Hallo, ik ben Jeroen.. (nu echt met foto's ! :-D )
Geplaatst: 22 sep 2008 13:56
Hallo ik ben Jeroen, Aangenaam !
(Nickname Jerremy).
Ben 28 jaren oud (jong?) woonachtig aan de rand van Rotterdam Noord.
Zit redelijk vaak - en al best een tijd - op het Opel Forum.
Zag overigens dat ik me hier al een tijd geleden had aangemeld (2006) Dacht destijds is na een tip van Niels..
Heb al is wat rondgekeken, en heb al behoorlijk wat mooie Astra's gezien !! Overigens ook al wat bekende(n) (namen) v.a. het Opel Forum, die ook hier zitten, leuk !!
Zelf rijd ik Opel v.a. 1999. Me eerste Opel was dan ook een Astra F, van 1998, die ik dus in '99 kocht, een rode X16XEL sport 3 deurs. Deze auto was nagenoeg nieuw toen ik 'm kocht. Was eigenlijk gelijk weg van de auto. Astra's F zijn buitengewone fijne, veilige, betrouwebare en comfortabele auto's.
Wellicht ook niet gek, de Astra F (1991 - 1998) is het best verkochte model van Opel ooit, met meer dan 4 miljoen exemplaren !
Hier de foto's. Bouwjaar 1998, en kocht 'm in 1999 bij Opel Spoormaker, in R'dam Zuid met 19.000 km. op de klok ! Wat was ik trots, en wat reed dat goed.. (dealer bestaat niet meer daar, is nu Eef & Huub)
Voor deze auto reed ik in een Seat Ibiza 1.5 GLX, bj 85 of 87 (weet niet meer, kenteken was igg. RR-56-BK) Op het klepdeksel stond "systeem Porsche" Dat was natuurlijk het meest heftige aan heel de auto..
Daarna in 2001 kwam er een Astra F X20XEV sport, 5 deurs met kenteken deel 1 1999 (bj. '97, was showroom slaper). Ook deze auto was nagenoeg nog nieuw. Gekocht bij Motorhuis Gouda, met 24.000 km. op de klok, Airco, 2x Airbag, ABS, alles electrisch (behalve achterramen) Deze heb ik tot 2006 met veel plezier, en zonder enige pech/problemen/storing gereden, en toen een ingeruild op een Vectra Station X25XE (waar ik nog steeds spijt van heb, dat ik die Astra ooit weg heb gedaan). Dus me rode X16XEL ingeruild, en zo staat me 'nieuwe' X20XEV klaar om afgeleverd te worden !! Dat was wel gaaf... En wederom was ik trots, en blij natuurlijk..
Astra F X20XEV ingeruild op een Vectra B2 Sport Caravan X25XE (btje spijt van altijd gehad, niet dat Vectra slecht was, maar de Astra juist erg fijn )
Dat bleek dus ook wel, want kocht daarna toch maar weer een Astra, een F1 GSI, uit 1992 met C20XE. Heerlijke auto, alleen jammer dat 'ie helemaal weg rotte.. Deze auto is naar een vriend van me gegaan....
Zoals gezegd, auto verkocht aan een maat van me, en die moest en zou er een C20LET in hangen, dus zo gezegd zo gedaan, en uiteindelijk moest en zou die 'm ook aan z'n eind helpen op een nacht met wat ijzel.. Zo kwam er helaas een eind aan deze Astra. total loss natuurlijk, en is doorgegaan als basis/carrosserie voor de cross.
Vervolgens eind 2006 een Astra F GSI (van het 2e type, ofwel F2, ofwel >95 model) gekocht, met een C20XE M2.8. Bouwjaar van deze auto is overigens eind 1994, dus een hele vroege F2 !
Nou de rest is historie, en bekend denk bij dezen en genen !
Naar 2.5 omgebouwd bij Niels, én op kenteken gezet.. er zijn veel foto's van, hele reportage, die is evt. hier te vinden; http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88215 Misschien dat ik in nabije toekomst dat hier ook is ga posten, maar das wel een lekker werkje denk..
