stationair stotteren en schokken C20XE ..??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

stationair stotteren en schokken C20XE ..??

Bericht door suga »

Hey, mijn C20XE heeft net nieuwe bougiekabels, bougie's en nieuwe olie en filter.

Ze stottert ernorm met stationair rijden en gaat daarna schokken. Ze loopt gemiddeld 900 toeren stationair met 1 uithaal elke minuut naar net boven de 1000 toeren.

Het was hiervoor ook al een probleem maar het inhouden, met optrekken en rijden word steeds erger dus ik wil nu wel graag weten wat er aan de hand is of dat ik em beter maar even bij de dealer laat nakijken.

Nog een 2de probleem is het trillen en aanlopen van iets bij m'n remschijf rechtsvoor na een slippertje omdat een (idi...) bij kralingen op mijn weghelft kwam. Als ik naar rechts stuur houdt het op. Kan niks zien of vinden en m'n koppelingsplaten waren net een week daarvoor vervangen.

Dus help alsjeblieft :(
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

Bougie kabels in de juiste volgorde gemonteerd???
Zwei Liter Kraft ja
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

Ja, van links naar rechts de maat elke keer gecontroleerd naast de oude en stuk voor stuk. De kabels zijn nu in orde
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Jij had er een met een DIS bobine ofniet? Of had je nog wel met verdelerkap en rotor?
Maar als dat nieuw en goed is dan zou ik eens zoeken in de bedrading/stekkers van de luchtmassameter en gaskleppositiesensor.
HIj heeft geen brandend motoronic lampje zeker?

Dan nog het piepen:
Of het blikje achter de remschijf komt af en toe tegen de schijf aan Of de houder van de ABS sensor is geoxideerd en is daardoor te dicht op de vertanding van de aandrijfas gekomen en die piept dan af en toe. Vooral bij bochten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Is een M2.8 Mars :wink:

Je was zelf toch ook monteur? :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

stond niet in de post....wist niet zeker meer :P
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

Ik sleutel niet graag aan m'n eigen auto omdat ik een andere wagen kan slopen en er verzekerd voor ben, voor mijn wagen niet.

Het is geen piepen, het is meer iets dat lijkt alsof het aan de aandrijfas ligt. Ik heb alles bekeken en gevoeld maar niks zit er tegenaan of in de buurt van. De remschijf is clean, zit niks wat verkeerd zit.

Nee, de dis onsteking is nieuw en de rest ook.

Iemand sugereerde me net wel op msn om te kijken of hij geen valse lucht trekt bij de sfi bak of er vuil in zit want dat kan wel en past ook aardig bij de symptomen want hij had het 2 jaar geleden zelf ook zo erg.

Misschien is het een samenspel van meerdere defecten zoals de LMM en een verstopping ergens + het valse lucht en de bougiekabels waarvan er 1 eerst kapot was
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

valse lucht is iets om als eerste altijd te checken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Inderdaad, met Marcel eens.

BTW: Gebruik alsjeblieft meer hoofdletter en leestekens!
Ook volledige woorden graag, geen nix, miss, k of iets dergelijks. Maakt het een stuk eenvoudiger lezen. Ben al ruime tijd bezig geweest om alles aan te passen en zo ook weer met deze posts
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

matt ik weet dat je persoonlijk al iets tegen me heb.....

wees blij dat ik me enter wel gebruik....


Voor valse lucht heb ik allang gezocht, kan het alleen niet vinden.

Er is een verschil met nat en droog weer kwa inhouden want ze is wel snel warm maar als het regent houdt ze meer in en dat schokken is juist weer minder met regenachtig weer.
Raar geval GSi, net zoals ik
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Zijn gewoon de regels. Hadden je al doorgestuurd naar => viewtopic.php?t=9005

Is een stuk duidelijker voor iedereen en makkelijker te lezen
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Syl-Astra »

suga schreef:matt ik weet dat je persoonlijk al iets tegen me heb.....

wees blij dat ik me enter wel gebruik....

Nou er zijn een heleboel hier die je niet kennen!
En het is af en toe moeilijk te lezen, zonder de hoofdletters, punten komma's enz... .

En dit niet alleen bij jouw.

