Pagina 1 van 2

koppeling schuurt

Geplaatst: 18 aug 2008 19:04
door 16V
Hallo,

Ik hoor mijn koppeling schuren bij het starten, ik heb het vermoeden dat mijn koppeling op is omdat hij niet meer zo lekker schakelt.
Bij het stationair draaien hoor ik een schurend geluid, als ik de koppeling indruk is het geluid weg.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Geplaatst: 18 aug 2008 19:07
door rickopel
das je druklager

Geplaatst: 18 aug 2008 19:08
door pluggie
Ga maar vast sparen voor een koppelingssetje.
Kun je mooi tegelijkertijd doen met de motorswap. :wink:

Geplaatst: 18 aug 2008 19:16
door Laagvlieger
das idd het druklager.

Koppeling zal ook niet al te fris maar zijn denk ik.

Geplaatst: 18 aug 2008 19:24
door vizier
Had ik laatst ook gehad met de 1.4, joelend schurend geluid, koppelde idd ook niet echt fijn meer

Heb toen gewoon doorgereden totdat het druklager helemaal weg gesmolten was in de drukgroep :oops:

Geplaatst: 18 aug 2008 19:36
door Bart(astra)
Heeft mijn druklager al 100.000km :oops: :lol:

soms gaat het gewoon goed...

Geplaatst: 19 aug 2008 10:09
door 16V
Bart(astra) schreef:Heeft mijn druklager al 100.000km :oops: :lol:

soms gaat het gewoon goed...
Waarom rijden jullie zo door?

Het is een rot geluid ok als je rijd hoor je er niets van
Maar ik houd niet zo van een auto die ziek is dus dat komt ook nog1s
op het lijstje.
Hij word steeds langer.

weet iemand ongeveer de prijzen van de drukgroep en koppeling
over 2 maanden apk ik kom op deze manier er zeker niet door!

2.0 16v

Geplaatst: 19 aug 2008 11:00
door JW
heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden

Geplaatst: 19 aug 2008 12:05
door oenatje
bij mij paar maanden geleden ook.

alles laten vernieuwen. 550 euro bij de dealer

Geplaatst: 19 aug 2008 12:25
door pluggie
Kan wel goedkoper alssie serviceluik heeft. Heefttie gok ik zo.
Van welke maand/jaartal issie 16V ?

En 16V da's even wennen he, dat autorijden. Wen der maar aan. :wink:

Is overigens geen APK afkeurpunt.

Geplaatst: 19 aug 2008 12:25
door pluggie
JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.

Geplaatst: 19 aug 2008 12:28
door Matt
Druklager inc btw is 76 euro!
Dat is ex montage. Gelijk hele koppeling doen

Geplaatst: 19 aug 2008 12:30
door Rellie opt werk
Kost 270 euro ofzo een koppelingsetje, inzetten is uurtje of 4 werk. Mar voor jou denk ik 2 uurtjes, schumacher is ook snel met koppelingsets vervangen.

Geplaatst: 19 aug 2008 12:33
door JelmerAstra
Rellie opt werk schreef:Kost 270 euro ofzo een koppelingsetje, inzetten is uurtje of 4 werk. Mar voor jou denk ik 2 uurtjes, schumacher is ook snel met koppelingsets vervangen.
:P

Geplaatst: 19 aug 2008 12:37
door Matt
Als hij de goeie heeft heh!!! Zijn 2 verschillende

Geplaatst: 19 aug 2008 14:59
door JW
pluggie schreef:
JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden

Geplaatst: 19 aug 2008 15:57
door JelmerAstra
JW schreef:
pluggie schreef:
JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn

Geplaatst: 19 aug 2008 16:17
door rickopel
JelmerAstra schreef:
JW schreef:
pluggie schreef: Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.

Geplaatst: 19 aug 2008 16:20
door JelmerAstra
rickopel schreef:
JelmerAstra schreef:
JW schreef: inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.
ongessynchroniseerde dat bedoelde ik :P,, Maar jij werkt bij Daf zekers :P,, Zag et al staan ;),, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijd :P

Geplaatst: 19 aug 2008 19:24
door GSi Twente
Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:

Geplaatst: 19 aug 2008 20:29
door rickopel
JelmerAstra schreef:
rickopel schreef:
JelmerAstra schreef: Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.
ongessynchroniseerde dat bedoelde ik :P,, Maar jij werkt bij Daf zekers :P,, Zag et al staan ;),, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijd :P
kom je haast niet meer tegen idd, de oude daf 2800 met een eaton fuller bak zijn de laatste geweest.

Geplaatst: 19 aug 2008 20:30
door rickopel
GSi Twente schreef:Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:
haha ja inderdaat, maar wij op het werk doen meer met truckpulling :D

Geplaatst: 19 aug 2008 20:54
door JelmerAstra
rickopel schreef:
GSi Twente schreef:Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:
haha ja inderdaat, maar wij op het werk doen meer met truckpulling :D
Scania (bah) :P,, dat is echt vloeken in de kerk;),, Maar wij doen op et werk meer met ofroad wagens dus die de zand bak in gaan :D,, dat is het echtw werk, maar alles zit wel onder zand,, maar voordeel is wel, dat ik er recht op onder ken staan opdat het zow hoog op z'n poten staat:P en je zit ook stuk hoger de deur van de hoogste MAN (die in de zandbaan gaat he) draait over mij heen en ik ben zo'm 1.95 ;) ken je na gaan hoe hoog je zit paar lampjes op et dak en je hebt bijna de 4.00M gehaald:P

Geplaatst: 19 aug 2008 22:32
door gurdi
kan met de astra ook:D

Geplaatst: 19 aug 2008 22:40
door JelmerAstra
gurdi schreef:kan met de astra ook:D
Wa ken met de astra ook :P