Daarna heb ik (toen me auto o.a. bij Niels was voor ombouw, en ook toen ik er later zelf mee a.d. slag ging) nog een Rode 3 deurs Astra F GSI X20XEV gehad, uit 1996, met maar 90d km. op de klok ! fijne auto, opendak erin o.a. Deze auto heb ik inmiddels niet meer, aan me ouders gegeven, en die hebben 'm ingeruild op een Corsa C, omdat o.a. de Astra toch wel een flink brandstof verbruik liet zien, omdat me ouders alleen maar korte stukjes naar Opa reden, of naar de buurt super Die Astra is trouwens aan iemand bij mij uit de buurt verkocht, dus zie 'm nog wel is rijden. Dat is dan wel weer leuk..
Later (begin / medio 2008) heb ik zelf met wat vrienden een Y32SE ingebouwd. Aangezien het C25XE blok toch wat werk nodig had (blok had ik overigens zelf gekocht van iemand van 't O.F.) en ik voor een zeer scherpe prijs aan een fabrieks nieuwe Y32SE kon komen met garantie. Dus dat maar gedaan. Overigens gekoppeld aan een F25 bak.
Oorspronkelijk voor een Cadillac CTS bestemd denk...
ganz neu...
En dit is tot wat ze nu is geworden...
Afgelopen zondag even alvast de F1 GSI stoelen gemonteerd..
Grapjurk, die de Astra ging verzetten zonder bestuurdersstoel..
En zo ziet dat er dan tot nu toe uit !
Verdere plannen aan de auto ? Ja zeker ! Naar alle waarschijnlijkheid helemaal overspuiten (denk volgend voorjaar, zie niet de directe zin ervan in omdit nog even voor de winter te doen, maar het kan natuurlijk wel.. Maar ook even sparen nog ! ) voorruit vervangen (putjes, pitjes, etc..) 2 voorste zijruiten vervangen (behoorlijk gekrast, vieze of beschadigde raamsnorren met een cub zand erin denk) GSI F1 interieur plaatsen (v.h. weekend al de 2 voorstoelen geplaatst) en dan zou ik graag nog een mooi tintje tegen de ruiten aan willen ! Ook zou ik graag orginele koplamp sproeiers ooit is willen.. Zag dat o.a. in scandinavie Astra's F deze standaard hebben volgens mij ! (heb het iig in Finland, Zweden en Noorwegen gezien op Astra's F). Misschien ga ik ze bij een lokale dealer aldaar is bestellen, kijken of ik ze kan krijgen.. Uiteraard werkend, met toebehoren). Verder een BC zou leuk zijn, Cruise control komt er nog op (CC-servo motor heb ik al liggen). keerjte electr. spiegels..
Enige feature die er nu op zit is variabele interval.
Wat lampjes in tellerhuis aangesloten, altijd leuk natuurlijk, zoals de gescheiden controle lampjes voor voetrem/handrem, welke alleen bij de F1 astra's was (voor 95 model) en gordel lampje aangesloten en ETC (wat er overigens niet opzit).
Extra remlichten achter.
Remlichten icm. verlichting aan..
Verder ben ik een voorstander, en fan, van mooie, standaard, orginele auto's, of mooi getuned met orginele Opel delen. (Irmscher, etc..) hoewel ik mooie, speciale projecten ook zeker kan waarderen. Mooi om te zien dat er toch nog een vrij grote groep mensen is dat met toewijding en passie met hun Astra F (GSI) bezig zijn !! Trouwens, bij de >95 modellen hoort een sport er natuurlijk eigenlijk ook bij, want die was destijds kwa uitvoering als wel motorisering (X20XEV) gelijk aan de GSI.
Verder rijd ik naast de Astra, voor/van het werk in een Opel Omega B X30XE sport, handbak van begin 1999,
en af en toe met een Vivaro 2.5CDTI.