Voel je niet aangevallen :wink:
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

Ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. Heb er altijd al een hekel aan gehad.

Engels ken ik veel en veel beter.

En geloof dat Matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.

Maar ja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken, en mijn schrijven. Heb er ook een paar gelezen waar ik dus niks uit kan halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

suga schreef:ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. heb er altijd al een hekel aan gehad.

engels ken ik veel en veel beter.

en geloof dat matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.

maarja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken. en mijn schrijven. heb er ook een paar gelezen waar ik dus nix uit ken halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.

ben ik met jouw eens,veel mensen die hier pas aangemeldt zijn snappen geen ruk van de afkortingen :lol:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Rubber tussen je luchtmassameter en SFI bak wil nog wel een scheuren vanwege uitdroging.
Nieuwe versie kost een peuleschil bij de Opel dealer.
Check deze allereerst ook even.

Temperatuur aanduiding op je teller is OK neem ik aan?
Benzineverbruik eveneens normaal?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

LFR
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Beschrijf het inhouden/schokken eens wat beter als je wil.
Komt het echt in zodra je koppel vraagt?
En bij welke toerentallen/versnellingen vooral?

Zijn moeilijke dingen om op afstand te bepalen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

kijk eindelijk is info die ik nodig had

thanx gsi twente daar had ik idd nog niet aan gedacht :D :D :D

zat helemaal in de stress over dat probleem wat al sinds ik het blok heb van ergst naar erg naar bijna goed ginge en nu weer slechter word, egt je ben miss me reddende engeltje :shiny: :thumbsup: :shiny:
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

Laagvlieger schreef:Beschrijf het inhouden/schokken eens wat beter als je wil.
Komt het echt in zodra je koppel vraagt?
En bij welke toerentallen/versnellingen vooral?

Zijn moeilijke dingen om op afstand te bepalen.
gewoon gas los koppeling los en laten rijden zelf en dat gaat 5 sec goed en dan is het irritant schudden van de auto en het blok klapt dan ook maar niet zo erg als dat ene wat je te hard aangedraaid zou hebben dat hij dat automatisch doet

en in zen 1 slaat hij gewoon af of schokt hij heel erg. in zen 2 nog erger schokken niet afslaan, en 3 looptti veel beter stationair. en toerental gaat op en neer waartussen ken k nooit zien.

ik ben vergete te melden dat toen ik het blok kocht er een paar druppels olie in de kleppen was gelekt omdat het een jaar stilgestaan had. en dat was in het begin rampzalig maar na mate ging het opeens perfect. now its back :(

en neej ik heb geen drukverlies.
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

nou jongens probleem gevonden..

lambasensor en de sfi filter bindring die kapot was. en idd dat ringetje was uitgedroogd maar nog niet kapot maar nu wel vervangen net zoals de rest.

thanx
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Owkee. vacuumlekje dus. :lol:
Das bijna altijd de oorzaak bij storingen.
Blokkie wordt oud. dan wil e rnog wel eens wat verdrogen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

een blokki met 107.000. km erop nu maarja de sfi was nog orgineel dus dat mag wel na 224.000.km
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Naja km's zeggen ook nie zoveel.
Tis toch 14 jaar oud.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
androdans
forum-gebruiker
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 aug 2007 16:32
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door androdans »

suga schreef:Ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. Heb er altijd al een hekel aan gehad.

Engels ken ik veel en veel beter.

En geloof dat Matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.

Maar ja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken, en mijn schrijven. Heb er ook een paar gelezen waar ik dus niks uit kan halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
I am just wondering, mostly out of curiosity, you say you know English much better. Does this mean that English is not your 1st Language?

I am going to put ENGLISH PROMOTEAM IN MY NAME! :D
Opel Astra GSi 2.0 16v For Life!

South African Flying Squad Promoteam

Irmscher Promoteam
suga
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2008 10:50
Locatie: spijkenisse

Bericht door suga »

Well i wish it would be, cause i've got family in Australia and America. But sadly enouth i do have a dutch nationality, and a dutch pasport. But englisch is still the worlds number one language.

spijkenissers kunnen gewoon goed engels he :P :wink:

maarja probleem opgelost
Not everything in holland is flat..... :D

PAS OP !!! Ik bijt
Plaats reactie