steeds koelwater bijvullen, koelwater schoon:S???
Geplaatst: 29 sep 2008 13:25
ben nou echt al een hele tijd bezig met dit geouwehoer en het is nog steeds niet over.
om het makkelijk te maken leg ik het even uit:
ik moest steeds koelvloeistof bijvullen dus hij zal wel ergens lekken.
oliepijl gecontroleerd: geen water.
oliedop gecontroleerd: geen aanslag
koelvloeistofresevoir gecontroleerd: geen olie erdoorheen.
nou zag ik dat hij lekte bij de tuit waar de thermostaat in zit. er zat kalk omheen en toen de slang, daar lekte hij dus.
kalk werggehaald met schuurpapiertje slang erom en weer klaar.
alle slangen gecontroleerd of hij daar lekte, nergens lekkage.
de motor begint steeds minder lekker te lopen:
bj koude staat trilt de motor heen en weer, laag toerental, slaat wel eens uit als ik hem start.
hij rookt als een gek uit de uitlaat weg bij koude staat .
ik denk dat de cilinderkop lek is en dat hij mijn koelvloeistof verbatrand in de cilinders, daardoor rookt hij ook zo erg.
maar voordat ik hem uit elkaar ga halen, vroeg ik mij af of dit indd de cilinderkop wel is.
er zit namelijk geen olie in het koelwater en geen koelwater in de olie.
en nog iets: mijn koelwater is als hij warm is en het reservoir helemaal weg. draai ik dan voorzichtig de dop een stukkie los, komt het water weer terug. een hoge druk dus. is dit normaal.
alvast bedankt voor jullie reacties.
om het makkelijk te maken leg ik het even uit:
ik moest steeds koelvloeistof bijvullen dus hij zal wel ergens lekken.
oliepijl gecontroleerd: geen water.
oliedop gecontroleerd: geen aanslag
koelvloeistofresevoir gecontroleerd: geen olie erdoorheen.
nou zag ik dat hij lekte bij de tuit waar de thermostaat in zit. er zat kalk omheen en toen de slang, daar lekte hij dus.
kalk werggehaald met schuurpapiertje slang erom en weer klaar.
alle slangen gecontroleerd of hij daar lekte, nergens lekkage.
de motor begint steeds minder lekker te lopen:
bj koude staat trilt de motor heen en weer, laag toerental, slaat wel eens uit als ik hem start.
hij rookt als een gek uit de uitlaat weg bij koude staat .
ik denk dat de cilinderkop lek is en dat hij mijn koelvloeistof verbatrand in de cilinders, daardoor rookt hij ook zo erg.
maar voordat ik hem uit elkaar ga halen, vroeg ik mij af of dit indd de cilinderkop wel is.
er zit namelijk geen olie in het koelwater en geen koelwater in de olie.
en nog iets: mijn koelwater is als hij warm is en het reservoir helemaal weg. draai ik dan voorzichtig de dop een stukkie los, komt het water weer terug. een hoge druk dus. is dit normaal.
alvast bedankt voor jullie reacties.