Pagina 1 van 1

Nokennassensor +paar vragen..

Geplaatst: 21 jul 2008 15:00
door Mad Driver
Na een 300euro aan de lambda te hebben uitgegeven 2 weken terug krijg ik nu te horen dat de nokkenassensor ook niet meer mee wil doen.

Nu paar vragen.
€ 35 voor het uitlezen (oplichterij of normale prijs??)
€215 voor de nokkenassensor + vervangen, goed of duur?
€150 voor alleen de sensor (normale prijs?)

*Is het zinvol om een 2e hands sensor te zoeken?
*Kan ik deze eventueel zelf vervangen? Of is dit echt te lastig om zelf te doen?

Het betreft een C18xe

Thx

Geplaatst: 21 jul 2008 15:31
door c18xe
ik heb nog een splinternieuwe voor je netjes in de verpakking 120 euro is die van jouw het is het nieuwere typ dus dees gaat ook niet zo snel verot(past gewoon op jouw c18xe) pm me maar

Geplaatst: 21 jul 2008 15:42
door Laagvlieger
Prijs van uitlezen verschilt per dealer. Kun ej dus nix van zeggen. Hangt af van de investeringen in de apparatuur.

Die sensor is idd zo duur. en hij zit achter de nokkenastandwielen.
Verschil is dat er een verbeterd type inkomt met een stevigere stekker met een stuk kabelboom. De originele kabelboom moet afgeknipt worden in de kunstof kabelboomgoot die over de injectors loopt en daar gecrompen met speciale bussen met een crimptang en gesoldeerd worden aan de nieuwe kabelboom.

Tis hoogfrequent, dus moet wel goed gebeuren!

Geplaatst: 21 jul 2008 15:45
door Mad Driver
Ow c18xe wat jij hebt is wat marcel bedoelt?? Die nieuwere dus?
Wat kan er trouwens gebeuren als ik zo even door blijf rijden??

Geplaatst: 21 jul 2008 15:47
door Laagvlieger
Nix. stotteren. inhouden...

Geplaatst: 21 jul 2008 15:51
door Mad Driver
Hij rijdt tot dusver dus gewoon normal, sinds gisteren brandt de storingslampje dus.

Ze hebben net de foutmelding gewist, en onderweg naar huis heeft het niet meer gebrandt.

Als het nog eens brandt hoorje vanme c18xe :wink:
Zal vast wel, kan niet zomaar weg zijn.

Geplaatst: 21 jul 2008 16:36
door c18xe
idd dat zei ik tegen je op msn van die nieuwe stekker laag bevestigt het hier ook :D

Geplaatst: 21 jul 2008 17:02
door Mad Driver
8) komt goed thx laag en robbert

Geplaatst: 21 jul 2008 17:29
door Baas J.
Heel simpel zelf te doen...

Inbouwen misschien half uurtje, mijne was al gesoldeerd, hoefde ik niet meer te doen.

Bij mij is er gewoon 1 van Hella ingegaan dacht ik...werkte prima, geen storing meer gahad. Bij mij ging ook alleen t lampje branden, voor de rest niets. Ding was dacht ik 80e nieuw... heb t doosje met de nieuwe stekker en kabelboom nog in de schuur volgens mij.

Werkwijze uit mn hoofd:

even multiriem loshalen (breekijzer oid gebruiken om je automatische spanner te ontspannen zodat de riem eraf kan.

LMM / luchtfilter etc weghalen

Voorwiel loshalen

3 boutjes van je distri kap loshalen.

Distri kap weghalen, kan precies..

Je klepdekselkapje loshalen (2 imbusjes)

Stekker Nokkenas sensor loskoppelen (met een klein schroevendraaiertje lukt dat goed)

Nu tussen je nokkenastandwiel het torx boutje losdraaien.

Langs boven verwijderen.

Nieuwe langs boven laten zakken, alsie goed zit rust ie op en soort steuntje.

Vastzetten en aansluiten

Alles terug bouwen...

Dat was t wel... Klinkt moeilijker dan dat t is..

Geplaatst: 21 jul 2008 17:52
door Laagvlieger
Een opmerking met de imitatiesensoren:

Ik heb verscheidene gezien met te dikke contactpinnen!!
Die drukken de stekker van binnen kapot en dan doet ie nix meer!
Let dus op de dikte van de contacten mocht je voor imitatie gaan!

Geplaatst: 21 jul 2008 17:55
door Baas J.
Zoals ik zei, die van mij was van Hella en was gewoon goed.
Hella is ook niet de minste en maakt wel meer voor Opel :D

Geplaatst: 21 jul 2008 18:02
door Laagvlieger
ja maar dit is Siemens he! En Siemens is niet het meest geweldige inspuitsysteem.

Geplaatst: 21 jul 2008 18:09
door Baas J.
nee das ook weer zo...

Geplaatst: 21 jul 2008 18:11
door Laagvlieger
Alleen niet te hard zeggen hier, rijden een hoop ecoteccers rond hier :lol:

Geplaatst: 21 jul 2008 18:36
door Baas J.
Maakt niet uit.. zelf ook ex-ecotec he... sterker, mn OPC is ook ecotec xD

Geplaatst: 21 jul 2008 19:14
door pascal1109
waslijst van stappen baas j :D
heb hem destijds bij mijzelf ook vervangen maar heb de multiriem en wiel er bijv. niet afgehaald
en bij mij was het ook geen torx maar een m6 bout waarmee die sensor vast zat :o

oja, enige symptoom die ik had was dat ik maar max 4000 (of zoiets) toeren kon draaien

Geplaatst: 21 jul 2008 19:42
door Laagvlieger
pascal1109 schreef:en bij mij was het ook geen torx maar een m6 bout waarmee die sensor vast zat :o
Dan is er al eens eerder aangekloot bij jou. Hoort met Torx te zitten.

:lol:

Geplaatst: 21 jul 2008 19:54
door pascal1109
dat vermoedde ik al ;)
maar hij zat nog wel met de originele draad vast. Geen geknipte en weer gesoldeerde punten. Tenzij ze de halve kabelboom vervangen hebben :lol:

Geplaatst: 22 jul 2008 00:16
door c18xe
waarom je wiel er af en je spanner met een breek ijzer :shock:

Geplaatst: 22 jul 2008 09:04
door Baas J.
Omdat je zo jezelf helpt... hoef je minder te kutten... als je je wiel er nl niet afhaalt kan je weer slecht bij t onderste boutje van je distributiedeksel.. tenzij je een brug hebt ofzo...maar ik heb alles gewoon op straat gedaan.

En je multiriem moet je even losleggen anders kan je distributiedeksel onvoldoende naar buiten toe, hij zit namelijk om 3 soort bussen heen..

Bevredigend beantwoord?

Geplaatst: 23 jul 2008 01:04
door Mad Driver
Ik rijd alweer 2 dagen rond, helemaal niks gemerkt.
Geen melding, geen dipjes, helemaal niks.

Robbert ik rijd nog een paar daggies zo rond, ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren.

Denk dat het er toch wel van gaat komen, maja moet wel even iets gebeuren.

Thx jongens voor de beschrijvingen,