boerbeun`s C18XE
boerbeun`s C18XE
Ik ben dus frank (boerbeun) woon in de buurt van arnhem. 20 jaar oud.
Ik wou al 3 jaar een Astra GSi. maar door die verrekte scooters nooit aan toe gekomen.
nu eindelijk deze GSi gekocht. Het is een 1800. geen 2 liter. De 2 liters op marktplaats werd ik weinig vrolijk van, toen kwam ik deze tegen. Was de astra van de eigenaar van het opelforum. Dus ik ben wezen kijken. prijs was aantrekkelijk dus of motor goed of slecht was boeide me niet zoveel, er zat immers GEEN roest op!
hier de auto effe:
de mooie wieltjes:
De velgen van rechts voor en achter hebben een dut gehad, dus die moet ik laten richten. NA verloop van tijd laat ik de velgen weer oplappen (oplassen/afdraaien/stralen/coaten)
interieur:
De kroepoek vrije astra heeft 185.000 km gelopen intussen. Ik begin nog effe klein met ombakken, ik wil eerst alle verlichting aan de binnezijde blauw hebben.
heb nu:
- tellerplaten blauw
- neon blauw
- en sinds gisterenavond de board computer ook blauw
(blauwe ziet er op de foto niet zo netjes uit, maar komt door foto zelf, is niet zichtbaar waar de ledjes zitten als je er in zit)
tellerplaten/computer/neon
plannen:
- motorkap verlenger (booskijker aangelast)
- irmscher achterlichten (smoke) zijn besteld en onderweg
- spaghetti spruitstuk van een 2 liter (c20xe) en dan flens van 1800 erop
laten zetten
- velgen oplappen
- kuipstoelen
- audio erin
wat ik NIET ga doen:
- achterlijke lexus look kutzooi achter.
- chrome oerlelijke velgen
- bodykits
- achterbank eruit voor audio
- brul pijp (voorlopig hou ik std)
- ramen blinderen
ik heb de licht-verklikker van een Corsa B erin gedrukt.
(ding dat loeit bij uitstappen met de lampen nog aan)
De originele was zo`n zeur toon, die corsa B verklikker is met meertonig geluidje.
wat ik nu aan het zoeken ben is een Infinity RA6006 versterker. Ik heb een gehoor beschadiging dus ik hoef niet 5000 watt rms in de astra te hebben ofzo. De 6 kanaals Infinity biedt voorlopig dan nog wel even de juiste uitkomst.
dit is het ding:
ik ben op de sloop geweest gisteren. heb daar de dakraammotor van een Opel Vectra A eruit gesloopt. Ik heb op de astra raamzwengel gewoon en dat was niet echt fijn met opletten op de weg en raam openen tegelijk..
Dus na uurtje of 3 beunen zat het erin! ik blij HEEL BLIJ welteverstaan :p
** miss handig voor anderen: Ik had te DUN draad gebruikt voor de - en + van de motor. de kabel begon vrijwel direct te smelten en ik dacht op een gegeven moment dat me wagen zou affikken door de rook. neem dus ALTIJD de juiste draad om stroom te geven aan iets. misschien loopt bij jou anders af.. **
hier de oude hemel-console met std astra binnenverlichting en poepzwengel.
Hier de hemel-console van een vectra A met dakraam motortje en Opel Senator binnenverlichting.
ben vandaag ook nog op de sloop geweest voor de zonnekleppen van een vectra A. Deze hebben grote spiegels MET verlichting. ik moet de ophangingspuntjes iets aanpassen, maar dan zitten ook deze erin
Ik denk dat het hemel gedeelte zo wel redelijk af is.. zal zien dat er (uiteraard) blauwe lampjes in de zonnekleppen kunnen.
************************************************************
update zaterdag 28 juni 2008
************************************************************
ik merkte dat de astra beetje slecht optrok vanaf een tijdje vast toerental rijden. dus besloot het brandstof filter te vervangen. Dit is bij astra vrij simpel en goed bij te komen (alstie niet verlaagd is)
ook stotterde ding af en toe alsof het een imprezahok was. Dus heb andere bougie kabels gehaald en kleppendeksel pakking (zweette beetje)Na verloop van tijd wou ik toch me kleppendeksel wat netter hebben. dus ben op zoek gegaan naar een mooiere. Ik vond deze gelukkig na veel zoeken.
hier de pakking, filter en deksel:
hier de plek van de brandstof filter (uit de beugel gehaald)
na starten ging ie iets makkelijker op het gas reageren. dus daar was ik wel blij mee.