Nogmaals, aangenaam kennis te maken !
Groetjes,
Jeroen.
(Nickname Jerremy).
Ben 28 jaren oud (jong?) woonachtig aan de rand van Rotterdam Noord.
Zit redelijk vaak - en al best een tijd - op het Opel Forum.
Zag overigens dat ik me hier al een tijd geleden had aangemeld (2006) Dacht destijds is na een tip van Niels..
Heb al is wat rondgekeken, en heb al behoorlijk wat mooie Astra's gezien !! Overigens ook al wat bekende(n) (namen) v.a. het Opel Forum, die ook hier zitten, leuk !!
Zelf rijd ik Opel v.a. 1999. Me eerste Opel was dan ook een Astra F, van 1998, die ik dus in '99 kocht, een rode X16XEL sport 3 deurs. Deze auto was nagenoeg nieuw toen ik 'm kocht. Was eigenlijk gelijk weg van de auto. Astra's F zijn buitengewone fijne, veilige, betrouwebare en comfortabele auto's.
Wellicht ook niet gek, de Astra F (1991 - 1998) is het best verkochte model van Opel ooit, met meer dan 4 miljoen exemplaren !
Hier de foto's. Bouwjaar 1998, en kocht 'm in 1999 bij Opel Spoormaker, in R'dam Zuid met 19.000 km. op de klok ! Wat was ik trots, en wat reed dat goed.. (dealer bestaat niet meer daar, is nu Eef & Huub)
Voor deze auto reed ik in een Seat Ibiza 1.5 GLX, bj 85 of 87 (weet niet meer, kenteken was igg. RR-56-BK) Op het klepdeksel stond "systeem Porsche" Dat was natuurlijk het meest heftige aan heel de auto..
Daarna in 2001 kwam er een Astra F X20XEV sport, 5 deurs met kenteken deel 1 1999 (bj. '97, was showroom slaper). Ook deze auto was nagenoeg nog nieuw. Gekocht bij Motorhuis Gouda, met 24.000 km. op de klok, Airco, 2x Airbag, ABS, alles electrisch (behalve achterramen) Deze heb ik tot 2006 met veel plezier, en zonder enige pech/problemen/storing gereden, en toen een ingeruild op een Vectra Station X25XE (waar ik nog steeds spijt van heb, dat ik die Astra ooit weg heb gedaan). Dus me rode X16XEL ingeruild, en zo staat me 'nieuwe' X20XEV klaar om afgeleverd te worden !! Dat was wel gaaf... En wederom was ik trots, en blij natuurlijk..
Astra F X20XEV ingeruild op een Vectra B2 Sport Caravan X25XE (btje spijt van altijd gehad, niet dat Vectra slecht was, maar de Astra juist erg fijn )
Dat bleek dus ook wel, want kocht daarna toch maar weer een Astra, een F1 GSI, uit 1992 met C20XE. Heerlijke auto, alleen jammer dat 'ie helemaal weg rotte.. Deze auto is naar een vriend van me gegaan....
Zoals gezegd, auto verkocht aan een maat van me, en die moest en zou er een C20LET in hangen, dus zo gezegd zo gedaan, en uiteindelijk moest en zou die 'm ook aan z'n eind helpen op een nacht met wat ijzel.. Zo kwam er helaas een eind aan deze Astra. total loss natuurlijk, en is doorgegaan als basis/carrosserie voor de cross.
Vervolgens eind 2006 een Astra F GSI (van het 2e type, ofwel F2, ofwel >95 model) gekocht, met een C20XE M2.8. Bouwjaar van deze auto is overigens eind 1994, dus een hele vroege F2 !
Nou de rest is historie, en bekend denk bij dezen en genen !
Naar 2.5 omgebouwd bij Niels, én op kenteken gezet.. er zijn veel foto's van, hele reportage, die is evt. hier te vinden; http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88215 Misschien dat ik in nabije toekomst dat hier ook is ga posten, maar das wel een lekker werkje denk..
