Pagina 1 van 1
digidash
Geplaatst: 12 okt 2008 21:54
door jeroenastra
hallo ben een digitaal dashboard aan het inbouwen in mijn astra 1.6
hij is al geheel klaar.
maar heb nog wat problemen met de aansluitin.
de pulsmeter aansluiting. heb begrepen dat hij op de plaats moet komen waar de km kabel zit klopt dit?
verder heb ik de helft dan al werkende maar
heb nog over van de witte stekker de grijs groene draad die op 16 zit en op mijn lijst staat lichtschakelaar waar moet ik die aansluiten?
en uiteraard waar moeten de 3 draden van de pulsgever aangesloten worden.
wie kan mij helpen
zal zo snel mogelijk foto's te maken van mijn astra project
groet jeroen
Geplaatst: 12 okt 2008 22:56
door Raymond-oud
even snel uit de kop
grijs/groen aan de geschakelde plus dacht ik zo
puls gever heeft 3 draden
1-geschakelde plus ?
2- massa?
3-pulssignaal ---blauw/rood
Ander weet ik zo even niet uit de kop
Geplaatst: 12 okt 2008 23:04
door oenatje
3 draden puls:
zwart=plus
bruin=massa
rood/blauw=snelheidssignaal.
simpel. kleur op kleur houden
dat andere moet ik even opzoeken
Geplaatst: 12 okt 2008 23:11
door oenatje
die grijs/groene van de witte stekker moet aan grijs/zwart van de astra.
Geplaatst: 13 okt 2008 09:43
door jeroenastra
ja dat klopt op mijn lijstje staat dat ook
maar op de witte stekker zit nog een grijs/groene
op pinbezetting 16 bij mij staat daar dat hij moet
op lichtschakelaar moet hij dan op de knop van de lichtschakelaar
op de witte stekken heb ik ook nog de blauw/gele draad
over daar staat weer oliedrukmeter waar sluit ik die dan weer aan.
groet jeroen
Geplaatst: 13 okt 2008 09:46
door jeroenastra
nog een vraag over de pulsgever
de draad van het snelheidssignaal
moet die dan op de witte of zwarte stekker.
en moeten die onderling nog verbonden worden.
Geplaatst: 13 okt 2008 17:20
door oenatje
die blauw rode draad die van de puls komt moet op de zwarte en de witte stekker
Geplaatst: 14 okt 2008 09:46
door jeroenastra
maar waar komt de blauw gele draad van de witte stekker dan op?
de oliedrukmeter staat hier?
groet jeroen
Geplaatst: 14 okt 2008 19:16
door oenatje
klopt, die hoef je niet percee aan te sluiten, wil je dat wel zul je eerst een oliedruksensor van een kadett gsi moeten regelen.
deze zit aan de bijrijderskant aan de onderkant en achter kant van het blok.
sleutel 19 dacht ik, en zorg dat als je er 1 haalt van de sloop dat je dat koperen ringetje erbij houd.
ook even een doek meenemen want er kan nog wat olie mee uitkomen.
Geplaatst: 16 okt 2008 21:29
door oenatje
en is het gelukt?
Geplaatst: 17 okt 2008 20:07
door jeroenastra
heb inmiddels alle draden aangesloten.
maar nog niet getest.
maar heb alweer een nieuw probleem.
met het eruit halen van de km kabel is het asje van de km teller
in de versnellingsbak gevallen.
wat zou ik nu doen zal het een probleem gaan geven.
hij is van plastic dus verpulverd gelijk.
heb al een andere bij de sloop gehaald een compleet huis.
en die viel er echt niet uit. heb ik weer.
Geplaatst: 22 okt 2008 13:16
door jeroenastra
hallo
heb een vraag
alles werkt nu zo ook de pulsgever
het enige probleem wat ik nu nog heb
is dat de verlichting van het dachboard
alleen aangaat als de motor loopt en de verlichting aan
staat hoe kan dat?
heb ik iets verkeerd aangesloten?
groet jeroen.
Geplaatst: 22 okt 2008 21:48
door jeroenastra
weet iemand dit?????
Geplaatst: 22 okt 2008 22:56
door Erwin_dude
heeft iets met contante stroom te maken waarschijnlijk , raymond weet daar meer over die is wss vrijdag of zaterdag weer thuis dus dan kan hij je daar vast wel meer over vertelle..
Geplaatst: 23 okt 2008 07:39
door oenatje
heb je nog draden over die niet aangesloten zijn?
Geplaatst: 23 okt 2008 08:38
door jeroenastra
heb geen draden over.
dat is zo vreemd
alles werkt wel dagteller km teller alle lampjes
alleen als de motor loopt vreemd
Geplaatst: 26 okt 2008 16:59
door jeroenastra
heeft iemand dit al eens gehad
of heb ik gewoon een draad verkeerd aangesloten
Geplaatst: 26 okt 2008 17:06
door Raymond-oud
jeroenastra schreef:heeft iemand dit al eens gehad
of heb ik gewoon een draad verkeerd aangesloten
kijk eens of er een zekering kapot is in je zekering kast
zekering F7 is dacht ik voor de strroom naar je dash
je zult niet de eerste zijn die dit probleem heeft
en hoe heb je de dash gemaakt
heb je de stekker in de auto heel gelaten of heb je die afgeknipt ?
doe anders even een goede foto van de achterkant van het digi dash