Lekke koppakking!! Update!
Lekke koppakking!! Update!
KUT humeur dus.
Maar goed.... dan maar gelijk distri, waterpomp en (kapotte) EGR ook maar vervangen.
Gasklephuis en stappenmotor preventief schoonmaken.
Gaat alleen wel weer wat onverwachte centjes kosten helaas.
Laatst gewijzigd door Baas J. op 15 sep 2008 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Lekke koppakking.
Meest rechtse cilinder (nr4) krijgt koelwater binnen. koelslangen vol met mayonaise.
Zegt genoeg
@Laag, wat is het aanhaalmoment van de kopbouten?
Hoe krijg ik trouwens al die mayo uit mn systeem??
Ipv van koelvloeistof benzine o.i.d er doorheen gooien? Zou dat niet funest zijn voor de eventuele afdichtingen en slangen?
Meest rechtse cilinder (nr4) krijgt koelwater binnen. koelslangen vol met mayonaise.
Zegt genoeg
@Laag, wat is het aanhaalmoment van de kopbouten?
Hoe krijg ik trouwens al die mayo uit mn systeem??
Ipv van koelvloeistof benzine o.i.d er doorheen gooien? Zou dat niet funest zijn voor de eventuele afdichtingen en slangen?
Laatst gewijzigd door Baas J. op 13 sep 2008 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Heb maandag pas kopset etc... morgen even bezighouden met alles reinigen, LFR etc, straks overal weer nieuwe pakkingen tussen, is het allemaal weer een keer vernieuwd. Geen half werk doen.
Als je dat nog even zou kunnen nakijken bedank ik je vriendelijk
Als je dat nog even zou kunnen nakijken bedank ik je vriendelijk
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
koelsysteem schoonmaken KUN je doen door er dubro met soda en water in je koelsysteem te doen, motor goed warm laten draaien en dan spoelen.
en dat 1 of 2 keer herhalen, dan zou het redelijk goed schoon moeten worden
en dat 1 of 2 keer herhalen, dan zou het redelijk goed schoon moeten worden
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
hier de aanhaal momenten! Suc6
Cilinderkopbouten in getoonde volgorde met KM-2355, MKM-610 en KM-470-B aantrekken – aanhaalkoppel 25 Nm + 90° + 90° + 90° + 15°.
+plaatje volgorde:
http://img124.imageshack.us/my.php?imag ... xermp8.jpg
Cilinderkopbouten in getoonde volgorde met KM-2355, MKM-610 en KM-470-B aantrekken – aanhaalkoppel 25 Nm + 90° + 90° + 90° + 15°.
+plaatje volgorde:
http://img124.imageshack.us/my.php?imag ... xermp8.jpg
Laatst gewijzigd door Nick(GSI) op 14 sep 2008 01:23, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Weer lekker kut jordy, maar houd je van de straat, lekkere bezigheidstherapie
Succes ermee iig!
Succes ermee iig!
Als je hem nu alvast aanzet, is hij morgen misschien goed en wel opgestart?Laagvlieger schreef:ja miss morgen even.
Heb een Opel laptop met alle opel Porgs erop en die is niet de vlotste meer zal ik maar zeggen
Die zal ik morgen wel weer es een keer aanslingeren.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
KM-2355 = torx bitBaas J. schreef:Dit volg ik even niet?Cilinderkopbouten in getoonde volgorde met KM-2355, MKM-610 en KM-470-B aantrekken
KMK-610 = momentsleutel 1/2" 30 - 130 Nm
KM-470-B = Winkelanzugsschlüssel (ze hebben ook echt alles he...)
voor nog meer speciaal gereedschap moet je even klikkie doen
C20NE
Kop is ingevreten, is niet van de laatste tijd geweest, de pakking is helemaal verteerd.... zal straks es fotos posten.
Dus morgen wegbrengen om te laten vlakken en spoelen. Weer een tegenvaller.
Waarom lagerschalen meenemen? Hoeveel werk is dat nog nu de kop eraf is en alles los ligt?
Dus morgen wegbrengen om te laten vlakken en spoelen. Weer een tegenvaller.
Waarom lagerschalen meenemen? Hoeveel werk is dat nog nu de kop eraf is en alles los ligt?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Klinkt allemaal heel erg bekend ditBaas J. schreef:Kop is ingevreten, is niet van de laatste tijd geweest, de pakking is helemaal verteerd.... zal straks es fotos posten.
Dus morgen wegbrengen om te laten vlakken en spoelen. Weer een tegenvaller.
Waarom lagerschalen meenemen? Hoeveel werk is dat nog nu de kop eraf is en alles los ligt?
Nog niet zolang geleden heb ik precies hetzelfde meegemaakt.
Koppakking was stevig kapot, en de kop was ook stevig begaffeld.
Bij mij zag het er zo uit:
Lagerschalen van je krukas zijn overigens redelijk makkelijk te vervangen.
Carter eronder uit, en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf.
Grtz, GrinX
Net open gehaald...
