hallo mensen,
ik ben nu op de oprit bezig om andere draagarmen en stabi rubbers te plaatsen. links is nu net klaar en rechts staat omhoog.
blijkt net dat de buitenste ashoes van rechtsvoor gescheurd is.
ik bak nog effe de draagarm eronder en wil morgen eerst effe laten uitlijnen en dan andere hoes erop zetten.
als niet teveel tijd kost links ook (droogte scheurtjes)
kan iemand mij een hoofdlijnen uitleggen of dit te doen is op een oprit of dat je echt een garage op moet zoeken.
ik heb een c18xe trouwens.
gr frank
achterstallige rubbers
achterstallige rubbers
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: achterstallige rubbers
Wat ik op de rally altijd als ik een aandrijas moet wisselen is de auto aan 1 kant optillen. Ivm olie lekken uit de bak.
Dus auto optillen aan 1 kan. Wiel er af. even shroevendraaier of iets dergelijks in je schijf. (Anders draait je schijf mee als je de naafmoer los halt. Kan trouwens alleen met geventileerde schijven. Dan fusee los. 3 bouten in je draag arm. Is het makkelijkst. Fusee pen zit vaak vast. Veerpoot op zij, dan trek je de aandrijfas zou uit de bak. Hoes vervangen dan weer de omgekeerde volgorde. Is wel in grote lijnen maar zo moet het wel.
Je kunt de aandrijfas wel laten ziiten maar dat is een gekloot.
Dus auto optillen aan 1 kan. Wiel er af. even shroevendraaier of iets dergelijks in je schijf. (Anders draait je schijf mee als je de naafmoer los halt. Kan trouwens alleen met geventileerde schijven. Dan fusee los. 3 bouten in je draag arm. Is het makkelijkst. Fusee pen zit vaak vast. Veerpoot op zij, dan trek je de aandrijfas zou uit de bak. Hoes vervangen dan weer de omgekeerde volgorde. Is wel in grote lijnen maar zo moet het wel.
Je kunt de aandrijfas wel laten ziiten maar dat is een gekloot.
Zwei Liter Kraft ja
Re: achterstallige rubbers
ow oke
wat ik in gedachte had:
moer los,
draagarm eronderuit,
lichaam naar voren trekken zodat de homokineet eruit komt,
dan de oude hoes eraf snijden,
borg veertje van de priemas zelf los maken,
homokineet eraf trekken en schoonmaken met doeken,
nieuwe hoes op de as schuiven,
homokineet er weer op en dan de as er weer in zetten.
zeg ik dit zo goed dan? en kan dit uberhaupt wel?
wat ik in gedachte had:
moer los,
draagarm eronderuit,
lichaam naar voren trekken zodat de homokineet eruit komt,
dan de oude hoes eraf snijden,
borg veertje van de priemas zelf los maken,
homokineet eraf trekken en schoonmaken met doeken,
nieuwe hoes op de as schuiven,
homokineet er weer op en dan de as er weer in zetten.
zeg ik dit zo goed dan? en kan dit uberhaupt wel?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam