Pagina 1 van 1
wat probleempjes
Geplaatst: 05 okt 2008 21:29
door Robbin
Hey, heb nu 2 dagen gereden met de astra en heb het volgende opgemerkt.
Het accu lampje gaat steeds branden. als ik de lampen aanheb brand ie zwak. als ik de lampen + bijv. de blower aan heb dan gaat hij sterker branden.
De accu is 1 jaar oud en komt uit christian zijn auto. ziet er verder nog goed uit. Kan dit aan de dynamo liggen of zijn er nog meer mogelijkheden?
Ook bij het starten slaat hij soms 1 keer over. heeft dit wellicht met elkaar te maken?
Ook doen de standen 1 en 2 van de blower niet
Geplaatst: 05 okt 2008 21:35
door oenatje
als je kachel het alleen op de hoogste stand werkt is je kachel weerstand kapot. deze zit onder je interieur filter en is eenvoudig te vervangen
Geplaatst: 05 okt 2008 21:41
door vizier
Die accu is nog geen half jaar oud
Opel go accu
Geplaatst: 05 okt 2008 23:22
door c18xe
controleer even je bevestigingen van je dynamo
de 2 plusjes
en de massa(de bout die in de steun van je dynamo zit)
en de 2 bouten van de steun aan je blok
Geplaatst: 05 okt 2008 23:25
door Astrid_fahrer
Dit was toch gewoon een standaard Astra GSI iets? dat het accu lampje licht brandde? ik had het ook gewoon en meen dat meerdere mensen hier het hadden. Bij mij zat er ook een gloednieuwe accu maar van het lampje verder nooit geen problemen gehad en inderdaad des te meer stroomverbruikers er aan gingen des te feller hij ging branden.
Geplaatst: 05 okt 2008 23:27
door Matt
Niet iedereen heeft er last mee.
Bij mij ging m'n dynamo verrot. Mit hier van het forum had hetzelfde als mij, ook dynamo naar de klote
Geplaatst: 05 okt 2008 23:47
door c18xe
ik heb het zelfde probleem nu ook sinds kort en toen stond ik met een leege accu,andere dynamo gehaald,die bleekt uiteindelijk ook verrot te zijn,oude dynamo weer terug gemonteerd en nooit meer ergens last van gehad behalve dat me accu lampiej nu gaat branden als ik me contact uit zet
Geplaatst: 06 okt 2008 12:34
door GSi Twente
Astra kwaaltje, vraag Laagvlieger maar voor de uitleg.
Geplaatst: 06 okt 2008 17:34
door Robbin
oke bedankt voor de info, dus het is niet zo dat de accu daadwerkelijk leegloopt?
Geplaatst: 06 okt 2008 17:46
door Roy 2.0 16v
heb ik ook, lampje vaak zwak
eens goed opladen of een lange rit maken, maar zolang je nog kan starten zou ik me weinig zorgen maken
misschien te verhelpen door nieuwe accu & dynamo & massakabels
maar ik rij al 2 jaar met soms zwak lampje
Geplaatst: 06 okt 2008 17:54
door Laagvlieger
Zit hem vaak in het instrumentenpaneel.
Dan "lekt" de diode ietwat van het remvloeistofpeil lampje.
Dat is het meestal.
Als de dynamo goed bijlaadt en goede massa heeft dan hoef je je geen zorgen te maken.
Geplaatst: 07 okt 2008 14:42
door RedBill
Laagvlieger schreef:Zit hem vaak in het instrumentenpaneel.
Dan "lekt" de diode ietwat van het remvloeistofpeil lampje.
Dat is het meestal.
Als de dynamo goed bijlaadt en goede massa heeft dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik heb daar inderdaad ook last van terwijl ik geen enkel probleem heb met de Accu of dynamo.
Geplaatst: 08 okt 2008 22:41
door Robbin
oenatje schreef:als je kachel het alleen op de hoogste stand werkt is je kachel weerstand kapot. deze zit onder je interieur filter en is eenvoudig te vervangen
waar zit deze precies?
Geplaatst: 08 okt 2008 22:51
door Laagvlieger
onder je interieurfilter.
Onder de waterkeerplaat dus.
Dat ding onder de parafaanplaat.
Geplaatst: 09 okt 2008 20:34
door vizier
is gefixed, niels had er nog 1 liggen
Geplaatst: 09 okt 2008 20:41
door Robbin
jup en een nieuw filter erin
Geplaatst: 09 okt 2008 20:42
door Robbin
jup en een nieuw filter erin
Geplaatst: 09 okt 2008 20:47
door oenatje
1 tje en geen 2