Geschiedenis Astra GSI
Geplaatst: 01 dec 2008 20:02
Het leek me wel leuk dit bericht te plaatsen, zodat iedereen weer wat lees ervaring op doet.
Onderstaand de geschiedenis van onze Astra.
Hij werd gekocht als dit ;
Een standaard GSI zonder toeters en bellen.
Net voordat ik in de picture kwam werd hij in de binnenstad vernield door een stoeptegel.
Hij was al wat opgeleukt met o.a. M3 spiegels, Lexus achterlichten, een spoiler en een raamband.
Allen niet vernield tijdens de vernieling.
Het ging puur om het vernielen van de buitekant als de ramen, moterkap en dak.
Met de tijd dat ik Henjo leerde kennen stond de auto al in de garage om opgelapt te worden.
Door een topic op een desbetreffend Opel forum kwam hij aan een nieuwe achterklep, motorkap en rechterzij portier.
Wie de schade verricht had is niet duidelijk geworden, waardoor de schade uit eigen zak betaald moest worden.
A fijn, na het demonteren van de oude onderdelen en het monteren van de nieuwe kwam hij eruit te zien als een zwarte Astra met 7 verschillende kleuren zwart.
Hier was het portier nog niet vervangen.
Na wat spuitbus werk kreeg de afstekende rode rieger grill een zwart kleurtje en kwam het 1e shootje.
Op de weg naar een verjaardag kwamen wij een verdwaalde brommer tegen.
Deze kwam op onze weghelft, werd "verblindt door de zon" en kon niet meer uitwijken. Wij hadden geen zin in bloedspetters dus hij wijkte wel uit naar de andere rijbaan. De bestuurder schoof van zijn brommer die vervolgens ons rechterportier ramde. Het resultaat, een verrotte dorpel waarmee we de keuring niet door zouden komen.
Nog geen maand later moest die keuring plaatsvinden.
Er hing een donder wolkje boven het dak van de Astra en Henjo had geen behoefte deze auto nog op te knappen.
Hij had er aardig wat mee af gereden, maar wist ook wat voor pech het ding in huis had gehaald.
Hij zou 'm weg doen of opknappen.
Het heeft enige tijd geduurd voordat hij de beslissing maakte hem toch op te knappen.
We hebben een geruime tijd zonder APK gereden waarop we op een dag de melding kregen de auto op schorsing te zetten.
Dat was voor Henjo het punt om te besluiten dat hij werd opgeknapt.
Hij had het ding wat leuk aangekleed met een infinity II kit met een leuke grijze onderlip.
Er gingen leuke 17 inch velgen onder en er gingen wat onderdelen naar een vriend om custom made te laten maken. De achterbumper en plaat.
Zo vertrok hij naar de spuiter, met ondertussen de nieuwe achterbumper en plaat meevervoerd achterin.
Daar heeft hij 2 maanden gestaan, voor de reparatie van de dorpel, er gingen 2 nieuwe achterschermen in en voor de spuitbeurt.
Hij kwam vervolgens zo terug van de spuiter.
Daarna werd het tijd voor het interieur.
We kochten op de sloop een achterbank met hoofdsteunen en die werden samen met de voorstoelen bekleed.
Voor de rest is heel de binnekant meegenomen. We hebben zelf de deurpanelen e.d. bekleed met leer en knopen.
Voor de rest wat details toegevoegd zoals op t dashboard een strookje leer met knopen.
Er kwam een leuk stuur in, wat metalen onderdelen en een Pioneer DVD / Navigatie systeem met de dergelijke woofers en versterkers. De neon kwam terug en als laatste aanwinst heeft een vriend van ons het middenconsole samen met de tellerplaten omgezet in Led, blauw. Er is eigelijk niks, buiten de vloer, dat nog orgineel GSI is.
Na een paar maanden werden we de zwarte kleur beu.
Mensen zeiden dat de Astra er onwijs goed bijstond maar geen publiekstrekker was omdat deze niet opviel.
Aangezien Henjo de auto heeft opgeknapt om ook eens op een show te mogen staan hebben we na lang beraad de auto laten spuiten.
Henjo wilde de auto in een andere kleur, maar vond het beter om het na de verhuizing te doen, ik kreeg hem overtuigd dat het er dan niet meer van zou komen en zodoende is besloten deze toch voor de verhuizing te spuiten.
Hij vertrok naar de spuiter en 2 weken daarna kregen we hem weer terug met een frisse nieuwe blik.
Helaas waren onze wensen niet opgevolgd waardoor we weer terug konden om deze aan te laten passen.
Uiteindelijk is dit het resultaat.
Hierna besloten we toch nog voor nieuwe velgen te gaan kijken omdat het de auto af zou maken.
Dit werden de black spiders met erg dunne bandjes.
En als allerlaatste totaal plaatje ;
Totaal :
Kosten waren hoog
Inzet was vermoeiend
Tegenslag sloeg alles
Onderstaand de geschiedenis van onze Astra.
Hij werd gekocht als dit ;
Een standaard GSI zonder toeters en bellen.
Net voordat ik in de picture kwam werd hij in de binnenstad vernield door een stoeptegel.
Hij was al wat opgeleukt met o.a. M3 spiegels, Lexus achterlichten, een spoiler en een raamband.
Allen niet vernield tijdens de vernieling.
Het ging puur om het vernielen van de buitekant als de ramen, moterkap en dak.
Met de tijd dat ik Henjo leerde kennen stond de auto al in de garage om opgelapt te worden.
Door een topic op een desbetreffend Opel forum kwam hij aan een nieuwe achterklep, motorkap en rechterzij portier.
Wie de schade verricht had is niet duidelijk geworden, waardoor de schade uit eigen zak betaald moest worden.
A fijn, na het demonteren van de oude onderdelen en het monteren van de nieuwe kwam hij eruit te zien als een zwarte Astra met 7 verschillende kleuren zwart.
Hier was het portier nog niet vervangen.
Na wat spuitbus werk kreeg de afstekende rode rieger grill een zwart kleurtje en kwam het 1e shootje.
Op de weg naar een verjaardag kwamen wij een verdwaalde brommer tegen.
Deze kwam op onze weghelft, werd "verblindt door de zon" en kon niet meer uitwijken. Wij hadden geen zin in bloedspetters dus hij wijkte wel uit naar de andere rijbaan. De bestuurder schoof van zijn brommer die vervolgens ons rechterportier ramde. Het resultaat, een verrotte dorpel waarmee we de keuring niet door zouden komen.
Nog geen maand later moest die keuring plaatsvinden.
Er hing een donder wolkje boven het dak van de Astra en Henjo had geen behoefte deze auto nog op te knappen.
Hij had er aardig wat mee af gereden, maar wist ook wat voor pech het ding in huis had gehaald.
Hij zou 'm weg doen of opknappen.
Het heeft enige tijd geduurd voordat hij de beslissing maakte hem toch op te knappen.
We hebben een geruime tijd zonder APK gereden waarop we op een dag de melding kregen de auto op schorsing te zetten.
Dat was voor Henjo het punt om te besluiten dat hij werd opgeknapt.
Hij had het ding wat leuk aangekleed met een infinity II kit met een leuke grijze onderlip.
Er gingen leuke 17 inch velgen onder en er gingen wat onderdelen naar een vriend om custom made te laten maken. De achterbumper en plaat.
Zo vertrok hij naar de spuiter, met ondertussen de nieuwe achterbumper en plaat meevervoerd achterin.
Daar heeft hij 2 maanden gestaan, voor de reparatie van de dorpel, er gingen 2 nieuwe achterschermen in en voor de spuitbeurt.
Hij kwam vervolgens zo terug van de spuiter.
Daarna werd het tijd voor het interieur.
We kochten op de sloop een achterbank met hoofdsteunen en die werden samen met de voorstoelen bekleed.
Voor de rest is heel de binnekant meegenomen. We hebben zelf de deurpanelen e.d. bekleed met leer en knopen.
Voor de rest wat details toegevoegd zoals op t dashboard een strookje leer met knopen.
Er kwam een leuk stuur in, wat metalen onderdelen en een Pioneer DVD / Navigatie systeem met de dergelijke woofers en versterkers. De neon kwam terug en als laatste aanwinst heeft een vriend van ons het middenconsole samen met de tellerplaten omgezet in Led, blauw. Er is eigelijk niks, buiten de vloer, dat nog orgineel GSI is.
Na een paar maanden werden we de zwarte kleur beu.
Mensen zeiden dat de Astra er onwijs goed bijstond maar geen publiekstrekker was omdat deze niet opviel.
Aangezien Henjo de auto heeft opgeknapt om ook eens op een show te mogen staan hebben we na lang beraad de auto laten spuiten.
Henjo wilde de auto in een andere kleur, maar vond het beter om het na de verhuizing te doen, ik kreeg hem overtuigd dat het er dan niet meer van zou komen en zodoende is besloten deze toch voor de verhuizing te spuiten.
Hij vertrok naar de spuiter en 2 weken daarna kregen we hem weer terug met een frisse nieuwe blik.
Helaas waren onze wensen niet opgevolgd waardoor we weer terug konden om deze aan te laten passen.
Uiteindelijk is dit het resultaat.
Hierna besloten we toch nog voor nieuwe velgen te gaan kijken omdat het de auto af zou maken.
Dit werden de black spiders met erg dunne bandjes.
En als allerlaatste totaal plaatje ;
Totaal :
Kosten waren hoog
Inzet was vermoeiend
Tegenslag sloeg alles