Pagina 1 van 3

Lexmaul inlaatspruitstuk monteren

Geplaatst: 11 aug 2008 23:43
door Astrid_fahrer
IK heb nu al bijna een jaar mijn Lexmaul liggen voor mijn Astra maar het kwam er niet van om hem erop te zetten maar nu mijn verbouwing eindelijk van mn stek klaar is en de Astra vorige week net vlekkeloos door de Apk kwam wil ik hem er eindelijk op zetten. (of liever gezegd erop laten zetten :lol: )

Nu had ik dus een ex werkplaatschef van de Opel die met de VUT is en nog bijklust en ook in de cross rijd dus ik wilde hem de lexmaul laten monteren op mijn C20XE maar nu beweerd hij dat er een type lexmaul voor de kadett is en ook er eentje is puur voor de astra. :?

Ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt me ook stug want volgens hem heeft de kadett een andere type lexmaul vanwege de stappenmotor die de astra heeft voor de stationair loop en de C20XE van een kadett heeft dit niet.

Weet iemand of dit echt zo is? want ik heb er echt nog nooit van gehoord maar hij kan er voorlopig niet aan beginnen en zelf heb ik niet alle kennis ervoor vanwege de ETC enz.

De foto van mijn lexmaul:

Afbeelding

Geplaatst: 12 aug 2008 00:34
door Raymond-oud
Euhm volgend mij maakt dat geen reet uit!!

Afbeelding


kiek maar eens http://www.lexmaul.de/catalog/product_i ... 5d3a476fb6

Geplaatst: 12 aug 2008 01:30
door gsipiloot
misschien dat t iets uitmaakt voor een c20xe met dis of zonder (de m2.8 of de m2.5)

maar kan k me bijna niet voorstellen!

Geplaatst: 12 aug 2008 07:59
door RedBill
Het spruitstuk voor de 2.0 DOHC 16V Lexmaul is gewoon voor alle C20XE's

Traction control vervalt wel.

Erwin (GSi Twente) had hier ooit een montagetopic van.

Geplaatst: 12 aug 2008 11:02
door Trompie
Dat past nooit!




Ik wil hem wel overnemen voor een schappelijk prijsje! :lol: :lol:

Geplaatst: 12 aug 2008 11:21
door Raymond-oud
als je het zelf niet aandruft wil ik hem er wel voor je op zetten
maar dan moet je wel deze week naar zwolle komen :lol: :lol:

Geplaatst: 12 aug 2008 12:03
door gsipiloot
Trompie schreef:Dat past nooit!




Ik wil hem wel overnemen voor een schappelijk prijsje! :lol: :lol:
(gniffel)

Geplaatst: 12 aug 2008 19:23
door Astrid_fahrer
Trompie schreef:Dat past nooit!

Ik wil hem wel overnemen voor een schappelijk prijsje! :lol: :lol:
Ik denk dat t ook voor geen meter gaat lukken :lol:

Maar ja net wat jullie zeggen er zit geen verschil in de lexmauls dat dacht ik zelf dus ook al wel. Die kerel was er zo heilig van overtuigd dat er 2 verschillende waren.

Dat de tractiecontrole te vervallen komt dat vind ik niet zo erg :wink: alleen ik heb zelf meer het idee dat ik er niet alles vanaf weet en het dus liever door iemand erop laat zetten die wel weet hoe dit moet.

IK kan het van Erwin nergens vinden eigenlijk hoe het gemonteerd moet worden? ik weet wel dat hij op het gereviseerde blok waar Redbill nu mee rijd dat hij daar een bijpassend blauw exemplaar had.

Nu moet ik alleen nog iemand hebben die er al ervaring mee heeft? anyone?

Geplaatst: 12 aug 2008 19:42
door boerbeun
naja, als er een how to van is, of vlugge uitleg, dan komen we een heel eind toch?

ziet er niet zo reuze moeilijk uit. of vergis ik me daarin?

volgende week heb ik weer late dienst. maar volgend weekend zou wel gaan..

Geplaatst: 12 aug 2008 20:15
door vizier
ik weet wel dat hij op het gereviseerde blok waar Redbill nu mee rijd dat hij daar een bijpassend blauw exemplaar had.
niet meer he
hij heeft gewoon een nieuw blok ;)

Geplaatst: 12 aug 2008 22:11
door Astrid_fahrer
das waar idd een fabrieksnieuw onderblok :D

Dan zal ik eerst meer info moeten hebben over het monteren van de Lexmaul aangezien ik het topic van Bass gsi terug vond waarin hij er ook eentje monteerde maar het blijkt dat het toch wat meer inhoud als zo plug en play als ik het zo lees?

Geplaatst: 12 aug 2008 23:19
door Raymond-oud
niet moeilijk
etc stuk vervalt dus ook de vacuum aansluitingen die daar zitten
dus moet je het vacuum voor je brandstof druk op een andere plek weg halen
of je pakt een gasklephuis van een cali c20xe daar zitten de vacuum aansluitning wel op

Geplaatst: 13 aug 2008 12:46
door RedBill
Ik heb Erwin gevraagd of hij wil reageren...

Geplaatst: 13 aug 2008 23:17
door Astrid_fahrer
RedBill schreef:Ik heb Erwin gevraagd of hij wil reageren...
Ok super bedankt 8) Ik denk dat ik het zelfde heb als Bass gsi destijds dat ik eerst een gasklephuis zonder de ETC moet hebben en dat het dan geen enkel probleem (hopelijk) hoort te zijn.

