Pagina 1 van 1

Corsa

Geplaatst: 22 okt 2008 16:15
door Charles 16V
ben aan het rond neuzen voor een kleine zuinige auto.
Was aan het kijken voor een lupo of een arosa.

Heb nu een leuke corsa B gezien uit 2000

lHet is een 1.216v hoe is het met de staat van deze motor???
Is dat wat een 1.216v of moet ik naar een andere type motor kijken.
Ook moet hij zuinig zijn.Aangezien ik nog nooit corsa heb gereden weet ik niet waar ik op moet letten bij deze modellen


http://auto.marktplaats.nl/opel/2014309 ... ind=7&fs=1

Geplaatst: 22 okt 2008 18:44
door Laagvlieger
1.2 16v's (X12XE) zijn prima motortjes hoor.
MITS ze goed onderhoud krijgen en niet alleen korte stukjes jagen.
Kun je makkelijk zien. Haal de oliedop los en kijk op de nok van de nokkenas. Is die ietwat donker uitgeslagen of roestvorming dan niet kopen. Hoort mooi te glimmen zo'n nok. En let ook op witte mayonaise onder de oliedop.
Dat duidt op korte ritjes en dat vinden deze blokjes niet fijn.

Verders top motortjes en trekken in een Corsa B lekker hoor!

Alleen wegligging van een Corsa-B ben ik niet zo weg van. maar dat moet je zelf maar ervaren tijdens een proefrit. Das nogal persoonlijk.

Geplaatst: 22 okt 2008 19:36
door GSi Twente
M'n ma heeft ook zo'n apparaat.

Verlagingssetje zou hem geen erg doen.

Geplaatst: 22 okt 2008 19:40
door Bart(astra)
Temperatuursensor en krukassensor zijn kwaaltjes, maar verder prima auto's!

Geplaatst: 22 okt 2008 20:51
door Laagvlieger
Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor :lol:
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.

Geplaatst: 22 okt 2008 21:02
door Charles 16V
En hoe zit het met de roest.??? is dat ook nog een groot issue???

Geplaatst: 22 okt 2008 21:11
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor :lol:
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)

Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.

Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.

...onze ervaring.. :wink:

Geplaatst: 22 okt 2008 21:26
door Charles 16V
Ja ik ga morgen kijken.

Moet ik nu nog op roest letten??? of valt dat mee bij 2000 model??

Geplaatst: 22 okt 2008 21:39
door Bart(astra)
2000 modellen niet dat ik weet, maar als corsa-b's roesten dan moet je op de bodemplaat wezen

Geplaatst: 22 okt 2008 21:45
door Laagvlieger
Bart(astra) schreef:Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)

Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.

Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.

...onze ervaring.. :wink:
Nou bij ons laten we zeggen, 8 agila's op 1 corsa.
Echt heel vaak bij Agila's. Corsa duidelijk minder. Maar das onze ervaring hhahah :lol:

En roest....2000 met roest ben ik nog niet tegengekomen.

Geplaatst: 22 okt 2008 21:53
door Charles 16V
en verbruik van die dingen valt dat ook mee?? benzine/olie

Geplaatst: 22 okt 2008 22:35
door Laagvlieger
olie verbruikt iis normaal.
Benzineverbruik is ook wel netjes dacht ik.

Geplaatst: 23 okt 2008 00:15
door Tim82
Laagvlieger schreef: En roest....2000 met roest ben ik nog niet tegengekomen.
Oftewel, na aankoop meteen flink tectyleren, dan ben je misschien nog op tijd.

Geplaatst: 23 okt 2008 12:35
door Charles 16V
Heb hem niet gekocht.
Had wat roest plekken op de kofferklep. hadden ze een lakstift zwart gemaakt. En was geen onderhouds historie. wel een boekje maar nikserin.
Auto had wel distriketting zei de eigenaar. Maar ja zonder onderhoud en die 3 plekken iets groter als een 2 euro muntstuk heb ik besloten om hem te laten staan

Geplaatst: 23 okt 2008 14:55
door GSi Twente
Bekend kwaaltje, roestpuntjes op de klep.
Die van m'n ma heeft nog geen temp. sensor of krukassensor gehad, enkel de LMM 2x. :roll:

Geplaatst: 23 okt 2008 18:47
door Bart(astra)
Corsa's b genoeg ! De juiste komt wel voorbij !!


wat was de klacht dan Erwin ?

Geplaatst: 24 okt 2008 09:39
door GSi Twente
Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.

1e keer een imitatie LMM ( :oops: ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.

2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.

Geplaatst: 24 okt 2008 11:06
door Bart(astra)
GSi Twente schreef:Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.

1e keer een imitatie LMM ( :oops: ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.

2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
Goed opgelost dus.

Wij hebben al twee keer gehad dat er richting maf sensor gewezen werd, maar het uiteindelijk iets anders was.

(immitatie is bij dit soort onderdelen idd vaak irritatie)

Geplaatst: 24 okt 2008 19:12
door Laagvlieger
Klopt ik heb er keer een gehad die had de full deal.
LMM, Motorstuurapparaat, stationair stappenmotor en ontsteking.
Al die dingen vervangen. toen was het pas goed....Kerel was net gelukkig :lol:
Krijg je ervan als je doorrijd met storingen :wink:

Geplaatst: 24 okt 2008 19:19
door GSi Twente
Hoezo hebben deze motoren ketting ipv het rubberen riempje?
Origineel Opel, of een afgeleide van een ander merk?

Of is Opel verder gegaan op deze tour?
Ben namelijk laatste tijd weinig into de nieuwe Opel reeks. :lol:

Geplaatst: 24 okt 2008 19:29
door Laagvlieger
Das ketting idd. EN het is echt een Opel blok.
Opel heeft meer kettingblokken trouwens.

Geplaatst: 24 okt 2008 19:47
door Bart(astra)
En helaas willen die kettingen weleens gaan klapperen

Geplaatst: 24 okt 2008 20:00
door Peter_89
Bart(astra) schreef:En helaas willen die kettingen weleens gaan klapperen
Ken het. Hebben we met de Saabs ook wel eens.

Geplaatst: 24 okt 2008 20:18
door Laagvlieger
En daar is destijds een modificatie voor geweest.
Geklapper geen last meer van.
Tenzij je zo'n korte ritjes of gaar onderhoud "oliedrukplunjer zit vast" auto hebt met 6 bar oliedruk. dan maken ze ook wel eens rare geluiden ja.

Geplaatst: 24 okt 2008 21:54
door Peter_89
Met Saab is het meer het probleem dat ze "te lang" worden. Dan staat de automatische spanner dus op zn uiterste. En de ketting word als maar langer. Dus dan gaan ze ook klapperen.