Pagina 1 van 1
verlagen van de astra
Geplaatst: 20 jul 2008 20:21
door DarkRider
goedendag gsi boys (girls)
Ik heb mijn opel astra f gsi verlaagd met 40 mm verlagingsveren (met standaard schokbrekers van de astra) van apex voor de voorkant en achterkant.
Nu is het zo dat de voorkant mooi laag, maar de achterkant nog best hoog staat vind ik!
sterker nog, ik heb het nagecheckt met een andere kameraad die ook een astra gsi heeft en 40 mm verlaagd is, bijna 1,5 cm lager staat als de mijne!!
waar kan dit uberhaubt aan liggen?? wat kan ik eraan doen??
iemand ervaring hiermee? die het misschien ook heeft gehad?
Graag advies,
Bij voorbaat hartelijk dank
Geplaatst: 20 jul 2008 20:37
door Laagvlieger
1) Verlaging verschild per merk veer,
2) De veren moeten nog inzakken.
Dus even geduld denk ik.
Geplaatst: 20 jul 2008 21:07
door DarkRider
Laagvlieger schreef:1) Verlaging verschild per merk veer,
2) De veren moeten nog inzakken.
Dus even geduld denk ik.
1: hij heeft hetzelfde merk veren!
2: dat zou kunnen ja, maar hoelang duurt zoiets en hoever kan die nog meer inzakken? 1cm ofzo?
en bedankt!
Geplaatst: 20 jul 2008 22:14
door qgenius
Ik heb hetzelfde probleem, maar inzakken doen ze echt niet.
Ja als mijn schoonmoeder achterin zit wel
Geplaatst: 21 jul 2008 09:30
door DarkRider
Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Geplaatst: 21 jul 2008 14:49
door Mad Driver
bij mij staat de achterkant ook lekker hoog, en is niet ingezakt.
Dat wordt bakstenen erin
Geplaatst: 21 jul 2008 17:56
door EKadett
Mad Driver schreef:bij mij staat de achterkant ook lekker hoog, en is niet ingezakt.
Dat wordt bakstenen erin
grindtegels werkt even wat beter denk ik
mijn achterkant van me station is door de vorige eigenaar express niet extreem verlaagd.. ben ik wel blij mee, en zo lijkt ook dat de voorkant lekker laag is.. en merk het zelf ook wel met rijden, drempels enzo
Geplaatst: 21 jul 2008 18:17
door Erwin_dude
heb um ook verlaags geen idd hoeveel..
mr als vere kapot gaan of weet ik veel , gaat die zooi eronder weg..
lijkt super mr rijdt voor geen meter ..
Geplaatst: 21 jul 2008 18:46
door Paintballer
Net wat Laag zegt even geduld!!!Bij mij duurde het ook even voordat achter wat ging zakken
Geplaatst: 21 jul 2008 21:39
door DarkRider
Paintballer schreef:Net wat Laag zegt even geduld!!!Bij mij duurde het ook even voordat achter wat ging zakken
hoever zal die nog zakken ongeveer dan?
Geplaatst: 21 jul 2008 21:58
door Bart(astra)
Geplaatst: 21 jul 2008 22:02
door pluggie
Apex zakt sowieso behoorlijk in.....
En stuitert best hard. Bij Mart toen ingezeten, dat was minder demping en meer klappen dan ik bij dubbele verlaging. Maar heb progessief.
Geplaatst: 21 jul 2008 23:20
door QuerulouS
veerwegbegrenzers? waarom heb je die er onder zitten?
ik neem aan dat dat die rubberen dingen zijn die je om je veer moet doen ofzo? zoja, dan is het ook niet gek dat de achterkant minder inzakt dan de voorkant.
Geplaatst: 21 jul 2008 23:29
door Laagvlieger
DarkRider schreef:Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Veerwegbrenzers doen ene verlaging ook teniet ja!!!
Weg met die dingen! Leveren nog een gevaarlijk weggedrag op ook nog.
Geplaatst: 21 jul 2008 23:32
door pluggie
QuerulouS schreef:veerwegbegrenzers? waarom heb je die er onder zitten?
Kzeg vaak tegen Ruud of Marco (maten) als we auto voor ons GIGAANTISCH zien klappen op snelweg op de achterkant:
'Veerwegbegrenzers'.
Wegligging is gedeeltelijk goed om zeep.
Omdat wielen niet passen waarschijnlijk, heel andere hobby.
Niks mis mee verder.
Geplaatst: 21 jul 2008 23:42
door Erwin_dude
gewoon troep:P
Geplaatst: 22 jul 2008 07:44
door DarkRider
Laagvlieger schreef:DarkRider schreef:Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Veerwegbrenzers doen ene verlaging ook teniet ja!!!
Weg met die dingen! Leveren nog een gevaarlijk weggedrag op ook nog.
Maar die dingen zitten toch tussen je schokdempers?
of is dat niet zo bij de astra?
en maakt het dus degelijk wel uit dat die ertussen zitten met de verlaging? dus dat het mede hierdoor auto niet lager wil en of lager kan?
Groeten
ps: kun je trouwens de rubbers wat om de veerschotels word geschoven (boven als onder, waar de veer tussen komt te zitten) ook in verschillende diktes krijgen? De mijn zijn wel 1,5 cm dik!
Geplaatst: 23 jul 2008 00:39
door pluggie
Veerwegbegrenzers zijn om je auto te verlagen, terwijl wielen niet passen. Letterlijk zorgen dat je veerweg maar paar cm is. Vaak omdat
wielen anders meteen aanlopen.
Je veren kunnen hun werk niet meer doen.
Apex 40/40 en dan veerwegbegrenzers zal heel heel hard worden.
Zal wel gevaarlijk zijn als je hard om bocht gaat.
Met deuk in de weg zal je achterbuitenwiel alssie door oneffenheid in weg gaat gaan stuiteren.. Is letterlijk wiel los van de weg.
Met regen stuiter je stukje, en dan zegttie meteen uitbreek.
Je kunt het makkelijkste op snelweg voor je herkennen:
- Normale auto zegt BADOEM, en stuitert 2x na
- Lage harde auto zegt BADAM, giga klap, en is terug
- Lage harde auto met veerwegbegrenzers stuitert letterlijk voor je neus.
In Engeland laatst met een Supra Mk IV gezien, je ziet hem voor je op normale weg letterlijk stuiteren op rechte weg.
Geplaatst: 23 jul 2008 21:10
door DarkRider
de veerwegbegrenzers zijn ertussen uit en het ziet er megagoed uit!!
Auto staat lekker voor en achter laag....Achterbanden gaan een deels de scherm in
......
en bedankt voor allen voor de info...
groeten