Kari's 92er GSI
Kari's 92er GSI
Na een 8-tal maanden op stal gestaan te hebben, heb ik onlangs mijn gsi nog eens buitengehaald en een weekje mee gereden.
Nu moet hij dus terug op stal,maar eerst heb ik eens gekeken hoe het gesteld was met mijn dorpels en achterschermen. . .
Niet al te best dus:
eerst zag ik een roestplek op het linkerachterscherm wat mi jer toe aanzette al de rest eens te gaan bekijken.
Heb er enkele foto's van gemaakt met mijn gsm
[/img]
Na het verwijderen van de zijlijsten kwam ik dit zoal tegen
En dan ook nog dit: blijkbaar is er al eens aan gewerkt geweest door de vorige eigenaar,natuurlijk niet op de goede manier.
[/img]
Dus denk ik nu dat ik mss best alle roest wegslijp na het verwijderen van mijn achterbumper.
Wat denken jullie er van?
Nu moet hij dus terug op stal,maar eerst heb ik eens gekeken hoe het gesteld was met mijn dorpels en achterschermen. . .
Niet al te best dus:
eerst zag ik een roestplek op het linkerachterscherm wat mi jer toe aanzette al de rest eens te gaan bekijken.
Heb er enkele foto's van gemaakt met mijn gsm
[/img]
Na het verwijderen van de zijlijsten kwam ik dit zoal tegen
En dan ook nog dit: blijkbaar is er al eens aan gewerkt geweest door de vorige eigenaar,natuurlijk niet op de goede manier.
[/img]
Dus denk ik nu dat ik mss best alle roest wegslijp na het verwijderen van mijn achterbumper.
Wat denken jullie er van?
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
gewoon nieuwe schermen + dorpels
kost wat, maar heb je ook wat
kost wat, maar heb je ook wat
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
wat er moet gebeuren weet ik, en ben ik van plan ook.
Maar nog niet direct,wat ik voorlopig wil doen is al het roest wegslijpen(eens ik mijn achterbumper los heb gekregen) en daarna inspuiten met weet ik veel wat om te voorkomen dat het verder roest.
Maar nog niet direct,wat ik voorlopig wil doen is al het roest wegslijpen(eens ik mijn achterbumper los heb gekregen) en daarna inspuiten met weet ik veel wat om te voorkomen dat het verder roest.
Golf?Nein danke! ! !
Aangezien ik nu mijn gsi roestvrij wil maken en hem gedeeltelijk wil demonteren heb ik enkele vraagjes.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben er niet echt uit wijs geraakt. . .
1. ik wil er mijn achterbumper af om goed aan het roest te kunnen,nu heb ik in mijn koffer die kunststof plaat weggehaald en die 2 boutjes losgedraaid, volgens ik nu zie zitten er in mijn wielkasten ook nog 2 boutjes, maar hoe haal ik dat er nu af zonder iets af te breken?
2. vooraan hetzelfde probleem, ik wil er dus ook mijn bumper afhalen. Ik heb dus mijn koplampen losgeschroefd maar nu krijg ik deze er dus niet uit,ze zitten aan de pinkers geklikt blijkbaar en ben bang dat ik dat haakje ga afbreken als ik er te hard aan trek.
Dat is het zo ongeveer,ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben er niet echt uit wijs geraakt. . .
1. ik wil er mijn achterbumper af om goed aan het roest te kunnen,nu heb ik in mijn koffer die kunststof plaat weggehaald en die 2 boutjes losgedraaid, volgens ik nu zie zitten er in mijn wielkasten ook nog 2 boutjes, maar hoe haal ik dat er nu af zonder iets af te breken?
2. vooraan hetzelfde probleem, ik wil er dus ook mijn bumper afhalen. Ik heb dus mijn koplampen losgeschroefd maar nu krijg ik deze er dus niet uit,ze zitten aan de pinkers geklikt blijkbaar en ben bang dat ik dat haakje ga afbreken als ik er te hard aan trek.
Dat is het zo ongeveer,ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Golf?Nein danke! ! !
jah even wiel eraf halen als je het niet kan vinden. (doe dat wel met een fatsoenlijke krik niet zoals op die foto;))
In de wielkast kun je dan 1 of twee boutjes vinden. het plastic vna de wielkast aan de voorkant moet je ook even los draaien en de bouten die je al gevonden had en dan kun je hem eraf halen dacht ik zo.
In de wielkast kun je dan 1 of twee boutjes vinden. het plastic vna de wielkast aan de voorkant moet je ook even los draaien en de bouten die je al gevonden had en dan kun je hem eraf halen dacht ik zo.
astra heeft te lang geduurt
-
- Moderator
knippers zitten ook mbv een schroefje aan de koplampen vast
schroefje losser draaien, kan je de knippers er zo uit trekken
schroefje losser draaien, kan je de knippers er zo uit trekken
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Koplampen kun je ook pas verwijderen nadat je de voorbumper hebt losgemaakt. Voor het demonteren van de voorbumper: klik hier
Demonteren achterbumper klik hier
Voor het betere zoekwerk: klik hier
Demonteren achterbumper klik hier
Voor het betere zoekwerk: klik hier
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
niet per seRedBill schreef:Koplampen kun je ook pas verwijderen nadat je de voorbumper hebt losgemaakt.
met een beetje wrikken krijg je ze er wel uit
is bij mij en ronald iig goed gegaan toen we over gingen naar elek verstelbaren. Toen is de voorbumper er bij ons niet afgeweest!
