Pagina 1 van 1
waterpomp
Geplaatst: 12 aug 2008 19:42
door Mit
Ok.. even een niet gsi vraagje
Heb na de crash met mijn GSi een golfje uit 88 over weten te nemen voor 50 eurie. Daar hoefde ik dus niet wakker voor te liggen.
Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter?
)
Nu verdenk ik de waterpomp ervan dat hij defect is. Ik heb namelijk de slangen allemaal al gecontroleerd.
Nu is het vervangen van de waterpomp (incl. distributie) iets te duur voor deze auto. Ik hoef met de auto eigenlijk enkel nog 2x 100km mee rijden.
Nu is mijn vraag, is dat mogelijk?
Als ik de koelvloeistof tank vul en wanneer de temperatuur te hoog wordt (wat dus indicatie is dat de reservoir leeg is) deze bijvul.
Man... wat verlang ik terug naar mijn GSi
Geplaatst: 12 aug 2008 19:44
door boerbeun
koppaking niet lek dan?
want je koelvloeitstof moet toch ergens heen..
overdrukdop is het ook niet?
Geplaatst: 12 aug 2008 19:46
door Mit
geen idee. Zo slim ben ik niet hiermee
Geplaatst: 12 aug 2008 19:52
door boerbeun
koppaking kun je volgens mij wel ruiken bij het achterinde van de uitlaat. een hele zoete geur ipv benzine lucht.
en als koppaking is dan heb je ook hele gore koelvloeistof (kvs).
want dan zit er allemaal olie en troep bij.
Geplaatst: 12 aug 2008 19:56
door Mit
dat is eigenlijk het hele probleem.
Op het moment dat ik het vul is het gewoon schoon (duh
)
Zodra ik een stukje gereden heb, is het bakje helemaal leeg. Geen viezigheid oid.
Re: waterpomp
Geplaatst: 12 aug 2008 19:59
door Raymond-oud
Mit schreef:
Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter?
)
sissende radia
gat in het ding denk ik dan maar
vandaar dat je water verliest
koop dan ook een opel
heb mischien nog een leuke cali te koop voor je
maar dat weet ik vrijdag
Geplaatst: 12 aug 2008 22:14
door Mit
Binnenkort auto vd zaak
Maar deze moet het nog even volhouden totdat ik die krijg
Geplaatst: 12 aug 2008 22:22
door Laagvlieger
Bars leaks erin donderen en rijden met fingers crossed.
Kan maar zo de koppakking zijn idd.
Wat je oo kkan doen al shet de koppakking is is voor d emats de kopbouten even wat strakker aandraaien
SOMS wil dat wel eens helpen.
Maja zijn beunmethodes die je alleen doet als de auto toch weg gaat.
Geplaatst: 12 aug 2008 22:44
door Raymond-oud
een handje fijn zaagsel wil ook wel helpen
als het toch op de beun mannier moet
auto starten dop van koelwater tankje af zaagsel er in en water er achter aan
en dicht is hij
maar dan moet je hem wel snel weer verkopen
Geplaatst: 13 aug 2008 00:03
door Mit
dat ding gaat richting sloop
maar moet hem nog een paar keer gebruiken, maar moet 2x 100km rijden.
Lukt dat als ik er zaagsel in gooi
?
Geplaatst: 13 aug 2008 13:50
door Roy 2.0 16v
bij mythbusters gooiden ze eens een ei bij de koelvloeistof
ik zou een potje bars leak halen, paar pillen erin donderen en daghoor
jerrycan water meenemen als je een stuk rijd, af en toe eens bijvullen, motor niet te heet laten worden
Geplaatst: 13 aug 2008 13:58
door boerbeun
radiateur op de sloop zal wel niks kosten toch? als dit in ieder geval het probleem is. weet je in ieder geval zeker dat je die 2x 100km haalt.
als je stilstaat en laat afslepen omdat blok aan baggah is, ben je stuk verder van huis (ook financieel)
stationair draaiend al gekeken naar waar het heen gaat/ uit lekt?
Geplaatst: 14 aug 2008 09:33
door boerbeun
toevallig al vooruitgang?
Geplaatst: 16 aug 2008 17:00
door Mit
ik heb net een flesje Radiator-lekkage dichter gekocht die tot 2mm kan dichten. Dit heb ik bij de koelvloeistof gegooid en vervolgens stationair laten draaien.
Motor begon wat te sputteren, flink wat lawaai van dat spul door de slangetjes. Maar opeens begon de motor normaal stationair te draaien. Het viel mij namelijk op dat als je rustig rijdt, en je zet hem stationair, hij een lager toerental aanhoudt dat wanneer je even wat meer gas hebt gegeven. Nu leek het dus eerst of de motor wou afslaan, maar daarna bleef hij netjes draaien. Hij wil nu ook weer meteen in 1x uit. Hiervoor had hij er niet echt meer zin in om uit te gaan. Geen sissende radiator meer nadat ik hem heb uitgezet.
Stukje gereden, en dit keer bleef de motor gewoon goed op temperatuur. Alleen net gekeken, en reservoir van koelvloeistof is nog steeds leeg.
Geplaatst: 16 aug 2008 20:35
door Bart(astra)
Het blijft natuurlijk behelpen met zo'n auto hè !
Geplaatst: 19 aug 2008 17:55
door Mit
hij heeft de heenreis zonder problemen gehaald
De koelvloeistof is zelfs gewoon gebleven!
Woehoe.
Geplaatst: 19 aug 2008 18:21
door c18xe
top opgelost op ze beunhaasies