Total 24 Hours of Spa 2008
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Total 24 Hours of Spa 2008
Het heeft niet heel veel met Astra GSI's te maken maar misschien vinden mensen dit nog wel leuk om te zien Aangezien ik dit ook mijn andere forum heb gepost kon het net zo makkelijk hier erop
Zo afgelopen weekend weer de survivaltocht op het Circuit van Spa-Francorchamps overleeft
Het was echt een super weekend en weer een hoop gezien en meegemaakt en het mooiste was dat het nog gratis was ook!
Vrijdag kwamen we na 4 klote files veelste laat aan rond 17.00 dus eerst de tent opgebouwd en gegeten en vervolgens het cicruit op alleen wilde ze er ons niet op laten want we hadden geen ticket en het ticketpunt was al gesloten om 19.00.
Dus wij dachten dikke lul we klimmen ergens wel over het hek dus liepen het bos in en wat bleek er was iemand geweest het hele hek open te knippen! dus we hadden gratis entree voor t hele weekend bij deze
Het was inmiddels al 20.30 dus het raceprogramma was al afgelopen maar ik wist dat je nog wel de pits in kon dus dit hebben we ook gedaan (nadat we weer illegaal door een hek heen gingen )
Eerst keken we bij de Italiaanse Porsche cup
Hierna gingen we naar de GT1 klasse pitstraat alleen deze was deels afgesloten dus liepen we achterlangs maar.
Hier waren ze een pitstop aan het oefenen bij één van de Maserati MC12's die meededen aan de race.
Een stuk verderop stonden er een paar mooie Porsche's gestald
Waarvan deze toch wel het mooiste was!
Verderop een concurrent ervan
De oudere pitstraat was wel toegankelijk dus hier hebben we alle pitboxen doorgelicht
Ook Donkervoort was aanwezig met 2 van deze.
Lotus Elise van een Brits team
Ook reed er dit weekend een Formula Academy dat waren allemaal dezelfde formule auto's met een 1600 cc motor alleen deze gingen niet zo bijster hard.
Hierna weer terug gekeerd en een fikkie gestookt voor t sfeertje. We zaten toch aan de rand van de camping. De wind stond goed want de rook ging van de camping af. Er waren mensen met een veel groter kampvuurtje dus besloten we dat we de volgende avond niet meer de underdog zouden zijn (zie later bij de foto's)
De volgende morgen gingen we bij Eau Rouge zitten voor de Warm-up voor de 24 uurs race.
Na een half uurtje kwam de Saleen s7 de baan op die pole position voor de 24 uurs race had en die maakte een stuur fout en knalde de wagen met 200+ vol de banden in
De reddingsdiensten hadden de grootste moeite de coureur uit het wrak te krijgen want deze zat begraven onder de banden. Eenmaal bevrijd werd de coureur met de Ambulance afgevoerd.
Hierna kon de auto onder de banden uit gerukt worden
Na dit alles en de Formula Acadamy race gingen we naar het rechte stuk waar net de GT-parade rond reed. Dit is zeg maar een parade van allerlei exclusieve peperdure auto's.
Na de parade kwamen alle auto's net voor onze neus het parkeerterrein op gereden dus ik heb ze allemaal goed kunnen bekijken.
Terwijl we bij alle GT auto's stonden te kwijlen was inmiddels de Italiaanse Porsche Cup van start gegaan.
