Pagina 1 van 1

C20XE inhouden motor...

Geplaatst: 26 jul 2008 18:50
door xrd
motorisch probleempje met de GSI...
In het optrekken schokt de wagen soms en trekt de wagen onregelmatig op...
In hoge toeren komt er niet veel uit...
Ik heb 2 dagen geleden wel de tank nogal uitgereden, BC stond op 40km rijbereik..
Nu denk ik dat de benzinefilter verstopt zit? Zou dit kunnen? Of nog net een ander probleem?
grtzz

Geplaatst: 26 jul 2008 21:07
door Roy 2.0 16v
40 km rijbereik zal de oorzaak niet zijn
benzinefilter evengoed bij twijfel vervangen want is 10,- en zo gedaan

nog een motorlampje aan zien gaan ?

Geplaatst: 26 jul 2008 21:13
door xrd
geen enkel lampje brand ;)

Geplaatst: 27 jul 2008 01:01
door boerbeun
bougies droog?

Geplaatst: 27 jul 2008 13:29
door Mad Driver
klinkt eig wel electronisch.
Mijne rijdt nu ook zo, bij mij is nu de nokkenassensor kapot.

Geplaatst: 28 jul 2008 01:13
door Rallyastra
C20XE heeft geen nokkenas sensor ;)

Geplaatst: 28 jul 2008 18:25
door Erwin_dude
katalysator verstopt... had ik teminste met me gsi...

check dat even

Geplaatst: 31 jul 2008 19:57
door xrd
Catalysator is een rechte buis...
Het motorstorings lampje is beginnen branden nu. Auto trekt niet meer op en de uitlaat ploft enorm bij remmen op de motor.
Als ik het contact aan en uitzet is het lampje verdwenen.
Ik heb de auto al eens uitgelezen met een Tech 1 en die geeft toerentalsenor aan bij foutcodes...

Geplaatst: 31 jul 2008 19:58
door Matt
Vervangen dus :wink:

Geplaatst: 31 jul 2008 20:57
door Roy 2.0 16v
xrd schreef: Ik heb de auto al eens uitgelezen met een Tech 1 en die geeft toerentalsenor aan bij foutcodes...
is dat niet de standaard code bij uitlezen die altijd komt ?

Geplaatst: 31 jul 2008 22:08
door Laagvlieger
Ja. logisch want de motor draait niet, dus dan mist hij een signaal :wink:

Geplaatst: 31 jul 2008 23:31
door Erwin_dude
hm.. lambasonde?

miss tog beter als je em nr opel garage brengt en die even late kijke...

Geplaatst: 01 aug 2008 01:31
door Mad Driver
C20XE heeft geen nokkenas sensor
Volgens mij mistie nog een paar sensoren??
Dat alleen al maakt die c20xe blokjes toppers.

:cry: elke week een nieuwe sensor gvd

Geplaatst: 01 aug 2008 19:58
door pascal1109
Mad Driver schreef::cry: elke week een nieuwe sensor gvd
op gegeven moment houdt dat op he ;)
heb je wel allemaal nieuwe sensoren 8)

Geplaatst: 01 aug 2008 20:12
door Laagvlieger
Mad Driver schreef:
C20XE heeft geen nokkenas sensor
Volgens mij mistie nog een paar sensoren??
Dat alleen al maakt die c20xe blokjes toppers.

:cry: elke week een nieuwe sensor gvd
C20XE heeft wel nokkenassignaal.
2.5 vanaf de ontsteking (Hall),
2.8 Heeft een losse nokkenassensor.

Verschil met de Ecotecs is dat die hoogfrequent signalen gebruiken.
Een hoogfrequent signaaltje op een kabel is wat gevoeliger voor storingen dan een hard normaal signaal.

Geplaatst: 02 aug 2008 01:12
door Mad Driver
Moet zeggen de auto loopt helemaal normal...en na een week zo rijden is het lampje niet eens meer aangeweest de laatste tijden.

Ma ga toch ma proberen te vervangen voor ik na salou rijd.

Geplaatst: 10 aug 2008 13:54
door xrd
Blijkbaar is het bij mij ook gedaan met de problemen...
Ik had bij JET getankt blijkbaar nogal slechte benzine 98...
Stotteren, haperen, sputteren, motorlampje die aanging...
Ik heb nu bij Shell getankt en de GSI gaat als een speer
:lol:
Als het octaangehalte niet goed genoeg is functioneert de klopsensor niet naar behoren blijkbaar...
Dus wegblijven van goedkope pompen!
Ik ga enkel nog shell tanken 8)

Geplaatst: 10 aug 2008 14:05
door vizier
xrd schreef:Blijkbaar is het bij mij ook gedaan met de problemen...
Ik had bij JET getankt blijkbaar nogal slechte benzine 98...
Stotteren, haperen, sputteren, motorlampje die aanging...
Ik heb nu bij Shell getankt en de GSI gaat als een speer
:lol:
Als het octaangehalte niet goed genoeg is functioneert de klopsensor niet naar behoren blijkbaar...
Dus wegblijven van goedkope pompen!
Ik ga enkel nog shell tanken 8)
dat heb ik ook idd

als ik hier bij de lokale argos tank 95 of 98 dan wil die wel is haperen
tank ik 95 bij de shell dan is er geen probleem :?

Geplaatst: 10 aug 2008 14:08
door pascal1109
ga al jaren naar de shell
slechtere brandstof vind ik en scheelt maar 1 cent met de shell, maar de shell is weer dichterbij en je kan er zegels sparen 8)

Geplaatst: 10 aug 2008 14:35
door Trompie
pascal1109 schreef:ga al jaren naar de shell
slechtere brandstof vind ik en scheelt maar 1 cent met de shell, maar de shell is weer dichterbij en je kan er zegels sparen 8)
Dan loopt het bij jou zeker strom met die zegels! :lol: