8v freak's problemen lijst.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
GSI 8V freak
forum-gebruiker

8v freak's problemen lijst.

Bericht door GSI 8V freak »

Beste gsi rijders,

Ik ben al 2 jaar bezig met het achterstallig onderhoudt van de vorige eigenaar op te knappen.
Na een lijst van dingen die zijn vervangen kom ik nu op een punt dat ik een aantal dingen niet weet.

Ik heb ENORM last van zwabberen en zeilen op slecht wegdek, dit was normaal niet en is iets van de laatste tijd.
De auto trekt ook op een manier die je ook bij spoorvorming hebt.

Nu denk ik dat mijn draagarm rubbers op zijn, ik heb de auto opgekrikt en op bokken gezet.
De achterste rubbers zijn volgens mij helemaal op, want het rubber komt uit de draagarm zeg maar.
De auto is erg laag dus krijgen de rubbers ook goed op hun donder.
Ook is een ashoes kapot en zijn beide fusee's niet best meer.......denk ik, want de auto is pas gekeurt en gewoon goed gekeurt, bij een erkend bedrijf die al jaren mijn auto's keurt, dus dat lijkt me wel snor.

Kan ik zo nieuwe rubbers halen en deze vervangen of heb ik daar een pers voor nodig ?
Of gewoon nieuwe draagarmen, want daar zaten nieuwe fusee's aan zag ik, dus zijn 2 vliegen in 1 klap.
Wat ik zelf dacht is nieuwe rubbers/fusee's. Wat kan nog meer de oorzaak zijn van dat zwabberen.

En de hamvraag, is dit zelf te doen zonder brug ? Ik bespaar niet op onderdelen maar als ik op arbeidskosten kan besparen doe ik het liever zelf.

Waslijst met vragen, maar ik laat het hier even bij, want de lijst is langer :shock:

Mvg
Rob
Gsi C20NE
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Re: 8v freak's problemen lijst.

Bericht door Bart(astra) »

Doe eens een foto van je draagarmrubbers...

Ashoes die stuk is is een apk-afkeur punt !!

Normaal heb je een pers nodig om de bussen erin te persen... maar kan waarschijnlijk ook wel zonder.
Als je handig bent en voldoende gereedschap tot je beschiking zou het moeten lukken ja.

Ik geloof dat een nieuwe draagarm ( dus incl rubbers en fuseekogel) 100 euro is
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
GSI 8V freak
forum-gebruiker

Bericht door GSI 8V freak »

Ik zal morgen bij daglicht een foto schieten.
Ik ben niet echt onhandig, en als het kan zonder pers dan moet me dat wel lukken.
Verder beschik ik over een aardige set gereedschap.

Ik heb nog 1 nieuwe fusee, dus zou ik voor beide kanten nieuwe rubbers halen en voor 1 kan fusee.
Dat is geloof ik een stuk goedkoper, geloof dat die rubbers rond de 15 a 20 euro zaten ?
En een fusee rond de 50 euro ?

Ik heb wel gezien dat de "kapotte" fusee al een keer is vervangen omdat deze gebout zit, en normaal geklonken ?
Gsi C20NE
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Normaal zit deze geklonken ja.
Die moet je dus uitboren.
De nieuwe zitten dan boutjes en moertjes bij.
let op dat je de kant van de moeren naar beneden houdt, anders kunnen de boutuiteindes tegen je homokineet komen

Met een redelijk grote werkbankschroef en de juiste ondersteuning moet je een heel eind kunnen komen.
Hier ook even opletten dat je de rubber precies hetzelfde erin perst als de oude en niet een kwartslag gedraait, want dat kan invloed hebben op je weggedrag !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Erwin_dude »

draagarm is 5 tientjes bij niels dacht ik
You can run , but you can't Hide