Daarna heb ik (toen me auto o.a. bij Niels was voor ombouw, en ook toen ik er later zelf mee a.d. slag ging) nog een Rode 3 deurs Astra F GSI X20XEV gehad, uit 1996, met maar 90d km. op de klok ! fijne auto, opendak erin o.a. Deze auto heb ik inmiddels niet meer, aan me ouders gegeven, en die hebben 'm ingeruild op een Corsa C, omdat o.a. de Astra toch wel een flink brandstof verbruik liet zien, omdat me ouders alleen maar korte stukjes naar Opa reden, of naar de buurt super Die Astra is trouwens aan iemand bij mij uit de buurt verkocht, dus zie 'm nog wel is rijden. Dat is dan wel weer leuk..
Later (begin / medio 2008) heb ik zelf met wat vrienden een Y32SE ingebouwd. Aangezien het C25XE blok toch wat werk nodig had (blok had ik overigens zelf gekocht van iemand van 't O.F.) en ik voor een zeer scherpe prijs aan een fabrieks nieuwe Y32SE kon komen met garantie. Dus dat maar gedaan. Overigens gekoppeld aan een F25 bak.
Oorspronkelijk voor een Cadillac CTS bestemd denk...
ganz neu...
En dit is tot wat ze nu is geworden...
Afgelopen zondag even alvast de F1 GSI stoelen gemonteerd..
Grapjurk, die de Astra ging verzetten zonder bestuurdersstoel..
En zo ziet dat er dan tot nu toe uit !
Verdere plannen aan de auto ? Ja zeker ! Naar alle waarschijnlijkheid helemaal overspuiten (denk volgend voorjaar, zie niet de directe zin ervan in omdit nog even voor de winter te doen, maar het kan natuurlijk wel.. Maar ook even sparen nog ! ) voorruit vervangen (putjes, pitjes, etc..) 2 voorste zijruiten vervangen (behoorlijk gekrast, vieze of beschadigde raamsnorren met een cub zand erin denk) GSI F1 interieur plaatsen (v.h. weekend al de 2 voorstoelen geplaatst) en dan zou ik graag nog een mooi tintje tegen de ruiten aan willen ! Ook zou ik graag orginele koplamp sproeiers ooit is willen.. Zag dat o.a. in scandinavie Astra's F deze standaard hebben volgens mij ! (heb het iig in Finland, Zweden en Noorwegen gezien op Astra's F). Misschien ga ik ze bij een lokale dealer aldaar is bestellen, kijken of ik ze kan krijgen.. Uiteraard werkend, met toebehoren). Verder een BC zou leuk zijn, Cruise control komt er nog op (CC-servo motor heb ik al liggen). keerjte electr. spiegels..
Enige feature die er nu op zit is variabele interval.
Wat lampjes in tellerhuis aangesloten, altijd leuk natuurlijk, zoals de gescheiden controle lampjes voor voetrem/handrem, welke alleen bij de F1 astra's was (voor 95 model) en gordel lampje aangesloten en ETC (wat er overigens niet opzit).
Extra remlichten achter.
Remlichten icm. verlichting aan..
Verder ben ik een voorstander, en fan, van mooie, standaard, orginele auto's, of mooi getuned met orginele Opel delen. (Irmscher, etc..) hoewel ik mooie, speciale projecten ook zeker kan waarderen. Mooi om te zien dat er toch nog een vrij grote groep mensen is dat met toewijding en passie met hun Astra F (GSI) bezig zijn !! Trouwens, bij de >95 modellen hoort een sport er natuurlijk eigenlijk ook bij, want die was destijds kwa uitvoering als wel motorisering (X20XEV) gelijk aan de GSI.
Verder rijd ik naast de Astra, voor/van het werk in een Opel Omega B X30XE sport, handbak van begin 1999,
en af en toe met een Vivaro 2.5CDTI.
Nogmaals, aangenaam kennis te maken !
Groetjes,
Jeroen.