Schokdempers vervangen achter...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Dittohead
forum-gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jul 2008 08:10
Locatie: Hoogvliet

Schokdempers vervangen achter...

Bericht door Dittohead »

Ik wil vandaag / morgen mn dempers achter vervangen.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan, en was op zoek naar een duidelijke handleiding hiervoor..

Waar moet je opletten, etc..

Geen zin mn dalijk veren om me heen te zien springen enzo...

Iemand enige tips?
Astra GSi c1.8xe
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Kant voor kant doen, kan er niks mis gaan.

Probeer eerst alles effe een slag te geven dus de moer bovenop, in de kofferbak dus en de bout onderin.
De onderste bout wil/kan erg vast zitten
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

auto achterzijde opkrikken op de dorpels beide kanten.

bovenste moeren losdraaien van de schokbrekers, je as komt naar beneden zetten. spiraalveren kan je losnemen. schokbrekers kan je nu aan de onderzijde losdraaien aan de bout.

terugplaatsen:

schokbrekers aan onderzijde vast zetten, spiraalveren terugplaatsen, auto beetje laten zakken met de krik, schokbreker in carrosserie begeleiden en vastzetten met een moer zodat ie niet naar beneden kan glijden. en dan alles verder begeleiden als je je auto nog meer laat zakken, en dan alles vastzetten. Maar pas op! Draai niet als een achterlijke (zoals ik de eerste keer) de onderste bouten muurvast! Vast is Vast! of koop een momentsleutel. :)

Zo heb ik het gedaan met mijn Koni rode schokbrekers.

je zou ook met terugplaatsen eerst de bovenkant kunnen vastzetten en dan aan je schokbreker hangen en dan de onderkant proberen vast te zetten.

Maar met die koni's is dat vervelend want die zitten in ruststand ingeschoven. Maar volgenmij met die originele schokbrekers schuiven ze juist uit. Zie maar wat hoe je het doet.

succes!
C20NE
Dittohead
forum-gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jul 2008 08:10
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dittohead »

Ik heb gasschokdempers gekocht.

Ik las het als volgend:

Wiel los, krik erop, wiel eraf, wiel onder je as leggen, blok hout erop, voorzichtig laten zakken tot de as het blok hout raakt, dan demper los maken boven, dan onder.
Nieuwe demper onder vast, auto laten zakken, vastmaken boven.


Sounds easy nuf...

denk dak er morgen vroeg aan ga starten, nu weinig zin, en morgen zijn de winkels open, als ik dan wat verkloot en stuk maakt ken ik nog wat onderdelen halen :P
Astra GSi c1.8xe
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

volgensmij kan je je wiel erop laten, dan heb je dat blok hout ook niet nodig, dan laat je hem op je wiel rusten zodat je as weer naar je carosserrie gaat.
C20NE
Arent
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:27

Re: Schokdempers vervangen achter...

Bericht door Arent »

T.z.t. wil ik ook schokdempers & veren gaan vervangen.

Na wat Google werk kwam ik op http://www.tuning-gids.nl/verlagingsveren.htm terecht.

Staat best wat nuttige info. 8)
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re:

Bericht door Ricco »

Dittohead schreef: Wiel los, krik erop, wiel eraf, wiel onder je as leggen, blok hout erop, voorzichtig laten zakken tot de as het blok hout raakt
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dat niet graag met hun wielen doen? :roll:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Schokdempers vervangen achter...

Bericht door Tim82 »

Veren/dempers vervangen Astra achterzijde gaat jou helemaal lukken 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Arent
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:27

Re: Re:

Bericht door Arent »

Ricco schreef:
Dittohead schreef: Wiel los, krik erop, wiel eraf, wiel onder je as leggen, blok hout erop, voorzichtig laten zakken tot de as het blok hout raakt
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dat niet graag met hun wielen doen? :roll:

Inderdaad ja....*slik* :|
Plaats reactie