Alle vier de vriendjes
Kop, ziet er wel ongeveer hetzelfde uit als die van jouw Grinx
Pakking compleet weg gevreten, was overigens niet alleen bij de 4e cilinder, maar bij allemaal. Bij nummer 4 wassie echter gaan lekken.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Het schijnen niet de beste motoren te zijn, helaas.
Via een Duitse tuner werd me al eens ingefluiterd dat dit soort moteren worden gebouwd door Duretec, wat me niet zou verbazen als dit ook zo zou zijn.
Wat wordt geadviseerd is om vanaf dag 1 al meteen de voorschriften van de dealer aan de kant te leggen, en om 15W50 als olie te gebruiken.
Tevens het monteren van ARP drijfstangbouten, versterkte lagerschalen, en versterkte drijfstangen.
Kortom... waar je verwacht een geuprade versie van een C20XE te krijgen (dat wil Opel graag de mensen laten geloven), krijg je een motor die ontzettend kwetsbaar is.
Zeker geen aanrader als je last hebt van een loden voet.
In mijn ogen erg jammer, en ook echt wel een tegenvaller.
Via een Duitse tuner werd me al eens ingefluiterd dat dit soort moteren worden gebouwd door Duretec, wat me niet zou verbazen als dit ook zo zou zijn.
Wat wordt geadviseerd is om vanaf dag 1 al meteen de voorschriften van de dealer aan de kant te leggen, en om 15W50 als olie te gebruiken.
Tevens het monteren van ARP drijfstangbouten, versterkte lagerschalen, en versterkte drijfstangen.
Kortom... waar je verwacht een geuprade versie van een C20XE te krijgen (dat wil Opel graag de mensen laten geloven), krijg je een motor die ontzettend kwetsbaar is.
Zeker geen aanrader als je last hebt van een loden voet.
In mijn ogen erg jammer, en ook echt wel een tegenvaller.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Het is ook iets dat bij moderne tijden horen hoor.
Kijk Als Opel ( en dat geld voor veel merken) de motoren zou gaan bouwen zoals destijds de C20XE dan worden de auto's niet meer verkocht. Te duur. Is allemaal gevolg van die k*tkoreanen die rommel verkopen voor belachelijk lage prijzen. De klant kijkt nou eenmaal naar prijs. Verder kijken ze toch niet. Kwaliteit komen ze later pas achter als ze net zo'n Kia wokpan met 4 wielen hebben gekocht.
Prijs is wat telt. Alles wordt op d egrens van kan wel/ kan niet gebouwd om de auto zo goedkoop mogelijk te maken. Dat is al goed te merken met bv alleen kabelbomen al. Tegenwoordig is het ondenkbaar dat zoals wij in de gsi een volledige kabelboom hebben liggen voor alle opties. Heb je tegenwoordig ook niet meer.
Maar even terug op de X20XER.
In weze is het een aangepaste X20XEV.
Rare is dat daar eigenlijk MECHANISCH weinig problemen mee zijn.
Electronisch is een ander verhaal
Dat koppakkinggebeuren is me wel duidelijk.
Je ziet duidelijk dat ze weggerot zijn. Oorzaak zit hem mestal in langdurig stilstaan. Is er toch een beetje zuurstof bijgekomen en dan vreet het weg.
Maja moet het tegen kunnen he, maja dan krijg je weer dat materiaalgebruikverhaal waar ik het net over had.
En daarom ga ik nooit hoger dan een C motor.
Dat nieuwe spul, welk merk dan ook. Ik moet het niet.
Kijk Als Opel ( en dat geld voor veel merken) de motoren zou gaan bouwen zoals destijds de C20XE dan worden de auto's niet meer verkocht. Te duur. Is allemaal gevolg van die k*tkoreanen die rommel verkopen voor belachelijk lage prijzen. De klant kijkt nou eenmaal naar prijs. Verder kijken ze toch niet. Kwaliteit komen ze later pas achter als ze net zo'n Kia wokpan met 4 wielen hebben gekocht.
Prijs is wat telt. Alles wordt op d egrens van kan wel/ kan niet gebouwd om de auto zo goedkoop mogelijk te maken. Dat is al goed te merken met bv alleen kabelbomen al. Tegenwoordig is het ondenkbaar dat zoals wij in de gsi een volledige kabelboom hebben liggen voor alle opties. Heb je tegenwoordig ook niet meer.
Maar even terug op de X20XER.
In weze is het een aangepaste X20XEV.
Rare is dat daar eigenlijk MECHANISCH weinig problemen mee zijn.
Electronisch is een ander verhaal
Dat koppakkinggebeuren is me wel duidelijk.
Je ziet duidelijk dat ze weggerot zijn. Oorzaak zit hem mestal in langdurig stilstaan. Is er toch een beetje zuurstof bijgekomen en dan vreet het weg.
Maja moet het tegen kunnen he, maja dan krijg je weer dat materiaalgebruikverhaal waar ik het net over had.
En daarom ga ik nooit hoger dan een C motor.
Dat nieuwe spul, welk merk dan ook. Ik moet het niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