Hierna begon de Britse Formule 3 race. Hieronde zie je degen op Pole position staan. Alleen toen de race groen licht kreeg liet hij zn motor afslaan dus met andere woorden de 1e plek kon hij in zn reet steken
Vervolgens weer even bij de GT's gekeken waar ook deze net uitgebrachte Gallardo stond
Na de Formule 3 race begon het programma voor de hoofdrace en verzamelden er zicht ongeveer 100 tot 150 Porscha cabrio's op het rechte stuk waarna de Coureurs van de race achterop gingen zitten voor een presentatie ronde op het circuit
Na een korte tussenpauze kwam begon de 24 uurs race met de startopstelling. Hier kwamn dus alle toppers met de nodige beroemdheden, pitspoezen etc voor onze neus staan
Uiteindelijk ging de race met een rollende start van gang en aangezien de race nog 24 uur duurde gingen we maar eens op een andere plek zitten nadat we verder op het parkeerterrein keken voor leuke auto's
De gloednieuwe Maserati GT
Een opel GT
Hierna gingen we een poos bij de Chicane zitten aangezien hier echt altijd een hoop actie is. Terug schakelen, uitremmen, eraf schieten, gloeiende remmen in het donker, van alles
Hierna weer langzaam aan even terug naar de camping en ondertussen op andere plekken kijken
Toen later de nacht viel gingen we weer terug om naar het rechte stuk tegenover de pits te gaan. Onderweg hebben we nog voor onze neus een Corvette zien uitfikken alleen kreeg ik er geen goede foto van in het donker.
De pits bij nacht
Hierna gingen we terug naar de camping maar eerst langs het pitcomplex op. Hier mag je als voetganger buitenom het hek lopen zodat je een beetje van de pits etc kon zien. Totdat we de uitgebrande corvette zagen!
Toen konden we het toch niet laten even over het hek te klimmenen de corvette nader te bekijken.
We vonden ook nog een dikke race slick (waarschijnlijk van een Porsche 911 GT3 RSR achter) en we bedachten dat we hierdoor niet meer de underdog zouden zijn op het gebied van kampvuurtjes eenmaal terug op de camping en dus besloten we hem mee te nemen (wat weegt zó'n kreng veel zeg! )
Eenmaal op de camping de band alvast klaar gelegd.
En hierna wat hout en een aanmaakblokje erin en de fik erin
En zoals te zien deed de band het goed! Hij fikte als de ziekte en helaas was de wind gedraaid die avond dus de gigantische zwarte rookwolk trok de hele camping over en aangezien het ook goed stonk naar verbrand rubber kwamen er soms wel even mensen kijken of alles wel goed ging
Eenmaal na 45 minuten grotendeels uitgebrand was goed te zien hoeveel staaldraad er in zo'n band gaat
Eenmaal de volgende ochtend het circuit weer op. Meer dan de helft van het veld was al uitgevallen dus er reden nog ongeveer 22 auto 's rond.
Naarmate de tijd verstreek en overal alles gezien te hebben en de 16.00 naderde liepen we langs het circuit op en zagen her en der de gestrandde auto's staan.
Vervolgens het laatste kwartier gingen we bovenaan het circuit bij de snelle bocht onderaan Eau Combe zitten om het slot te zien.
Hier de Vitaphone Maserati Mc12 die aan de leiding reed. De 2e Vitaphone Maseratie Mc12 lag op de 2e plek dus dit jaar hadden ze het goed voor elkaar. Vorig jaar waren ze namelijk verslagen door de Corvette waar o.a. Mike hezemans in reed alleen die viel dit jaar op de zondagmiddag uit nadat ook deze Corvette in brand vloog. Deze is nog wel gerepareerd en na een uur kon hij de baa weer op maar na een aantal ronden bleken ze toch de strijd te moeten staken.
Ook hier weer een gestrandde Porsche GT3.
Uiteindelijk voegde de Maserati's zich samen om de laatste rondes af te leggen
Ondanks de goede inspanningen van de laatste Aston Martin DBRS9 moesten ze toch genoegen nemen met een 4e of 5e plek maar desondanks was het natuurlijk een goede presentatie
En dit was dus weer mijn 5e 24 uurs race van Spa. Volgend jaar uiteraard weer en dan maar eens kijken wat nog beter fikt als een race band
Zo afgelopen weekend weer de survivaltocht op het Circuit van Spa-Francorchamps overleeft
Het was echt een super weekend en weer een hoop gezien en meegemaakt en het mooiste was dat het nog gratis was ook!
Vrijdag kwamen we na 4 klote files veelste laat aan rond 17.00 dus eerst de tent opgebouwd en gegeten en vervolgens het cicruit op alleen wilde ze er ons niet op laten want we hadden geen ticket en het ticketpunt was al gesloten om 19.00.
Dus wij dachten dikke lul we klimmen ergens wel over het hek dus liepen het bos in en wat bleek er was iemand geweest het hele hek open te knippen! dus we hadden gratis entree voor t hele weekend bij deze
Het was inmiddels al 20.30 dus het raceprogramma was al afgelopen maar ik wist dat je nog wel de pits in kon dus dit hebben we ook gedaan (nadat we weer illegaal door een hek heen gingen )
Eerst keken we bij de Italiaanse Porsche cup
Hierna gingen we naar de GT1 klasse pitstraat alleen deze was deels afgesloten dus liepen we achterlangs maar.
Hier waren ze een pitstop aan het oefenen bij één van de Maserati MC12's die meededen aan de race.
Een stuk verderop stonden er een paar mooie Porsche's gestald
Waarvan deze toch wel het mooiste was!
Verderop een concurrent ervan
De oudere pitstraat was wel toegankelijk dus hier hebben we alle pitboxen doorgelicht
Ook Donkervoort was aanwezig met 2 van deze.
Lotus Elise van een Brits team
Ook reed er dit weekend een Formula Academy dat waren allemaal dezelfde formule auto's met een 1600 cc motor alleen deze gingen niet zo bijster hard.
Hierna weer terug gekeerd en een fikkie gestookt voor t sfeertje. We zaten toch aan de rand van de camping. De wind stond goed want de rook ging van de camping af. Er waren mensen met een veel groter kampvuurtje dus besloten we dat we de volgende avond niet meer de underdog zouden zijn (zie later bij de foto's)
De volgende morgen gingen we bij Eau Rouge zitten voor de Warm-up voor de 24 uurs race.
Na een half uurtje kwam de Saleen s7 de baan op die pole position voor de 24 uurs race had en die maakte een stuur fout en knalde de wagen met 200+ vol de banden in
De reddingsdiensten hadden de grootste moeite de coureur uit het wrak te krijgen want deze zat begraven onder de banden. Eenmaal bevrijd werd de coureur met de Ambulance afgevoerd.
Hierna kon de auto onder de banden uit gerukt worden
Na dit alles en de Formula Acadamy race gingen we naar het rechte stuk waar net de GT-parade rond reed. Dit is zeg maar een parade van allerlei exclusieve peperdure auto's.
Na de parade kwamen alle auto's net voor onze neus het parkeerterrein op gereden dus ik heb ze allemaal goed kunnen bekijken.
Terwijl we bij alle GT auto's stonden te kwijlen was inmiddels de Italiaanse Porsche Cup van start gegaan.
Hierna begon de Britse Formule 3 race. Hieronde zie je degen op Pole position staan. Alleen toen de race groen licht kreeg liet hij zn motor afslaan dus met andere woorden de 1e plek kon hij in zn reet steken
Vervolgens weer even bij de GT's gekeken waar ook deze net uitgebrachte Gallardo stond
Na de Formule 3 race begon het programma voor de hoofdrace en verzamelden er zicht ongeveer 100 tot 150 Porscha cabrio's op het rechte stuk waarna de Coureurs van de race achterop gingen zitten voor een presentatie ronde op het circuit
Na een korte tussenpauze kwam begon de 24 uurs race met de startopstelling. Hier kwamn dus alle toppers met de nodige beroemdheden, pitspoezen etc voor onze neus staan
Uiteindelijk ging de race met een rollende start van gang en aangezien de race nog 24 uur duurde gingen we maar eens op een andere plek zitten nadat we verder op het parkeerterrein keken voor leuke auto's
De gloednieuwe Maserati GT
Een opel GT
Hierna gingen we een poos bij de Chicane zitten aangezien hier echt altijd een hoop actie is. Terug schakelen, uitremmen, eraf schieten, gloeiende remmen in het donker, van alles
Hierna weer langzaam aan even terug naar de camping en ondertussen op andere plekken kijken
Toen later de nacht viel gingen we weer terug om naar het rechte stuk tegenover de pits te gaan. Onderweg hebben we nog voor onze neus een Corvette zien uitfikken alleen kreeg ik er geen goede foto van in het donker.
De pits bij nacht
Hierna gingen we terug naar de camping maar eerst langs het pitcomplex op. Hier mag je als voetganger buitenom het hek lopen zodat je een beetje van de pits etc kon zien. Totdat we de uitgebrande corvette zagen!
Toen konden we het toch niet laten even over het hek te klimmenen de corvette nader te bekijken.
We vonden ook nog een dikke race slick (waarschijnlijk van een Porsche 911 GT3 RSR achter) en we bedachten dat we hierdoor niet meer de underdog zouden zijn op het gebied van kampvuurtjes eenmaal terug op de camping en dus besloten we hem mee te nemen (wat weegt zó'n kreng veel zeg! )
Eenmaal op de camping de band alvast klaar gelegd.
En hierna wat hout en een aanmaakblokje erin en de fik erin
En zoals te zien deed de band het goed! Hij fikte als de ziekte en helaas was de wind gedraaid die avond dus de gigantische zwarte rookwolk trok de hele camping over en aangezien het ook goed stonk naar verbrand rubber kwamen er soms wel even mensen kijken of alles wel goed ging
Eenmaal na 45 minuten grotendeels uitgebrand was goed te zien hoeveel staaldraad er in zo'n band gaat
Eenmaal de volgende ochtend het circuit weer op. Meer dan de helft van het veld was al uitgevallen dus er reden nog ongeveer 22 auto 's rond.
Naarmate de tijd verstreek en overal alles gezien te hebben en de 16.00 naderde liepen we langs het circuit op en zagen her en der de gestrandde auto's staan.
Vervolgens het laatste kwartier gingen we bovenaan het circuit bij de snelle bocht onderaan Eau Combe zitten om het slot te zien.
Hier de Vitaphone Maserati Mc12 die aan de leiding reed. De 2e Vitaphone Maseratie Mc12 lag op de 2e plek dus dit jaar hadden ze het goed voor elkaar. Vorig jaar waren ze namelijk verslagen door de Corvette waar o.a. Mike hezemans in reed alleen die viel dit jaar op de zondagmiddag uit nadat ook deze Corvette in brand vloog. Deze is nog wel gerepareerd en na een uur kon hij de baa weer op maar na een aantal ronden bleken ze toch de strijd te moeten staken.
Ook hier weer een gestrandde Porsche GT3.
Uiteindelijk voegde de Maserati's zich samen om de laatste rondes af te leggen
Ondanks de goede inspanningen van de laatste Aston Martin DBRS9 moesten ze toch genoegen nemen met een 4e of 5e plek maar desondanks was het natuurlijk een goede presentatie
En dit was dus weer mijn 5e 24 uurs race van Spa. Volgend jaar uiteraard weer en dan maar eens kijken wat nog beter fikt als een race band
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- androdans
- forum-gebruiker
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 17 aug 2007 16:32
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
The only reason why i liked/supported the Murcielago is because it's the only Lambo at Le Mans 24 hrs and it spits out big ass flames at night.Astrid_fahrer schreef:You mean the white Murcielago?
I have to say it did finish the race quite well!
It sounds great by the way and last year it finished in the top 8 as well.
I will upload some pictures from the Le Mans 24 hrs tonight.
Opel Astra GSi 2.0 16v For Life!
South African Flying Squad Promoteam
Irmscher Promoteam
South African Flying Squad Promoteam
Irmscher Promoteam
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)