Pagina 1 van 2

gasklephuis

Geplaatst: 07 sep 2008 15:49
door Nick(GSI)
hey mensen,

mijn astra begon paar daagjes geleden hoog stationair te lopen.
als ik de motor start draait ie 950/1000 RPM. zodra ik me gas iets aanraak blijft ie op +/-1500RPM hangen.

dus gasklephuis en stappenmotor gereinigd was erg vervuild. maar het probleem is nog niet weg.
nu zie ik dat die onderste gasklep waar dat stangetje aan zit open staat als die stationair draait. als ik die dicht druk loopt ie gewoon netjes
950/1000 rpm. ik denk dus dat die onderste klep blijft hangen.
dat stangetje zit op een box kan het zijn dat die stuk is??
iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt :D

Geplaatst: 07 sep 2008 16:02
door RedBill
De onderste gasklep is van je traction control. Die hoort normaliter open te staan. Die gaat alleen dicht als je wielen slippen en je de ETC aan hebt staan.

Geplaatst: 07 sep 2008 16:39
door Nick(GSI)
o okee dan ga ik even een andere stappenmotor proberen. misschien ligt het daar wel aan dat ie gewoon te versleten is. iedergeval bedankt :D

iemand nog andere suggestie?

Geplaatst: 07 sep 2008 17:20
door Laagvlieger
Ik denk eerder dat je valse lucht trekt!
Controleer alle pakkingen en slangen van het inlaattraject!

Geplaatst: 07 sep 2008 17:28
door Nick(GSI)
zitten nieuwe pakkingen tussen. En alles netjes met een moment sleutel aangedraaid. Slangen al nagekeken maar ja ga morgen nog wel even kijken of ik wat kan vinden wat niet klopt.

Geplaatst: 07 sep 2008 17:29
door Laagvlieger
Goed luisteren naar gesis en evt wat zeepsop hier en daar over de pakkings gieten.

Geplaatst: 07 sep 2008 17:33
door Nick(GSI)
ok thx. ga nu meteen maar even kijken. moet het vinden zo iritant als je voor het stoplicht staat en je motor draait 1500 toeren iedereen kijkt je aan :x

Geplaatst: 07 sep 2008 18:32
door Nick(GSI)
niks gevonden :x
alle slangetjes ook los gehaald. kijken of ze niet vertopt zaten oid.
kan ook geen valse lucht vinden.

zou de dealer als ie de comp er aan hangt kunne zien waar hett aan ligt?

en er hoort dus een knopje te zijn om hem uit en aan te zetten? de ETC
zit er bij mij niet :oops:

Geplaatst: 07 sep 2008 20:20
door Raymond-oud
Nick(GSI) schreef:
en er hoort dus een knopje te zijn om hem uit en aan te zetten? de ETC
zit er bij mij niet :oops:
nee die hebben ze vergeten erin te maken denk ik toen ze de c20xe erin hebben gelegd
want als ik je kenteken natrek hoort er een c20ne in die astra te liggen :lol:
dus je moet ook nog even omkeuren bij de RDW

Geplaatst: 07 sep 2008 20:28
door Nick(GSI)
ja ik weet het :D moet nog even omgekeurd worden. hoop dat de kabel wel voor het knopje er ligt.stoel verwarming kabels liggen dr wel. ik ga van de week even zo'n bakje regelen met die knopjes :D

Geplaatst: 07 sep 2008 20:51
door Raymond-oud
dan hoop ik dat ze de rest van het ect systeem er wel in hebben gezet :lol:

Geplaatst: 07 sep 2008 21:39
door Nick(GSI)
ja hoop het ook weet jij waar ik dat kan zien ? of het erin zit of niet

Geplaatst: 07 sep 2008 21:50
door Laagvlieger
aan een bult naast je bestuurderstoel met de computer eronder.

Geplaatst: 07 sep 2008 21:58
door Nick(GSI)
een bult? :D

Geplaatst: 07 sep 2008 22:20
door Laagvlieger
ja plastic kap links naast je stoel.
Als jij naast je stoel op de vloerbedekking een zaklamp kan neerleggen ( tussen de stoel en de dorpelbekleding) dna heb je GEEN ETC.
Kun je er geen zaklampn neerleggen omdat er eenonhandige grote zwarte kunstof bult zit die tussen je stoel zit en overloopt in de dorpelbekleding dan heb je WEL ETC.

:wink:

Geplaatst: 07 sep 2008 22:32
door Nick(GSI)
okee ik denk het dan niet :(
hier een foto
http://img128.imageshack.us/img128/126/ ... fffnq3.jpg

Geplaatst: 07 sep 2008 22:35
door Laagvlieger
Noop geen ETC.

Geplaatst: 07 sep 2008 22:37
door Nick(GSI)
okee bedankt laag voor je info.
weet je hoe duur zo'n systeem is ?
is ckr een hele andere ecu etc :(

Edit: heheh lees net een topic ove ETC niet aan beginne dus.

Geplaatst: 08 sep 2008 10:18
door RedBill
Nee, niet aan beginnen, ik heb eens een poging gedaan een kabelboom te ontleden, maar om ETC in te bouwen in een 8V is alleen te doen als je een kaal casco hebt van een 8V, en een donor 16V en dan ALLES overbouwt...

Maar die onderste gasklep zal dus bij jou nooit dicht gaan, omdat je de elektronica van de ETC mist die de klep zou moeten aansturen.

Geplaatst: 08 sep 2008 12:20
door Nick(GSI)
:( :( :(
kga maar even langs de dealer met me gsi .
voor dat extreem hoge stationair draaien. zou niet weten wat het kan zijn.

*kan geen valse lucht ontdekken
*vacuum slangen zijn ook niet verstopt
*stappenmotor zag er iets versleten uit

iemand nog suggestie's?

Geplaatst: 08 sep 2008 18:45
door Mad Driver
LMM??

Geplaatst: 08 sep 2008 19:05
door Nick(GSI)
gaat er dan geen lampje branden op je dash?

Geplaatst: 08 sep 2008 20:47
door Nick(GSI)
heb even op de opel tis gekeken. Naar een paar oorzaken die het zouden kunne zijn.
Afbeelding

Geplaatst: 08 sep 2008 21:16
door Mad Driver
Bij LMM schijnt geen lampje te gaan branden. Bij de bobine ook niet trouwens.

Geplaatst: 08 sep 2008 21:20
door Nick(GSI)
ik zie het net. heb net een schema'tje gevonden over problemen opsporen met tech1. en met de foutcodes erachter. staan er veel bij zonder foutcode dus morgen maar even naar de opel dealer. kijken of ik er op kan wachten zal wel weer niet

bedankt voor je reactie man