Toen was die kleppendeksel aan de beurt.
ouwe(nog gemonteerd) en de andere
de nokkenassen
en het zaakje weer dicht:
wat ik nog wèl wil voor die deksel is het middendekje rood. Ik heb op de sloop een opel GSi zien staan met zo`n rood dekje. mocht niet eraf halen van die kerel. maar volgende keer gaat ie toch echt in de sok mee..
Ook was ik die verschrikkelijke hoedenplank MEER dan zat. ding donderde naar beneden toe steeds en is bovendien ook nog eens LOEIzwaar. Dus heb de plank van een std astra gepakt.
dat grijze past niet bij het donker grijze interieur van de GSi.
dus besloot ding maar zwart te spuiten. Na 2 bussen lak helemaal leeg te hebben gemaakt was ie nog steeds niet goed. dus maak het binnekort nog wel af als ik nieuwe bus lak heb.
Speakers komen er NIET in. vind dat echt enorm lelijk. liever onzichtbaar weg gewerkt.. dus hier resultaat:
en voordat ik het vergeet, dit kwam donderdag ook nog met de post binnen
ga hem vanavond effe testen om te zien of alles oke werkt.
Wat ik misschien nog binnekort wil doen is op de sloop een cilinderkop kopen van een 1800. en deze reviceren. dan over een tijd een onderblok ergens vandaan vissen, of de prijs moet aantrekkelijk zijn voor het hele blok wat in duiven staat.
Ik kocht hem met de wetenschap dat het ding onderin af en toe stotterde/oversloeg. Ik haal aankomende week ook een andere bobineblok om te testen of het eventueel hieraan ligt.
Ook moet ik nog het stationair hoger laten zetten met TECH bij de opel dealer. Hij draait nu rond de 700 rpm.
tot de volgende update
*************************************************************
woensdag 6 augustus 2008
*************************************************************
zal maar weer eens posten wat ik in tussentijd gedaan heb:
Audio wou ik erin gaan leggen, dus heb een en ander bij elkaar gesprokkeld voor de astra:
een Alpine CDA-9031R headunit
een kicker composet (met HEEEEL veel dank aan sander (gsi78) !!!!!!)
rockford tulpkabels 3x (front, rear en sub) Op de zwarte markt in beverwijk waren deze 11,50 per stuk. Dus kan je je dooie dood niet om vallen toch??
dus de audio is nu bijna compleet, alleen nog iets voor achterin van speakers en dan ben ik al een heel eind.
Ook wou ik eens af van die vieze krasjes die over de hele astra lopen.
dus heb een poetsmachine van marcel (astrid fahrer) kunnen overnemen.
Dus een deze dagen eens zien of de auto nog beetje netjes te krijgen valt
Iemand heeft ook een fijne witte veeg van 15cm op de hoek van me bumper achter gelaten! Mooi klote dus, ben in ieder geval de hele parkeerplaats afgelopen op het werk, maar was niemand met blauwe lak op de bumper.. dus helaas.
Ik was afgelopen week ook nog op de sloop in duiven om voor de zonnekleppen de plastic ophangbeugeltjes te zoeken. Toen ik in een astra 1.6i station kroop viel mijn oog op de handvaten die achterin zaten!
Deze dus direct mee genomen (samen met een CV motor achter, mocht iemand er een zoeken dan roep maar...)
dit is het gat waar het uit kwam/in toebehoort:
wat er nog in de planning staat:
- standaard bumper met polyester en plamuur aanpassen zodat ik
een "tuning-bumper" ervan kan maken, deze ook overspuiten.
- 2e interieur aanschaffen. Als goed is komt deze eind deze maand.
- spaghetti spruitstuk aanschaffen.
- achterbank van een astra station vinden om hoofd steunen in mijn
achterbank te kunnen plaatsen
gr frank
**********************************************
Dinsdag 13 juli 2010
**********************************************
zoals sommige zullen weten had ik 1,5-2 mndn terug mijn koppakking lek.
ik had gezegd een paar foto`s effe te laten zien, dus vandaar
ik was vergeten meteen vanaf het begin foto`s te maken, dus ik heb de eerste foto vanaf dat de kop eraf was.
Hier zijn alle aanbouwdelen en de kop eraf:
bovenkant netjes geschuurd, de linker cilinder was het ie lekte.
de oude kop met koppakking, het lek zit hier bij de 1e cilinder koel kanaal rechtsboven.
op de bokjes
hier de losse rotzooi allemaal
Ik heb er bewust voor gekozen om niet mijn oue kop erop te zetten.
ik heb ooit een blok van erwin gekocht voor weinig en had die nog staan. Gezien erwins c18xe wel redelijk liep, en de mijne toch steeds kuren heeft, besloot ik erwins kop erop te zetten.
Dus de kop ging naar de revisie toko. Ik heb ook gevraagd om meteen de afgebroken tapeinden te laten verwijderen en meteen allemaal nieuwe te laten plaatsen. daarbij ook meteen alle klepseals te vervangen, als het tòch open ligt..
totaal plaatje:
kopbouten: 19 euro
pakkingset: 59 euro
pltsn klpseals: 20 euro
tapeindjes total: 25 euro
vlakken zelf: 45 euro
en nog iets, maar weet niet meer wat, kwam uit op 185 euro..
hier kreeg ik de kop terug:
Hier begn ik weer mee, ik hd netjes bovenkant blok ingespoten met wd40 tegen roest.
het losse spulletje wat ik intussen gezandstraalt had
hier weer de kop compleet gemaakt en klaar voor montage
toen zat ie er ook binnen no-time weer op:
weer compleet
En net toen ik dacht bijna klaar te zijn, viel er een bougie uit m`n vingers. je raad het al.. direct in de voorpijp. toen mocht ik nog effe onder de wagen om de voorpijp los te maken.
maargoed, einde verhaal eind goed al goed!
ding liep weer, ik was in ieder geval bere trots! ik had nooit in een werkplaats een koppakking gedaan.
laat staan op m`n eigen oprit.
Ik was vanmorgen ook nog effe op de sloop en zag voor mn neus een vectra Diamond Edition staan. hier zit weinig aparts in, mar het stuur trok al direct mijn aandacht, het was een nagenoeg schadeloos leren stuur!
gezien ik geen airbag heb (nog niet) was dit natuurlijk een winnend lot voor mij
misschien vinden andere het niet mooi, maar ik ben er wel blij mee
straks als ik thuis kom dan moet ik hem maar effe schoon maken en invetten.
Ook ben ik nu nog bezig met m`n digidash projectje.
Deze is al een heel eind, ik ga nu straks nog effe schuren en dan is ie bijna klaar
ik hoop er wel uit te komen met de bedrading, anders rij ik "effe" noar die digi-gek uut zwolle
Mijn 17 ins waren kats krom door die kuilen in de winter. Via het opel forum kon ik voor heel erg weinig geld aan een leuk setje waaiers komen. Deze zijn voorzien van 4 stuks Falken bandjes.
hier totaal plaatje van zoals ie er nu bij staat:
Ook kwam ik een tijdje terug nog een lekkere plepse sticker tegen op de sloop. een maatje van me met VR6 die had er ook al eentje, maar ik wou er persè ook een. Wat het mooie is van deze sticker, is dat het in feite niet echt een sticker is, maar zo`n rubber plaatje zoals kinderen vaak hebben om diertjes tegen de ramen te plakken.
vind hem wel stoer eerlijk gezegd
Ten einde aan deze update, de mindere kant..
Ik woon sinds kort in de binnenstad van Arnhem. Ik heb sinds korte tijd dus ook veel krasjes en dutjes erbij op de auto. zelfs als ik hem vrij parkeer lopen mensen er helaas tegenaan met tassen e.d.
Ik had er heel erg el moeite mee, en ook al flink veel ruzie gehad met buren die NIETS om hun wagen geven en hem spiegel tegen spiegel parkeren met die van mij. Daarma dus deur tegen die van mij aan drukkend.
dank u voor de deuk..
Ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten. Als ik een keer weg ga uit de binnenstad of naar een buitenwijk verhuis, dan knap ik de wagen exterieur volledig op. Dit is dweilen met de kraan open.
ik schaam me helaas wel als ik op een meeting o.i.d. verschijn, maar kan er weinig aan doen op deze manier.
bespaar me de oplossingen
gr frank
***********************************************************
Woensdag 21 juli 2010
***********************************************************
ik had van lelijke frank achterlichten gekocht en een veerpootbrug.
Ik wou om een beetje eenheid te creeren de achterlichten donker hebben, de achterplaat doe ik op een later tijdstip
donkere kopen vond ik een beetje onzin (helemaal de irmschers, met alle respect) Ik besloot ze te spuiten.
ik heb dat vroeger (kben nu 48, maar heb creme) ook met de achterlichten van de swift gedaan.
wou dat dus ook weer doen met de astra. Ik had nog een half busje staan en heb de std lichten gespoten.
ik ben daarna ook nog even naar de autostyle winkel in debuurt hier gegaan om nieuwe spray te bestellen.
maar das niet meer leverbaar
hier de std achterlichten
50/50
110 pesent met std lichten erbij als verglijking.
hier de verpootbrug. Wat een verademing is dat ding zeg! m`n auto veert ineens op hobbel weggetjes een STUK beter.
Wat zijn jullie ervaring er doorgaan mee? Ik ben er bijzonder blij me. Kan merken dat m`n chassis een stuk minder schokt en trilt op klinker wegen. Ook bij drempels lijkt de wagen wel "rustiger".
Ik ga misschien morgen dan eindelijk beginnen aan de Cruise control, kom er steeds niet echt aan toe
gr fran
Ik wou al 3 jaar een Astra GSi. maar door die verrekte scooters nooit aan toe gekomen.
nu eindelijk deze GSi gekocht. Het is een 1800. geen 2 liter. De 2 liters op marktplaats werd ik weinig vrolijk van, toen kwam ik deze tegen. Was de astra van de eigenaar van het opelforum. Dus ik ben wezen kijken. prijs was aantrekkelijk dus of motor goed of slecht was boeide me niet zoveel, er zat immers GEEN roest op!
hier de auto effe:
de mooie wieltjes:
De velgen van rechts voor en achter hebben een dut gehad, dus die moet ik laten richten. NA verloop van tijd laat ik de velgen weer oplappen (oplassen/afdraaien/stralen/coaten)
interieur:
De kroepoek vrije astra heeft 185.000 km gelopen intussen. Ik begin nog effe klein met ombakken, ik wil eerst alle verlichting aan de binnezijde blauw hebben.
heb nu:
- tellerplaten blauw
- neon blauw
- en sinds gisterenavond de board computer ook blauw
(blauwe ziet er op de foto niet zo netjes uit, maar komt door foto zelf, is niet zichtbaar waar de ledjes zitten als je er in zit)
tellerplaten/computer/neon
plannen:
- motorkap verlenger (booskijker aangelast)
- irmscher achterlichten (smoke) zijn besteld en onderweg
- spaghetti spruitstuk van een 2 liter (c20xe) en dan flens van 1800 erop
laten zetten
- velgen oplappen
- kuipstoelen
- audio erin
wat ik NIET ga doen:
- achterlijke lexus look kutzooi achter.
- chrome oerlelijke velgen
- bodykits
- achterbank eruit voor audio
- brul pijp (voorlopig hou ik std)
- ramen blinderen
ik heb de licht-verklikker van een Corsa B erin gedrukt.
(ding dat loeit bij uitstappen met de lampen nog aan)
De originele was zo`n zeur toon, die corsa B verklikker is met meertonig geluidje.
wat ik nu aan het zoeken ben is een Infinity RA6006 versterker. Ik heb een gehoor beschadiging dus ik hoef niet 5000 watt rms in de astra te hebben ofzo. De 6 kanaals Infinity biedt voorlopig dan nog wel even de juiste uitkomst.
dit is het ding:
ik ben op de sloop geweest gisteren. heb daar de dakraammotor van een Opel Vectra A eruit gesloopt. Ik heb op de astra raamzwengel gewoon en dat was niet echt fijn met opletten op de weg en raam openen tegelijk..
Dus na uurtje of 3 beunen zat het erin! ik blij HEEL BLIJ welteverstaan :p
** miss handig voor anderen: Ik had te DUN draad gebruikt voor de - en + van de motor. de kabel begon vrijwel direct te smelten en ik dacht op een gegeven moment dat me wagen zou affikken door de rook. neem dus ALTIJD de juiste draad om stroom te geven aan iets. misschien loopt bij jou anders af.. **
hier de oude hemel-console met std astra binnenverlichting en poepzwengel.
Hier de hemel-console van een vectra A met dakraam motortje en Opel Senator binnenverlichting.
ben vandaag ook nog op de sloop geweest voor de zonnekleppen van een vectra A. Deze hebben grote spiegels MET verlichting. ik moet de ophangingspuntjes iets aanpassen, maar dan zitten ook deze erin
Ik denk dat het hemel gedeelte zo wel redelijk af is.. zal zien dat er (uiteraard) blauwe lampjes in de zonnekleppen kunnen.
************************************************************
update zaterdag 28 juni 2008
************************************************************
ik merkte dat de astra beetje slecht optrok vanaf een tijdje vast toerental rijden. dus besloot het brandstof filter te vervangen. Dit is bij astra vrij simpel en goed bij te komen (alstie niet verlaagd is)
ook stotterde ding af en toe alsof het een imprezahok was. Dus heb andere bougie kabels gehaald en kleppendeksel pakking (zweette beetje)Na verloop van tijd wou ik toch me kleppendeksel wat netter hebben. dus ben op zoek gegaan naar een mooiere. Ik vond deze gelukkig na veel zoeken.
hier de pakking, filter en deksel:
hier de plek van de brandstof filter (uit de beugel gehaald)
na starten ging ie iets makkelijker op het gas reageren. dus daar was ik wel blij mee.
Toen was die kleppendeksel aan de beurt.
ouwe(nog gemonteerd) en de andere
de nokkenassen
en het zaakje weer dicht:
wat ik nog wèl wil voor die deksel is het middendekje rood. Ik heb op de sloop een opel GSi zien staan met zo`n rood dekje. mocht niet eraf halen van die kerel. maar volgende keer gaat ie toch echt in de sok mee..
Ook was ik die verschrikkelijke hoedenplank MEER dan zat. ding donderde naar beneden toe steeds en is bovendien ook nog eens LOEIzwaar. Dus heb de plank van een std astra gepakt.
dat grijze past niet bij het donker grijze interieur van de GSi.
dus besloot ding maar zwart te spuiten. Na 2 bussen lak helemaal leeg te hebben gemaakt was ie nog steeds niet goed. dus maak het binnekort nog wel af als ik nieuwe bus lak heb.
Speakers komen er NIET in. vind dat echt enorm lelijk. liever onzichtbaar weg gewerkt.. dus hier resultaat:
en voordat ik het vergeet, dit kwam donderdag ook nog met de post binnen
ga hem vanavond effe testen om te zien of alles oke werkt.
Wat ik misschien nog binnekort wil doen is op de sloop een cilinderkop kopen van een 1800. en deze reviceren. dan over een tijd een onderblok ergens vandaan vissen, of de prijs moet aantrekkelijk zijn voor het hele blok wat in duiven staat.
Ik kocht hem met de wetenschap dat het ding onderin af en toe stotterde/oversloeg. Ik haal aankomende week ook een andere bobineblok om te testen of het eventueel hieraan ligt.
Ook moet ik nog het stationair hoger laten zetten met TECH bij de opel dealer. Hij draait nu rond de 700 rpm.
tot de volgende update
*************************************************************
woensdag 6 augustus 2008
*************************************************************
zal maar weer eens posten wat ik in tussentijd gedaan heb:
Audio wou ik erin gaan leggen, dus heb een en ander bij elkaar gesprokkeld voor de astra:
een Alpine CDA-9031R headunit
een kicker composet (met HEEEEL veel dank aan sander (gsi78) !!!!!!)
rockford tulpkabels 3x (front, rear en sub) Op de zwarte markt in beverwijk waren deze 11,50 per stuk. Dus kan je je dooie dood niet om vallen toch??
dus de audio is nu bijna compleet, alleen nog iets voor achterin van speakers en dan ben ik al een heel eind.
Ook wou ik eens af van die vieze krasjes die over de hele astra lopen.
dus heb een poetsmachine van marcel (astrid fahrer) kunnen overnemen.
Dus een deze dagen eens zien of de auto nog beetje netjes te krijgen valt
Iemand heeft ook een fijne witte veeg van 15cm op de hoek van me bumper achter gelaten! Mooi klote dus, ben in ieder geval de hele parkeerplaats afgelopen op het werk, maar was niemand met blauwe lak op de bumper.. dus helaas.
Ik was afgelopen week ook nog op de sloop in duiven om voor de zonnekleppen de plastic ophangbeugeltjes te zoeken. Toen ik in een astra 1.6i station kroop viel mijn oog op de handvaten die achterin zaten!
Deze dus direct mee genomen (samen met een CV motor achter, mocht iemand er een zoeken dan roep maar...)
dit is het gat waar het uit kwam/in toebehoort:
wat er nog in de planning staat:
- standaard bumper met polyester en plamuur aanpassen zodat ik
een "tuning-bumper" ervan kan maken, deze ook overspuiten.
- 2e interieur aanschaffen. Als goed is komt deze eind deze maand.
- spaghetti spruitstuk aanschaffen.
- achterbank van een astra station vinden om hoofd steunen in mijn
achterbank te kunnen plaatsen
gr frank
**********************************************
Dinsdag 13 juli 2010
**********************************************
zoals sommige zullen weten had ik 1,5-2 mndn terug mijn koppakking lek.
ik had gezegd een paar foto`s effe te laten zien, dus vandaar
ik was vergeten meteen vanaf het begin foto`s te maken, dus ik heb de eerste foto vanaf dat de kop eraf was.
Hier zijn alle aanbouwdelen en de kop eraf:
bovenkant netjes geschuurd, de linker cilinder was het ie lekte.
de oude kop met koppakking, het lek zit hier bij de 1e cilinder koel kanaal rechtsboven.
op de bokjes
hier de losse rotzooi allemaal
Ik heb er bewust voor gekozen om niet mijn oue kop erop te zetten.
ik heb ooit een blok van erwin gekocht voor weinig en had die nog staan. Gezien erwins c18xe wel redelijk liep, en de mijne toch steeds kuren heeft, besloot ik erwins kop erop te zetten.
Dus de kop ging naar de revisie toko. Ik heb ook gevraagd om meteen de afgebroken tapeinden te laten verwijderen en meteen allemaal nieuwe te laten plaatsen. daarbij ook meteen alle klepseals te vervangen, als het tòch open ligt..
totaal plaatje:
kopbouten: 19 euro
pakkingset: 59 euro
pltsn klpseals: 20 euro
tapeindjes total: 25 euro
vlakken zelf: 45 euro
en nog iets, maar weet niet meer wat, kwam uit op 185 euro..
hier kreeg ik de kop terug:
Hier begn ik weer mee, ik hd netjes bovenkant blok ingespoten met wd40 tegen roest.
het losse spulletje wat ik intussen gezandstraalt had
hier weer de kop compleet gemaakt en klaar voor montage
toen zat ie er ook binnen no-time weer op:
weer compleet
En net toen ik dacht bijna klaar te zijn, viel er een bougie uit m`n vingers. je raad het al.. direct in de voorpijp. toen mocht ik nog effe onder de wagen om de voorpijp los te maken.
maargoed, einde verhaal eind goed al goed!
ding liep weer, ik was in ieder geval bere trots! ik had nooit in een werkplaats een koppakking gedaan.
laat staan op m`n eigen oprit.
