Afscheid genomen van mijn GSI
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Afscheid genomen van mijn GSI
Nadat 2 weken terug er vlakbij een auto te koop stond die ik toch altijd graag heb willen hebben. Na de auto te hebben bekeken heb ik een hele week zitten wikken en wegen of ik wel afscheid wilde nemen van mijn astra GSI.
IK heb er reeds 5 jaar mee gereden en een hoop mooie dingen meegemaakt en ik blijf t zeggen de C20XE is gewoon echt "DE" motor het rijd gewoon als geen ander.
De teller staat inmiddels op 264.000 maar het blok is gewoonweg nog super! alleen tikken wanneer hij echt koud was, nooit niks geen problemen mee gehad altijd netjes gereden.
Verder had mijn astra op het dakraam, verwarmde stoelen en airco na alle mogelijke opties dus op dat gebied had ik niks anders te wensen.
Uiteindelijk is mijn nieuwe auto een Astra OPC geworden uit uiteraard het jaar 2000 met 116.000 kilometer op de teller.
De kleur is "Arden Blue" en de volledige onderhoudshistorie is bij de opel dealer bekent. Er zitten 2 gloednieuwe Dunlop banden op voor en in februari vorig jaar is de distributieriem samen met de spanrollen en de waterpomp vervangen en verder is alles wat ik kon controleren piekfijn in orde.
Verder zijn de BBS velgen vrijwel onbeschadigd en is alles op de donkere koplampen en de grille na geheel origineel.
Hetgene waar ik natuurlijk waar ik natuurlijk ook van baalde is dat ik op dit forum natuurlijk dan niet meer mee kan praten over mijn eigen GSI maar verder blijf ik net zo vaak inloggen als voorheen en net zo actief want ik vind dit forum gewoon SUPER! (de club, de mensen en de auto's ook natuurlijk he ) ik heb hier zeker een hoop van het forum geleerd en vind het ook altijd prachtig om te zien wanneer mensen hen auto compleet verbouwen, verbeteren, dingen naar hen smaak aanpassen en compleet andere motoren erin zetten.
Dus bij deze van mijn kant een ECHTE voor het Forum, de Club en alle mensen op dit forum.
Genoeg gezwets! foto's!
Mijn Astrid op de morgen net voor haar laatste rit
IK heb alle originele onderdelen weer terug gezet dus binnenkort zal ik een topic openen in het "verkoop" deel
De nieuwe astra OPC:
En het mooie was dat ik vandaag meteen door kon rijden naar de OPEL Meeting in Oss en hem daar mooi bij het water kon zetten
De andere auto's tot en met de roze C corsa zijn de mensen waar ik vandaag mee naar de meeting gegaan was.
Het was een zeer geslaagde dag met goed weer en een mooie sfeer
IK heb er reeds 5 jaar mee gereden en een hoop mooie dingen meegemaakt en ik blijf t zeggen de C20XE is gewoon echt "DE" motor het rijd gewoon als geen ander.
De teller staat inmiddels op 264.000 maar het blok is gewoonweg nog super! alleen tikken wanneer hij echt koud was, nooit niks geen problemen mee gehad altijd netjes gereden.
Verder had mijn astra op het dakraam, verwarmde stoelen en airco na alle mogelijke opties dus op dat gebied had ik niks anders te wensen.
Uiteindelijk is mijn nieuwe auto een Astra OPC geworden uit uiteraard het jaar 2000 met 116.000 kilometer op de teller.
De kleur is "Arden Blue" en de volledige onderhoudshistorie is bij de opel dealer bekent. Er zitten 2 gloednieuwe Dunlop banden op voor en in februari vorig jaar is de distributieriem samen met de spanrollen en de waterpomp vervangen en verder is alles wat ik kon controleren piekfijn in orde.
Verder zijn de BBS velgen vrijwel onbeschadigd en is alles op de donkere koplampen en de grille na geheel origineel.