De knippers waren toen uiteraard wel los verwijdert.
Echter, als je de bumper toch wil verwijderen, is dat natuurlijk veel gemakkelijker en minder kans op eventuele beschadigingen!
bedankt voor de info allemaal, morgen of overmorgen werk ik er aan verder.
Ik weet niet of het gepast is maar ik wil toch ook even een foto van mijn andere wagen tonen, ook al vinden jullie het wss maar niets
[img][img]http://img367.imageshack.us/img367/4448 ... ky7.th.jpg[/img][/img]
Ik weet niet of het gepast is maar ik wil toch ook even een foto van mijn andere wagen tonen, ook al vinden jullie het wss maar niets
[img][img]http://img367.imageshack.us/img367/4448 ... ky7.th.jpg[/img][/img]
Golf?Nein danke! ! !
goed bezig zo.
Tja, pak idd even een fatsoenlijke krik, die krikjes zijn eigenlijk gevaarlijk een beetje. Heb het al is gezien dat zo'n krik gewoon helemaal weg boog. Heb het zelfs bij me eigen Astra een keer gehad dat 'ie dus er vanaf kletterde ondanks dat krik correct geplaatst was. gelukkig met het wiel erop, en geen schade.. Maar die krikjes gebruik ik dus niet meer, alleen in geval van nood.
Maar een nette golf zie ik daar. Goed verlaagd ook
Tja, pak idd even een fatsoenlijke krik, die krikjes zijn eigenlijk gevaarlijk een beetje. Heb het al is gezien dat zo'n krik gewoon helemaal weg boog. Heb het zelfs bij me eigen Astra een keer gehad dat 'ie dus er vanaf kletterde ondanks dat krik correct geplaatst was. gelukkig met het wiel erop, en geen schade.. Maar die krikjes gebruik ik dus niet meer, alleen in geval van nood.
Maar een nette golf zie ik daar. Goed verlaagd ook
Wat me ook opgevallen is toen ik hem startte vandaag was dat hij zoemde/siste. niet alleen tijdens het starten maar de hele tijd,was wel maar zachtjes maar ben toch benieuwd wat het kan zijn.
En na een tijdje zag ik dat mijn blok ook nogal serieus aan het 'zweten' was.
[/img]
En na een tijdje zag ik dat mijn blok ook nogal serieus aan het 'zweten' was.
[/img]
Golf?Nein danke! ! !
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
Re: Kari's 92er GSI
Dit weekend zou ik graag alle roest wegslijpen aan mijn gsi, nu heb ik dit nog nooit gedaan of gezien en vraag ik me af tot waar ik overal mag slijpen of wat zo ongeveer het beste is.
Ik heb het dus vooral over mijn dorpels en die 'wasbakken' achteraan. . .
Ik heb het dus vooral over mijn dorpels en die 'wasbakken' achteraan. . .
Golf?Nein danke! ! !
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Je moet goed kijken tot waar de vervangende delen (inzetstukken komen. Ga dus niet slijpen voor je het nieuwe plaatwerk hebt. Check verder anders ook de restauratietopict van mij en melbo, dan kun je er wel een aardig gevoel bij krijgen hoe ver je kunt wegslijpen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
Ben deze week naar de opeldealer in de buurt geweest en gaan vragen naar de prijs van dorpels en achterschermen. Blijkbaar moest hij mijn chassisnr hebben voor hij dat allemaal kon bestellen dus moet ik deze week nog eens terug. Hij zei ook dat achterschermen zeer duur waren en begon over 'overzetstukken' e.d. Zou natuurlijk liefst hebben dat het in 1 keer goed gedaan is.
Hebben jullie enig idee over de prijzen van dorpels/achterschermen?
P.s niemand interesse in een Gti
Hebben jullie enig idee over de prijzen van dorpels/achterschermen?
P.s niemand interesse in een Gti
Golf?Nein danke! ! !
Achterschermen iets van 350 ex korting per stuk
dorpels iets van 300 voor 2 stuks als ik me goed kon herinneren 1 dorpel is niet meer leverbaar dacht links.
achterscherm rechts zijn er nog maar een paar van.
Goed alternatief is als je bijv het ene achterscherm niet meer kan krijgen om gewoon origineel van de astra F te nemen. Moet je alleen het antenne gat dicht maken en de bevestigen van de sideskirt klipjes erop maken.
suc6
dorpels iets van 300 voor 2 stuks als ik me goed kon herinneren 1 dorpel is niet meer leverbaar dacht links.
achterscherm rechts zijn er nog maar een paar van.
Goed alternatief is als je bijv het ene achterscherm niet meer kan krijgen om gewoon origineel van de astra F te nemen. Moet je alleen het antenne gat dicht maken en de bevestigen van de sideskirt klipjes erop maken.
suc6
-
- Moderator
Idd, wat Nick zegt.
Chassisnummer wil hij hebben voor het MY van de auto zeiden ze tegen mij.
Chassisnummer wil hij hebben voor het MY van de auto zeiden ze tegen mij.