Ik was vanmorgen ook nog effe op de sloop en zag voor mn neus een vectra Diamond Edition staan. hier zit weinig aparts in, mar het stuur trok al direct mijn aandacht, het was een nagenoeg schadeloos leren stuur!
gezien ik geen airbag heb (nog niet) was dit natuurlijk een winnend lot voor mij
misschien vinden andere het niet mooi, maar ik ben er wel blij mee
straks als ik thuis kom dan moet ik hem maar effe schoon maken en invetten.
Ook ben ik nu nog bezig met m`n digidash projectje.
Deze is al een heel eind, ik ga nu straks nog effe schuren en dan is ie bijna klaar
ik hoop er wel uit te komen met de bedrading, anders rij ik "effe" noar die digi-gek uut zwolle
Mijn 17 ins waren kats krom door die kuilen in de winter. Via het opel forum kon ik voor heel erg weinig geld aan een leuk setje waaiers komen. Deze zijn voorzien van 4 stuks Falken bandjes.
hier totaal plaatje van zoals ie er nu bij staat:
Ook kwam ik een tijdje terug nog een lekkere plepse sticker tegen op de sloop. een maatje van me met VR6 die had er ook al eentje, maar ik wou er persè ook een. Wat het mooie is van deze sticker, is dat het in feite niet echt een sticker is, maar zo`n rubber plaatje zoals kinderen vaak hebben om diertjes tegen de ramen te plakken.
vind hem wel stoer eerlijk gezegd
Ten einde aan deze update, de mindere kant..
Ik woon sinds kort in de binnenstad van Arnhem. Ik heb sinds korte tijd dus ook veel krasjes en dutjes erbij op de auto. zelfs als ik hem vrij parkeer lopen mensen er helaas tegenaan met tassen e.d.
Ik had er heel erg el moeite mee, en ook al flink veel ruzie gehad met buren die NIETS om hun wagen geven en hem spiegel tegen spiegel parkeren met die van mij. Daarma dus deur tegen die van mij aan drukkend.
dank u voor de deuk..
Ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten. Als ik een keer weg ga uit de binnenstad of naar een buitenwijk verhuis, dan knap ik de wagen exterieur volledig op. Dit is dweilen met de kraan open.
ik schaam me helaas wel als ik op een meeting o.i.d. verschijn, maar kan er weinig aan doen op deze manier.
bespaar me de oplossingen
gr frank
***********************************************************
Woensdag 21 juli 2010
***********************************************************
ik had van lelijke frank achterlichten gekocht en een veerpootbrug.
Ik wou om een beetje eenheid te creeren de achterlichten donker hebben, de achterplaat doe ik op een later tijdstip
donkere kopen vond ik een beetje onzin (helemaal de irmschers, met alle respect) Ik besloot ze te spuiten.
ik heb dat vroeger (kben nu 48, maar heb creme) ook met de achterlichten van de swift gedaan.
wou dat dus ook weer doen met de astra. Ik had nog een half busje staan en heb de std lichten gespoten.
ik ben daarna ook nog even naar de autostyle winkel in debuurt hier gegaan om nieuwe spray te bestellen.
maar das niet meer leverbaar
hier de std achterlichten
50/50
110 pesent met std lichten erbij als verglijking.
hier de verpootbrug. Wat een verademing is dat ding zeg! m`n auto veert ineens op hobbel weggetjes een STUK beter.
Wat zijn jullie ervaring er doorgaan mee? Ik ben er bijzonder blij me. Kan merken dat m`n chassis een stuk minder schokt en trilt op klinker wegen. Ook bij drempels lijkt de wagen wel "rustiger".
Ik ga misschien morgen dan eindelijk beginnen aan de Cruise control, kom er steeds niet echt aan toe
gr fran
Laatst gewijzigd door boerbeun op 21 jul 2010 20:39, 5 keer totaal gewijzigd.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Zow, a lot goin' on. Lekker bezig hoor.
Niet alles zou mijn keuze zijn trouwens, maar leuk om te volgen.
Jij rijdt dus in de omgeving van Arnhem rond? Ik zal eens opletten...
Niet alles zou mijn keuze zijn trouwens, maar leuk om te volgen.