Hetgene waar ik natuurlijk waar ik natuurlijk ook van baalde is dat ik op dit forum natuurlijk dan niet meer mee kan praten over mijn eigen GSI maar verder blijf ik net zo vaak inloggen als voorheen en net zo actief want ik vind dit forum gewoon SUPER! (de club, de mensen en de auto's ook natuurlijk he ) ik heb hier zeker een hoop van het forum geleerd en vind het ook altijd prachtig om te zien wanneer mensen hen auto compleet verbouwen, verbeteren, dingen naar hen smaak aanpassen en compleet andere motoren erin zetten.
Dus bij deze van mijn kant een ECHTE voor het Forum, de Club en alle mensen op dit forum.
Genoeg gezwets! foto's!
Mijn Astrid op de morgen net voor haar laatste rit
IK heb alle originele onderdelen weer terug gezet dus binnenkort zal ik een topic openen in het "verkoop" deel
De nieuwe astra OPC:
En het mooie was dat ik vandaag meteen door kon rijden naar de OPEL Meeting in Oss en hem daar mooi bij het water kon zetten
De andere auto's tot en met de roze C corsa zijn de mensen waar ik vandaag mee naar de meeting gegaan was.
Het was een zeer geslaagde dag met goed weer en een mooie sfeer
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Tsjonge, als zelfs de "die hards" hun auto gaan verkopen, waar blijven we dan met de Astra GSi?
De spoeling wordt wel steeds dunner...
Maar toch gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Vel rijplezier ermee...
De spoeling wordt wel steeds dunner...
Maar toch gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Vel rijplezier ermee...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Jammer dat je de gsi wegdoet man.
Want eerlijk gezegd vind ik zo'n astra G allesbehalve mooi. . .
Maarja,elk zijn mening natuurlijk. Jij vindt mijn gti dan mss ook niet mooi.
Maar in elk geval veel succes gewenst met je nieuwe
Want eerlijk gezegd vind ik zo'n astra G allesbehalve mooi. . .
Maarja,elk zijn mening natuurlijk. Jij vindt mijn gti dan mss ook niet mooi.
Maar in elk geval veel succes gewenst met je nieuwe
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ik vind alle GSI's schitterende dingen dat sowieso
Ik heb gekeken of het mogelijk was ze beiden te rijden maar dat was gewoon teveel van het goede helaas.
Persoonlijk ben ik ook nooit echt te prikkelen voor astra G's alleen de OPC I in deze kleur heb ik altijd wel mooi gevonden.
Ik heb hier ook de originele folder nog liggen ervan die ik sinds mn 17e al heb en dan zie je dat het toch een behoorlijk andere auto is qua uitrusting.
Niet te vergelijken met een GSI natuurlijk want ik zie de astra GSI eigenlijk als het laatste type OER-GSI, zeg maar "de laatste der mohicanen"
Dus mooi zal ik hem altijd blijven vinden en ik vond de beslissing ook echt moeilijk. Ik heb echt megaveel spul ervoor en had net de originele GM dorpels met popnagels van Niels gekregen met het plan de hele auto te doen alleen is het er helaas niet van gekomen toen deze OPC mijn pad kruiste (had er al 4 bekeken in de laatste 3 jaar).
Hoe raak ik nu in godsnaam van mijn Lexmaul af inderdaad trouwens
De OPC I is inderdaad standaard niet met donkere koplampen geleverd dat klopt die kwamen net zoals laagvlieger zei pas in 2001 maar ik vind ze wel stukken beter staan de achterlichten worden waarschijnlijk zoals die van de OPC II/Enjoy.
De grille die er nu in zit is ook niet mijn ding dus ik wil inderdaad een OPC II grille erin zetten (nadeel is dat alles veel duurder is voor deze )
Hij staat inderdaad nog behoorlijk hoog op zijn poten in de folder staat dat de OPC voor 20mm en achter 10mm verlaagd is ten opzichte van de standaard astra G.
Met andere woorden hij is te hoog!
Het editie nummer van de auto is #786 van de in totaal 2500 gemaakte OPC's (type I). Zoals ik van tevoren wist zou de auto al een stuk langzamer aanvoelen maar tijdens de eerste testrit was ik echt verbaasd hoeveel langzamer dit was tot de 3000 toeren gebeurt er niks en daarna komt de gang er wel in maar in vergelijking met de C20XE is het gewoon echt een langzamere beleving en hier baal ik dan ook wel van Maar aan de andere kant... de remmen!! die gaan wel goed zeg
Hier overigens de advertentie van het garagebedrijf waar ik mijn GSI ingeruild heb:
http://auto.marktplaats.nl/opel/1950262 ... -gsi.html?
