Pagina 1 van 1
cilinderkop
Geplaatst: 26 aug 2008 22:12
door simon
heb een vraag . heb m'n koppakking lek . maar nou blijk m'n kop ook kapot te zijn. kerel waar ik hem heb staan zegd dat ie niet te repareren is. hij heefd nog wel een andere kop liggen en laat die dan reviceren. maar dat geintje kost even 600 euro meer { is dan andere kop plus revisie} klopt dat een beetje?
Geplaatst: 26 aug 2008 22:14
door RedBill
Dat zijn wel ongeveer de prijzen ja... 450 euro voor revisie en 150 voor een ongereviseerde kop...
dit niet wat voor jou?
Geplaatst: 26 aug 2008 22:22
door simon
dat is opzich wel wat moet ik wel honderd procent zeker weten dat ie goed is . coscast is toch wel de beste kop toch??
Geplaatst: 26 aug 2008 22:25
door oenatje
coscast scheurt minder makkelijk.
een ks kop met buisje erin geperst gaat ook niet meer kapot
Geplaatst: 26 aug 2008 22:30
door simon
weet eigenlijk niet presies waar ie kapot is . die kerel waar ik hem heb staan zegd dat het niet te maken is. komt gewoon kloten uit op dit moment ben net aan het verhuizen heb geen tijd om heen te gaan heb maandag de sleutel gekregen en moet zondag al verhuizen. maar waar zitten die buisjes in geperst dan?
Geplaatst: 26 aug 2008 22:34
door RedBill
oenatje schreef:coscast scheurt minder makkelijk.
een ks kop met buisje erin geperst gaat ook niet meer kapot
Vraag dat maar aan Plug, die van hem is alweer kapot.
Die buisjes zijn geperst in een oliekanaal. Het komt bij de KS koppen voor dat er een scheurtje ontstaat tussen de olie- en het koelkanaal in de kop. Door het buisje wordt dat lek gedicht. Er zijn echter niet veel bedrijven die deze reparatie beheersen. Ik zou je kop dus zeker niet latenweggooien...
Geplaatst: 26 aug 2008 22:39
door simon
heb geen olie in het water . hij verbrande het koelwater. als ik die kop neem van die kerel waar die nu staad dan gaat m'n oude kop mee naar huis heb tenslotte die tweede handse kop toch ook betaald. denk dat ik toch maar even een gaatje moet vinden om bij m'n astra te gaan kijken.
Geplaatst: 26 aug 2008 22:41
door RedBill
Denk het ook...
Geplaatst: 26 aug 2008 22:44
door simon
in iedergeval bedankt voor de snelle reacties.
Geplaatst: 26 aug 2008 23:10
door Bart(astra)
Je hebt dus de bekende koelwaterlekkage naar binnen toe.
(laat me raden; 4e cilinder ?)
Laat je duidelijk informeren, wat er precies stuk is, en waarom dat niet te maken zou zijn (misschien kan iemand anders bv dat wel)
Geplaatst: 26 aug 2008 23:17
door appie
Bij mij was het de derde en vierde cylinder.
Na revisie liep ie twee dagen later in elkaar.
Ze hadden ook distributieriem spanrollen en waterpomp vervangen.
Distributie liep van tijd af.
Geplaatst: 27 aug 2008 23:30
door simon
hey bart hij is tussen de cilinders gescheurd man beweerd dat het echt niet te maken is. heb het vandaag toe gezegd, de kop die ik nu er op krijg komt morgen weer terug van reviecie, kop zou eerst op hun cross auto komen. krijg m'n oude kop wel mee. kwa motoren word daar echt niet gesukkeld zoon blokje word eerst helemaal uit elkaar getrokken getuned en dan in een cross auto. hij is ook nog bezig met een corsa b gsi kompleet uitelkaar gehaald. helemaal opnieuw spuiten van binnen en buiten . komt alleen een stoel in kooi en een tank. en een turbo motor met meer dan 300 pk. dus ga er van uit dat ie er wel verstand van heeft.
Geplaatst: 28 aug 2008 20:18
door chucky66
bull shit pas als de zuigers echt de kop van onder hebben verminkt is hij het weg gooien waard maar anders is ie gewoon te rep.