Geplaatst: 13 aug 2008 23:47
door Raymond-oud
of je moet even kijken of je die 2 kleine vacuum slangetjes op een andere plek kwijt kan
1 is van de brandstof druk en de andere weet ik zo even niet meer :lol:
maar zit er niet ergens ander op de lexmaul een vacuum slang aansluiten

Geplaatst: 14 aug 2008 00:17
door Astrid_fahrer
Voor zover ik alle aansluitingen gezien heb zijn ze allemaal al bezet (en voor zover ik er verstand van heb he :lol: )

Geplaatst: 14 aug 2008 00:36
door Raymond-oud
Astrid_fahrer schreef:Voor zover ik alle aansluitingen gezien heb zijn ze allemaal al bezet (en voor zover ik er verstand van heb he :lol: )
op de duitse ebay staat de inbouw beschrijving te koop voot weinig :lol:
met tuv papier er bij

neem het die anders even mee naar de meeting dan kan ik eens kijken

Geplaatst: 14 aug 2008 09:54
door GSi Twente
Heb jij een C20XE met M2.5 rotoronsteking of M2.8 dis?

In feite is het zo dat voor de traction control het gedeelte onder je gasklep (identiek voor alle modellen) gaat er tussen heen.
Kabel vd tractioncontrol gewoon ergens aan weg hangen, functie vervalt en misschien handig om checklampje in je dash weg te halen.

Vacuumslangen voor de LFR moet je even bekijken hoe je dat oplost, de mijne had toen een GM slang eraan hangen, dus even zoeken naar een passende.

Kadett en Astra blijven allebei de LFR behouden.
Er is maar 1 versie Lexmaul namelijk.

Dat tussenstuk op jouw foto monteer je bovenop je gasklep.
Anders pas de aanzuigslang er niet fatsoenlijk aan, let goed op dat deze afsluit, anders heb je valse lucht na je luchtmassameter.
Van dat montagestuk zit 1 uitgang, die gaat naar de LFR.
Aan de achterzijde waar Lexmaul staat komt het korte stukje rubber van de LFR.

Zal zaterdag even foto zoeken van het slangenwerk.
Opzich lijkt het moeilijker dan het is.

Geplaatst: 14 aug 2008 09:55
door GSi Twente
Oja, als je een passende luchtfilterbak wilt monteren, neem die van de Kadett C20XE.
Heb er toevallig nog 1 van liggen!

Dus als je er interesse in hebt, hoor ik het wel.

Geplaatst: 14 aug 2008 12:50
door Astrid_fahrer
Hey Erwin met jouw tekst kan ik al een stuk meer! :)
Ik heb de Motronic 2.5 voor de C20XE overigens

Wat is precies het verschil tussen het luchtfilter huis van de kadett C20XE en die van de astra? IK meen dat die van de kadett iets korter was?

Wellicht wilde ik later een Luchtfilter net zoals Niels en Laagvlieger etc plaatsen dat hij gewoon goede koude lucht pakt maar om alvast een filter van een kadett erop te hebben zou wel beter zijn idd dan heb ik het in ieder geval origineel goed zitten.

Kan ik anders niet gewoon een afspraak bij jou boeken om hem erop te zetten? :wink:

Geplaatst: 14 aug 2008 14:09
door RedBill
Het inlaatspruitstuk van een Astra is korter dan van een Kadett omdat er bij de astra nog een extra luchtklep tussen zit voor de ETC.

Geplaatst: 14 aug 2008 14:36
door GSi Twente
Heb een foto waar je kunt zien dat de Lexmaul exact mooi past met de Kadett luchtfilterbak.

Met M2.8 is volgens mij een iets anders gasklephuis, exacte weet ik niet precies meer.

Foto's kunnen je al veel helpen, dus die hou je even van me tegoed.
Montage zou je evt. zelf wel kunnen.
Bestel zowieso alvast 1 inlaatpakking en de pakkingen voor het gasklephuis (onderste en bovenste).
En wat nieuw vacuumslang universeel met de goeie maat.
Dan ben je daar alvast van voorzien.

Geplaatst: 14 aug 2008 15:33
door boerbeun
marcel gesproken, heeft een gasklephuis van een m2.5 nodig dacht ik dat hij zei.

en denk dat dit zelf ook wel goed te monteren valt hoor :roll:

Geplaatst: 14 aug 2008 18:08
door Raymond-oud
boerbeun schreef:marcel gesproken, heeft een gasklephuis van een m2.5 nodig dacht ik dat hij zei.

en denk dat dit zelf ook wel goed te monteren valt hoor :roll:
tuurlijk heb hij een m2.5 gasklephuis nodig
m2.8 op m2.5 systeem werkt niet hoor beun
gewoon 1 van een calibra m2.5 die heb geen etc en heeft de aansluitnig voor de vacuum slangen wel

en andere oplossing is aansluiting maken op de lexmaul zelf
even gaatje boren.. draad er in tappen .. tuitje zoeken die je er in kunt draaien ... en klaar

:lol: :lol:

Geplaatst: 14 aug 2008 21:38
door boerbeun
ow ik ben niet helemaal thuis in dat 2.5 2.8 gebeuren :lol:

wat ik in gedachte had: die vijver pompjes die hebben ook die T stukjes. misschien daar anders eentje van tussen zetten zoiets. maar weet niet wat marcel wil.