Hij vraagt er nog aardig wat voor die optimist ik had wel een stapel rekenignen van de opel dealer erbij en de distributi, spanrollen, waterpomp en de voorbanden zijn net allemaal nieuw.
Ik heb gekeken of het mogelijk was ze beiden te rijden maar dat was gewoon teveel van het goede helaas.
Persoonlijk ben ik ook nooit echt te prikkelen voor astra G's alleen de OPC I in deze kleur heb ik altijd wel mooi gevonden.
Ik heb hier ook de originele folder nog liggen ervan die ik sinds mn 17e al heb en dan zie je dat het toch een behoorlijk andere auto is qua uitrusting.
Niet te vergelijken met een GSI natuurlijk want ik zie de astra GSI eigenlijk als het laatste type OER-GSI, zeg maar "de laatste der mohicanen"
Dus mooi zal ik hem altijd blijven vinden en ik vond de beslissing ook echt moeilijk. Ik heb echt megaveel spul ervoor en had net de originele GM dorpels met popnagels van Niels gekregen met het plan de hele auto te doen alleen is het er helaas niet van gekomen toen deze OPC mijn pad kruiste (had er al 4 bekeken in de laatste 3 jaar).
Hoe raak ik nu in godsnaam van mijn Lexmaul af inderdaad trouwens
De OPC I is inderdaad standaard niet met donkere koplampen geleverd dat klopt die kwamen net zoals laagvlieger zei pas in 2001 maar ik vind ze wel stukken beter staan de achterlichten worden waarschijnlijk zoals die van de OPC II/Enjoy.
De grille die er nu in zit is ook niet mijn ding dus ik wil inderdaad een OPC II grille erin zetten (nadeel is dat alles veel duurder is voor deze )
Hij staat inderdaad nog behoorlijk hoog op zijn poten in de folder staat dat de OPC voor 20mm en achter 10mm verlaagd is ten opzichte van de standaard astra G.
Met andere woorden hij is te hoog!
Het editie nummer van de auto is #786 van de in totaal 2500 gemaakte OPC's (type I). Zoals ik van tevoren wist zou de auto al een stuk langzamer aanvoelen maar tijdens de eerste testrit was ik echt verbaasd hoeveel langzamer dit was tot de 3000 toeren gebeurt er niks en daarna komt de gang er wel in maar in vergelijking met de C20XE is het gewoon echt een langzamere beleving en hier baal ik dan ook wel van Maar aan de andere kant... de remmen!! die gaan wel goed zeg
Hier overigens de advertentie van het garagebedrijf waar ik mijn GSI ingeruild heb:
http://auto.marktplaats.nl/opel/1950262 ... -gsi.html?
Hij vraagt er nog aardig wat voor die optimist ik had wel een stapel rekenignen van de opel dealer erbij en de distributi, spanrollen, waterpomp en de voorbanden zijn net allemaal nieuw.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
hoe vaak heb ik je nou al gezegd van de drugs af te blijven? heeft ook geen zin ook zo heAstrid_fahrer schreef:Ik, zeg maar "de laatste der mohicanen"
@ topic: tis jammer, maar snap dat je na zeker leeftijd toch wel iets stijlvollers/nieuwer wil (mensen, reageer hier aub niet zo bot op als dat je nu tebinnen schiet ).
als ik de GSi weg doe, ALS wil ik ook een A3 of een Golf 4.
(vind stiekem de nieuwe typ astra ook wel HEEL gaaf...)
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Niemand reageert bot in mijn opinie hoor
IK ben t allemaal zeker wel met ze eens alleen koos uiteindelijk toch voor de OPC. Bij geen enkele andere auto zou ik dit overigens gedaan hebben.
IK bedacht me net dat ik maar liefst 12 jaar tegen een astra F dashboard aan heb gekeken omdat mijn ouders er ook al 3 hadden gehad (de laatste is er nog)
IK ben t allemaal zeker wel met ze eens alleen koos uiteindelijk toch voor de OPC. Bij geen enkele andere auto zou ik dit overigens gedaan hebben.
