Pagina 1 van 2

lexmaul inlaat

Geplaatst: 21 sep 2008 12:52
door oenatje
ik heb een lexmaul , en nu is hij van binnen echt smerig.
hoe kan ik die het beste reinigen van binnen? of kun je dat ook ergens proffesioneel laten doen?

Geplaatst: 21 sep 2008 13:21
door Laagvlieger
Forté oil fin remover.

Inspuiten. even laten weken en de zwarte zooi loopt er zo uit.
Alleenn is niet voor de patriculier te verkijgen. Dus even via een forté deale rof de opel dealer ofzo proberen te bestellen.
Tis een heel aggresief en ongezond goedje. Goedkoop zal het ook niet zijn.

Het spul is er speciaal voor om inlaattrajecten van de zwarte smeerzooi te ontdoen.

Geplaatst: 21 sep 2008 14:26
door oenatje
oke dank je voor je antwoord.
ik ga opzoek :D

Geplaatst: 26 sep 2008 15:56
door Tim82
Je kan ook een paar spuitbussen remmenreiniger kopen voor dit soort applicaties, werkt prima 8)

Geplaatst: 26 sep 2008 16:29
door Baas J.
Laten stralen aan de binnenkant.

Geplaatst: 26 sep 2008 16:45
door GSi Twente
Als je slim bent, even in de onderdelen wasmachine bij een revisiebedrijf.
Das normaal boven de 80 graden, en maakt alles inwendig schoon.

Geplaatst: 26 sep 2008 17:05
door GrinX
Gewoon er een paar liter diesel doorheen jassen, of er een keer flink in niesen kan ook.

Geplaatst: 26 sep 2008 18:21
door gsipiloot
of een x doorheen pissen als je heel nodig moet!

:lol:

Geplaatst: 26 sep 2008 18:32
door Rellie opt werk
Baas J. schreef:Laten stralen aan de binnenkant.
En daarna je motor stuk :roll:

Geplaatst: 26 sep 2008 19:18
door Tim82
Vroegah deden we benzine in onze (gedemonteerde) brommeruitlaten, staken het vervolgens in de hens, om ze uit te branden.

Geplaatst: 26 sep 2008 20:40
door adriaan
thuis in de vaatwasser met goede vaatwastablet en ontkalker erin :wink:

Geplaatst: 26 sep 2008 21:31
door Baas J.
Zou niet weten waarom niet Niels. Daarna met perslucht uitblazen uiteraard zodat alle deeltjes eruit zijn. (Nodeloos te vermelden lijkt me, schat Ronald hoger in).

Geplaatst: 26 sep 2008 21:42
door oenatje
dank u jordy 8)

denk dat ik voor het revisie bedrijf ga,

vaatwasser is namelijk stuk bij ons thuis.

Geplaatst: 27 sep 2008 10:47
door Kakashi
oenatje schreef:
vaatwasser is namelijk stuk bij ons thuis.
Al geprobeerd dus??? :lol:

Geplaatst: 27 sep 2008 13:32
door oenatje
:oops:

Geplaatst: 28 sep 2008 19:36
door adriaan
oenatje schreef::oops:
haha :lol:

Geplaatst: 21 okt 2008 10:18
door oenatje
nog even 2 vraagjes. met een lexmaul vervalt de etc. blijft de abs wel gewoon werken. misschien een domme vraag maar ik dacht dat die 2 in verband stonden?

vraag 2: krijg je geen last bij de apk als je een lexmaul hebt?

ben een leek op dat gebied!

Geplaatst: 21 okt 2008 10:27
door GSi Twente
ABS is een apart systeem, dus heeft er niets mee van doen.
Stekker even weghangen, en rijden maar.

En met de Lexmaul komt ie wel door de APK hoor, had ik destijds ook, als je lambda sensor maar goed is, en er een deugdelijke kat aanwezig is.

Geplaatst: 21 okt 2008 10:30
door oenatje
mooi, dank je erwin.

moet eerst gereinigd worden en dan gaat ie erop. nou nog even iemand zoeken die dat kan

Geplaatst: 21 okt 2008 15:11
door RedBill
De ETC maakt alleen maar gebruik van een signaal van de ABS. Dat signaal wordt nog steeds gegeven, en het stuurapparaat zal ook nog steeds een signaal naar je gasklep willen geven, maar omdat ie van de gasklepmotor geen spanning terug krijgt zal de ETC in storing gaan, en uitgeschakeld worden. ABS blijft ingeschakeld omdat alle componenten daarvoor nog gewoon aanwezig zijn.

Maar ik heb ook nog wel een vraagje: Is het niet mogelijk je ETC gasklephuis gewoon bij een lexmaul ertussen te laten, of past dat niet kwa ruimte of aansluiting? Heeft iemand dat weleens geprobeerd?

Geplaatst: 21 okt 2008 23:09
door Peter_89
RedBill schreef: Maar ik heb ook nog wel een vraagje: Is het niet mogelijk je ETC gasklephuis gewoon bij een lexmaul ertussen te laten, of past dat niet kwa ruimte of aansluiting? Heeft iemand dat weleens geprobeerd?
Das een goeie. Misschien dat Erik het nog weet. Ik weet het zo niet meer.

Geplaatst: 21 okt 2008 23:14
door Trompie
Peter_89 schreef:
RedBill schreef: Maar ik heb ook nog wel een vraagje: Is het niet mogelijk je ETC gasklephuis gewoon bij een lexmaul ertussen te laten, of past dat niet kwa ruimte of aansluiting? Heeft iemand dat weleens geprobeerd?
Das een goeie. Misschien dat Erik het nog weet. Ik weet het zo niet meer.
Het probleem is de ruimte! De LMM past dan niet meer hij komt dan namelijk nog een heel stuk naar voren.

Maar heb het eerlijk gezegd niet gepast.

Geplaatst: 21 okt 2008 23:31
door Astrid_fahrer
Het is toch juist zo dat een gasklephuis met ETC 2 vacuumaansluitingen mist? IK heb mijn lexmaul net vorige week naar de nieuwe eigenaar gestuurd.

Ik heb nu nog een gasklephuis over met de 2 vacuumaansluitingen die ervoor nodig waren.

Geplaatst: 21 okt 2008 23:38
door oenatje
bij mijn lexmaul zat een origineel gasklephuis bij die origineel bij de lexmaul geleverd word, zal morgen wel eens foto's maken ervan.

Geplaatst: 22 okt 2008 02:05
door pluggie
Begrijp dat ding er al inhangt ?

En ETC is idd DOOD met mexmaul, pexmail, mexlaul, simpelweg omdat er geen klepstelmotor inzit, ETC bij C20XE is een lompe 3e gasklep, ja je leest het goed, 3e gasklep met een motor die hem afsluit.

Met ETC heb je niks meer te maken met Lexmaul.