Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82
Geplaatst: 17 aug 2008 11:38
Mijn naam is Tim, ik ben 25 jaar en woon in Beverwijk. Ik ben werkzaam in de financiele wereld, bij ING in Amsterdam.
Van kleins af aan al gek van auto's en racen. Heb al diverse snelle en minder snelle Toyota's en Honda's gereden. Altijd meerdere auto's, veel sleutelen / hobby en vaak aanwezig op Zandvoort. Ik heb naast de Astra ook nog een Ascona 2.0 uit 1979.
Met de komst van een koopwoning heb ik besloten dat ik 1 auto wilde die alles kon. En liever niet teveel sleutelen meer. Het moest licht, wendbaar, snel (koppel), ruim, niet onderhoudsgevoelig... Het werd uiteindelijk de Opel Astra 2.0 16V, de auto waarvan ik altijd zei; Daar zul je mij nooit in zien. Na een teleurstellende testrit in een Nissan Almera GTI viel m'n oog op een Astra GSI die bij hetzelfde bedrijf stond. Toch even proefrijden... Mmm ja
Enkele maanden geleden heb ik dit exemplaar particulier gekocht voor een leuk bedrag. Hij is geboren in 1991 en verhuisde in 1998 van Duitsland naar Nederland. Hij heeft geen mistlampen, cpv, airco, elec ramen enz, ideaal dus. Toen ik 'm kocht wassie bone stock, op een sportkat en een K&N inlegfilter na. Geen spoilers, stickers en andere troep.
De Astra had bij aanschaf 195.000 gereden. Klein beetje roest bij de wielranden achter, wat versleten bestuurdersstoel en wat andere gebruikerssporen. Verder een super net exemplaar. In de week dat ik 'm kocht meteen even de olie vervangen, een paar andere remblokken (EBC red, troep maarja er was zo snel niks anders voor handen, en het geeft tenminste geen fading), een paar BBS wielen met nieuwe Proxes T1-R er onder en huppa naar de Nordschleife. In de stromende regen toch nog 11,5 minuut gereden en keurig in het kielzog kunnen blijven hangen van de Clio Williams van een vriend.
Nu 8000 km na aanschaf nogsteeds verbaast over het gemak waarmee de Astra constant 200 rijdt en vanuit elk toerental snel oppakt. En na een lange rit weer helemaal fris uitstappen!
Onderhoud tot nu toe; de waterpomp. Meteen de distributie en spanrollen meegenomen.
Plannen; koni's/veren (liggen al klaar), een set smallere stoelen met gaten voor 4 punts gordels (Sandtler), de gordels zelf (Schroth), een schroefbeugel/kooi (Wiechers), Sparco stuur en een set degelijke remmen. Verder even een oil catch can fabriceren want ik heb last van flinke rookwolken als ik met veel toeren uit een scherpe bocht kom (bijv Tarzan). Met de tijd ook maar chippen.
Een extra set 15" met Toyo's R888 ligt al klaar (voor de Nordschleife) en om de stock GSI velgen liggen nu Dunlop SP Sport (full slick, voor Zandvoort). Geen spoilers/stickers/lexuslights e.d. voor mij, maargoed ieder z'n ding
Van kleins af aan al gek van auto's en racen. Heb al diverse snelle en minder snelle Toyota's en Honda's gereden. Altijd meerdere auto's, veel sleutelen / hobby en vaak aanwezig op Zandvoort. Ik heb naast de Astra ook nog een Ascona 2.0 uit 1979.
Met de komst van een koopwoning heb ik besloten dat ik 1 auto wilde die alles kon. En liever niet teveel sleutelen meer. Het moest licht, wendbaar, snel (koppel), ruim, niet onderhoudsgevoelig... Het werd uiteindelijk de Opel Astra 2.0 16V, de auto waarvan ik altijd zei; Daar zul je mij nooit in zien. Na een teleurstellende testrit in een Nissan Almera GTI viel m'n oog op een Astra GSI die bij hetzelfde bedrijf stond. Toch even proefrijden... Mmm ja
Enkele maanden geleden heb ik dit exemplaar particulier gekocht voor een leuk bedrag. Hij is geboren in 1991 en verhuisde in 1998 van Duitsland naar Nederland. Hij heeft geen mistlampen, cpv, airco, elec ramen enz, ideaal dus. Toen ik 'm kocht wassie bone stock, op een sportkat en een K&N inlegfilter na. Geen spoilers, stickers en andere troep.
De Astra had bij aanschaf 195.000 gereden. Klein beetje roest bij de wielranden achter, wat versleten bestuurdersstoel en wat andere gebruikerssporen. Verder een super net exemplaar. In de week dat ik 'm kocht meteen even de olie vervangen, een paar andere remblokken (EBC red, troep maarja er was zo snel niks anders voor handen, en het geeft tenminste geen fading), een paar BBS wielen met nieuwe Proxes T1-R er onder en huppa naar de Nordschleife. In de stromende regen toch nog 11,5 minuut gereden en keurig in het kielzog kunnen blijven hangen van de Clio Williams van een vriend.
Nu 8000 km na aanschaf nogsteeds verbaast over het gemak waarmee de Astra constant 200 rijdt en vanuit elk toerental snel oppakt. En na een lange rit weer helemaal fris uitstappen!
Onderhoud tot nu toe; de waterpomp. Meteen de distributie en spanrollen meegenomen.
Plannen; koni's/veren (liggen al klaar), een set smallere stoelen met gaten voor 4 punts gordels (Sandtler), de gordels zelf (Schroth), een schroefbeugel/kooi (Wiechers), Sparco stuur en een set degelijke remmen. Verder even een oil catch can fabriceren want ik heb last van flinke rookwolken als ik met veel toeren uit een scherpe bocht kom (bijv Tarzan). Met de tijd ook maar chippen.
Een extra set 15" met Toyo's R888 ligt al klaar (voor de Nordschleife) en om de stock GSI velgen liggen nu Dunlop SP Sport (full slick, voor Zandvoort). Geen spoilers/stickers/lexuslights e.d. voor mij, maargoed ieder z'n ding