IK bedacht me net dat ik maar liefst 12 jaar tegen een astra F dashboard aan heb gekeken omdat mijn ouders er ook al 3 hadden gehad (de laatste is er nog)
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
vindt zo'n nieuwe Astra ook mooi maar dan alleen de GTC,, maar jah,, een GSi heeft toch iets,, is speciaalsboerbeun schreef:hoe vaak heb ik je nou al gezegd van de drugs af te blijven? heeft ook geen zin ook zo heAstrid_fahrer schreef:Ik, zeg maar "de laatste der mohicanen"
@ topic: tis jammer, maar snap dat je na zeker leeftijd toch wel iets stijlvollers/nieuwer wil (mensen, reageer hier aub niet zo bot op als dat je nu tebinnen schiet ).
als ik de GSi weg doe, ALS wil ik ook een A3 of een Golf 4.
(vind stiekem de nieuwe typ astra ook wel HEEL gaaf...)
de vloeiende lijnen in de auto.
het uiterlijk dat standaard al vrijwel af is.
een auto die door minimale aanpassingen wordt aangezien als "volledig getunede wagen" door de ogen van een leek.
de auto die ondanks zijn commetaar wat betreft het "auto" zijn, nog vaak een flink stuk voor heeft op zijn klasse-genoten.
vermogen wat zelfs nu nog voor de meeste "best snel" is.
de auto die, als je de voorstoelen vooruit klapt, nog multifunctioneel is voor andere dingen
de auto waar vrijwel ALLES op een aan te bouwen is, en ruimschoots alles daarvoor te krijgen, en NOG onverandert lijkt doordat het vaak nog steeds strak en netjes is.
heb me hier ook wel eens over verbaast, als je zo rond kijkt.
je kunt er ZÒVEEL op en aan bouwen, zonder dat het een klotezooi wordt.
men denkt aan:
- handvaten met lichtjes erin
- zonnekleppen met spiegels/lchtjes erin
- elektrisch dakraam ipv slinger
- leren interieur
- digidash
- die zonnebril houder
- opel omega/senator spotverlichting
- vergrote remmensets
- calibra interieur
- airbagstuur ipv std stuur.
en dit alles zal een "niet-gsi-persoon" nieteens opvallen dat het er niet in/aan hoort..
het uiterlijk dat standaard al vrijwel af is.
een auto die door minimale aanpassingen wordt aangezien als "volledig getunede wagen" door de ogen van een leek.
de auto die ondanks zijn commetaar wat betreft het "auto" zijn, nog vaak een flink stuk voor heeft op zijn klasse-genoten.
vermogen wat zelfs nu nog voor de meeste "best snel" is.
de auto die, als je de voorstoelen vooruit klapt, nog multifunctioneel is voor andere dingen
de auto waar vrijwel ALLES op een aan te bouwen is, en ruimschoots alles daarvoor te krijgen, en NOG onverandert lijkt doordat het vaak nog steeds strak en netjes is.
heb me hier ook wel eens over verbaast, als je zo rond kijkt.
je kunt er ZÒVEEL op en aan bouwen, zonder dat het een klotezooi wordt.
men denkt aan:
- handvaten met lichtjes erin
- zonnekleppen met spiegels/lchtjes erin
- elektrisch dakraam ipv slinger
- leren interieur
- digidash
- die zonnebril houder
- opel omega/senator spotverlichting
- vergrote remmensets
- calibra interieur
- airbagstuur ipv std stuur.
en dit alles zal een "niet-gsi-persoon" nieteens opvallen dat het er niet in/aan hoort..
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- vincent
- forum-gebruiker
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 19 feb 2004 21:42
- Auto('s): Corsa D 1.6T GSI
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Toch gelijk he, Baas J.Astrid_fahrer schreef:De OPC I is inderdaad standaard niet met donkere koplampen geleverd dat klopt die kwamen net zoals laagvlieger zei pas in 2001 maar ik vind ze wel stukken beter staan de achterlichten worden waarschijnlijk zoals die van de OPC II/Enjoy.
Tip, neem Irmscher's of Lexmaul's