Kadett turbo 4x4 4S
Kadett turbo 4x4 4S
Zow nu dan toch even een topicje openen over dit afschuwelijke monster.
De kadett E gsi omgebouwd naar de 4x4 turbo versie voor de beruchte groep B rally. en zou later ingezet worden voor de groep S.
De auto heeft zelf nooit in de groep B of S meegereden en is alleen maar gebruikt om mee te testen in zuid afrika en noorwegen, ze hebben er in 1985 en 1986 wel de dakar mee gereden.
Nadien zijn de auto's nooit meer gebruikt voor rally of sprint doeleinden.
Er zijn er 3 van gebouwd door de bekende autobouwer Matter uit duitsland
waarvan er nog 2 bestaand zijn en de andere is spoorloos. schijnt alleen niet gesloopt te zijn!!
nr1 prototype
nr 2
nr 3
De basis is zoals gezegd een standaard E kadett GSI maar daar houd het echter ook mee op
de ontwikkeling van deze kadett is begonnen in 1983 het chassie is compleet opgebouwd uit een buizenframe/rolkooi en de delen die er de vorm aan geven, de carosserie is vervaardigd uit kevlar en carbon
de ruiten rondom zijn allemaal van kunstof
dit alles resulteerd in een kadett die lager is en 10 cm breder dan orgineel en nog geen 1000 kilo weegt
De motor zou in eerste instantie van opel zelf gebruikt worden maar daar hebben ze vanaf gezien en hebben een kant en klare motor genomen van Zakspeed Ford.
Deze motor leverde de volle 500 pk op de krukas met een grote turbo, waarschijnlijk nu vergelijkbaar met een GT35.
Maar......... er zat ook een overboost op die de motor opkrikte naar over de 1000 pk en dit was voor de korte tussen sprints en kon gebruikt worden voor een max van 5,5 seconden.
Aandrijving geschiedde door een X trac aandrijflijn met instelbare aandrijfverhoudingen tussen de voorwielen en achterwielen, met verhoudingen tussen 75% voor en 25% achter en 25% voor en 75% achter.
De auto was ook voorzien van ABS en deze werd mee geregeld door de aandrijf verhoudingen. maar was ook apart regelbaar.
In de test fase is er veel mee gereden zoals in lokale raly's in Zuid Afrika
En er is met het prototype ook gereden in Ijsland en Noorwegen.
later hebben ze de auto's gebruikt voor de parijs dakar uit 1985 en 1986, echter hier waren de motoren eruit gehaald en hebben ze de manta 400 motor gebruikt met een compressor zoals ook of de onderstaande foto te zien is
Vanaf toen tot heden is er niet meer gereden met de auto's voor prijzen mede ook dankzij het dure onderhoud van deze auto's.
hoop dat jullie weer wat wijzer zijn over de voorganger van jullie astra's
De kadett E gsi omgebouwd naar de 4x4 turbo versie voor de beruchte groep B rally. en zou later ingezet worden voor de groep S.
De auto heeft zelf nooit in de groep B of S meegereden en is alleen maar gebruikt om mee te testen in zuid afrika en noorwegen, ze hebben er in 1985 en 1986 wel de dakar mee gereden.
Nadien zijn de auto's nooit meer gebruikt voor rally of sprint doeleinden.
Er zijn er 3 van gebouwd door de bekende autobouwer Matter uit duitsland
waarvan er nog 2 bestaand zijn en de andere is spoorloos. schijnt alleen niet gesloopt te zijn!!
nr1 prototype
nr 2
nr 3
De basis is zoals gezegd een standaard E kadett GSI maar daar houd het echter ook mee op
de ontwikkeling van deze kadett is begonnen in 1983 het chassie is compleet opgebouwd uit een buizenframe/rolkooi en de delen die er de vorm aan geven, de carosserie is vervaardigd uit kevlar en carbon
de ruiten rondom zijn allemaal van kunstof
dit alles resulteerd in een kadett die lager is en 10 cm breder dan orgineel en nog geen 1000 kilo weegt
De motor zou in eerste instantie van opel zelf gebruikt worden maar daar hebben ze vanaf gezien en hebben een kant en klare motor genomen van Zakspeed Ford.
Deze motor leverde de volle 500 pk op de krukas met een grote turbo, waarschijnlijk nu vergelijkbaar met een GT35.
Maar......... er zat ook een overboost op die de motor opkrikte naar over de 1000 pk en dit was voor de korte tussen sprints en kon gebruikt worden voor een max van 5,5 seconden.
Aandrijving geschiedde door een X trac aandrijflijn met instelbare aandrijfverhoudingen tussen de voorwielen en achterwielen, met verhoudingen tussen 75% voor en 25% achter en 25% voor en 75% achter.
De auto was ook voorzien van ABS en deze werd mee geregeld door de aandrijf verhoudingen. maar was ook apart regelbaar.
In de test fase is er veel mee gereden zoals in lokale raly's in Zuid Afrika
En er is met het prototype ook gereden in Ijsland en Noorwegen.
later hebben ze de auto's gebruikt voor de parijs dakar uit 1985 en 1986, echter hier waren de motoren eruit gehaald en hebben ze de manta 400 motor gebruikt met een compressor zoals ook of de onderstaande foto te zien is
Vanaf toen tot heden is er niet meer gereden met de auto's voor prijzen mede ook dankzij het dure onderhoud van deze auto's.
hoop dat jullie weer wat wijzer zijn over de voorganger van jullie astra's
Laatst gewijzigd door adriaan op 15 sep 2008 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
de fiets is toch zo slecht niet.........
- opelgsitjuh
- forum-gebruiker
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01 aug 2008 23:10
- Locatie: Elim (drenthe)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Mooi verhaal Adriaantje!
Maar ik snap die kadett proto nr 3 niet.
Das gewoon een Kadett gsi met wat aanpassingen.
Hij heeft niet de lagere carosserie en de langere neus die ik bij de anderen wel zie.
En hij mist ook die happers voor de portieren en na het zijruitje.
Leg es uit!
Maar ik snap die kadett proto nr 3 niet.
Das gewoon een Kadett gsi met wat aanpassingen.
Hij heeft niet de lagere carosserie en de langere neus die ik bij de anderen wel zie.
En hij mist ook die happers voor de portieren en na het zijruitje.
Leg es uit!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Dat is wat ik net wou zeggenLaagvlieger schreef:Mooi verhaal Adriaantje!
Maar ik snap die kadett proto nr 3 niet.
Das gewoon een Kadett gsi met wat aanpassingen.
Hij heeft niet de lagere carosserie en de langere neus die ik bij de anderen wel zie.
En hij mist ook die happers voor de portieren en na het zijruitje.
Leg es uit!
Mijn Astra vroegah in het WK
http://www.rovanpera.com/fi/historia/po ... ry_05.html
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
wat een immens vette bak is die s4 zeg
ik ga alvast sparen en zoeken waar die 3e verstopt is
ik ga alvast sparen en zoeken waar die 3e verstopt is
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
die rode kadett 4s met die bastos reclame zijn er 2 van
lijkt t wel kijk maar op de 1 na laatste foto
en t kenteken verschilt op de ene foto van de andere....
en op de ene foto heeft ie rode morette koplampen en op de andere zwarte!
en die andere kadett op foto nr 3 geloof ik die mist ook de luchtgaten in de voorbumper en de luchthappers bij de achterruiten
maar die 4 wiel aandrijving zit wel stevig ingebouwd zeg! die rij je er nie zomaar onderuit!
maar wel echt super gave bakken zeg!!!
lijkt t wel kijk maar op de 1 na laatste foto
en t kenteken verschilt op de ene foto van de andere....
en op de ene foto heeft ie rode morette koplampen en op de andere zwarte!
en die andere kadett op foto nr 3 geloof ik die mist ook de luchtgaten in de voorbumper en de luchthappers bij de achterruiten
maar die 4 wiel aandrijving zit wel stevig ingebouwd zeg! die rij je er nie zomaar onderuit!
maar wel echt super gave bakken zeg!!!
ja ik hem em gevonden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het enige filmpje van de kadett in aktie in de rallycros
http://www.motorsportmad.com/view/1844/ ... ydden-hill
het enige filmpje van de kadett in aktie in de rallycros
http://www.motorsportmad.com/view/1844/ ... ydden-hill
de fiets is toch zo slecht niet.........
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
sow das nog eens een snelle kadett!!
en die gast die hem bestuurd kan ook een aardig stukje sturen zeg!
echt super vet om te zien k snap echt niet dat ze daar niet meer mee gereden hebben daar hadden ze zeker wel veel overwinningen mee kunnen halen
want alsik mn eigen niet vergis rijdt die in t eerste fimpje de beruchte audi quatro kwijt......... en das nie misselijk!
en ik schat dat dat ding in dat filmpje de kadett is die spoorloos is.....
en die gast die hem bestuurd kan ook een aardig stukje sturen zeg!
echt super vet om te zien k snap echt niet dat ze daar niet meer mee gereden hebben daar hadden ze zeker wel veel overwinningen mee kunnen halen
want alsik mn eigen niet vergis rijdt die in t eerste fimpje de beruchte audi quatro kwijt......... en das nie misselijk!
en ik schat dat dat ding in dat filmpje de kadett is die spoorloos is.....