier om hem omhoog te krijgen is met hele snelle tikken op de "omhoog knop" te drukken zodat die in schokken omhoog gaat, dan gaat die niet automatisch omlaag.
Alvast bedankt
Elektrisch raam(links) wil niet meer omhoog
Re: Elektrisch raam(links) wil niet meer omhoog
alleerst welkom op agc, bij ons is het normaal dat je eerst hier even een topic aanmaakt.
je electrische ramen zijn beveiligd. als deze teveel weerstand voelt gaat hij weer omlaag. dit kun je instellen achter je deurpaneel. hoe precies weet ik niet.
je electrische ramen zijn beveiligd. als deze teveel weerstand voelt gaat hij weer omlaag. dit kun je instellen achter je deurpaneel. hoe precies weet ik niet.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Om de oorzaak te achterhalen moet je even je deurpanelen losmaken. Vervolgens moet je even kijken of de geleiders nog voldoende smeer bevatten. Kijken of alles nog soepel loopt, etc.
Als je je raam bediend, kijk dan ook of die scheef trekt.
Als je je raam bediend, kijk dan ook of die scheef trekt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
voordat je je deurpaneel eraf sloopt
doe je raam helemaal naar beneden, pak een spuitbus vet / white grease / wd 40 / siliconespray
en spuit je raamgeleider zo goed mogelijk in, zorg dat het mooi helemaal naar beneden druipt over de raamgeleiders aan beide kanten.
dat een paar keer, en dan weer proberen je raam omhoog te doen met het knopje
met een beetje mazzel is je probleem verholpen en is door de smering je weerstand weg
met geen mazzel moet je nu toch echt je paneel erafhalen ( kruiskopschroevendraaier) 7 schroeven
pas op dat je de bevestigingen niet sloopt, breekt heel snel af
en dan eens kijken bij je geleider die je kunt stellen met een dop 10 of 13
dat zie je vanzelf wel als je paneel eraf is, kijk even de stekker na, inspuiten
nog eens goed van binnenuit de raamgeleiders inspuiten.
succes!
doe je raam helemaal naar beneden, pak een spuitbus vet / white grease / wd 40 / siliconespray
en spuit je raamgeleider zo goed mogelijk in, zorg dat het mooi helemaal naar beneden druipt over de raamgeleiders aan beide kanten.
dat een paar keer, en dan weer proberen je raam omhoog te doen met het knopje
met een beetje mazzel is je probleem verholpen en is door de smering je weerstand weg
met geen mazzel moet je nu toch echt je paneel erafhalen ( kruiskopschroevendraaier) 7 schroeven
pas op dat je de bevestigingen niet sloopt, breekt heel snel af
en dan eens kijken bij je geleider die je kunt stellen met een dop 10 of 13
dat zie je vanzelf wel als je paneel eraf is, kijk even de stekker na, inspuiten
nog eens goed van binnenuit de raamgeleiders inspuiten.
succes!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
word de ruit dan niet hardstikke vies?
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Ja, maar die kan je weer poetsen dan he !vizier schreef:word de ruit dan niet hardstikke vies?