Jij rijdt dus in de omgeving van Arnhem rond? Ik zal eens opletten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Update voor woensdag 6 augustus 2008!!!!
zal maar weer eens posten wat ik in tussentijd gedaan heb:
Audio wou ik erin gaan leggen, dus heb een en ander bij elkaar gesprokkeld voor de astra:
een Alpine CDA-9031R headunit
een kicker composet (met heeeeeel veel dank aan sander(gsi78)!!!)
rockford tulpkabels 3x (front, rear en sub)
dus de audio is nu bijna compleet, alleen nog iets voor achterin van speakers en dan ben ik al een heel eind.
Ook wou ik eens af van die vieze krasjes die over de hele astra lopen.
dus heb een poetsmachine van marcel (astrid fahrer) kunnen overnemen.
Dus een deze dagen eens zien of de auto nog beetje netjes te krijgen valt
Iemand heeft ook een fijne witte veeg van 15cm op de hoek van me bumper achter gelaten! Mooi klote dus, ben in ieder geval de hele parkeerplaats afgelopen op het werk, maar was niemand met blauwe lak op de bumper.. dus helaas.
Ik was afgelopen week ook nog op de sloop in duiven om voor de zonnekleppen de plastic ophangbeugeltjes te zoeken. Toen ik in een astra 1.6i station kroop viel mijn oog op de handvaten die achterin zaten!
Deze dus direct mee genomen (samen met een CV motor achter, mocht iemand er een zoeken dan roep maar...)
dit is het gat waar het uit kwam/in toebehoort:
wat er nog in de planning staat:
- standaard bumper met polyester en plamuur aanpassen zodat ik
een "tuning-bumper" ervan kan maken, deze ook overspuiten.
- 2e interieur aanschaffen. Als goed is komt deze eind deze maand.
- spaghetti spruitstuk aanschaffen.
- achterbank van een astra station vinden om hoofd steunen in mijn
achterbank te kunnen plaatsen
gr frank
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
naja ga fijntjes door zo , want wil alles liefst zo standaard mogelijk houden voorlopig. dus alles origineel opel, en anders dingen die niet teveel afsteken bij origineel uiterlijk. Misschien dat dat nog verandert in de loopder tijd.
vraag me alleen wel af, als ik die binnenverlichting vast heb. zijn er 3 kleuren draden:
- rood
- bruin
- en grijs.
welke dient eigelijk waarvoor? of moet ik waar aan sluiten?
vraag me alleen wel af, als ik die binnenverlichting vast heb. zijn er 3 kleuren draden:
- rood
- bruin
- en grijs.
welke dient eigelijk waarvoor? of moet ik waar aan sluiten?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- rood constante plus
- bruin massa
- en grijs. geschakelde massa
Dus al je lampjes krijgen + via de rode draad
de Massa van je leeslampjes doe je aan de bruine draad (de massa kan je gewoon achter een schroef oid aan je dak doen)
En de grijze is de geschakelde massa voor de binnenverlichting (als je bv de deur opend)
Let op dat je de gaten die je in je dak moet slijpen wel groot genoeg maakt, zodat de lampjes geen kortsluiting maken
- bruin massa
- en grijs. geschakelde massa
Dus al je lampjes krijgen + via de rode draad
de Massa van je leeslampjes doe je aan de bruine draad (de massa kan je gewoon achter een schroef oid aan je dak doen)
En de grijze is de geschakelde massa voor de binnenverlichting (als je bv de deur opend)
Let op dat je de gaten die je in je dak moet slijpen wel groot genoeg maakt, zodat de lampjes geen kortsluiting maken
Re: boerbeun`s C18XE
ik dacht: zal ding weerus van eind 2e pagina af halen..
Misschien wel leuk om te vermelden:
IK HEB ROEST
mààr, eind september gaat me astra weg naar een restauratie bedrijf om alles te laten bijwerken aan de achterkant:
- deuk op die smalle strook onder het achterlicht
- vieze lak krasjes op de deur
- roest in de wielkast van het trillen van de achterbumper (kutkrengen!)
- een deukje/flinke pit aan de bijrijders zijde op het achterscherm.
Eventueel ook nog die schroefgaatjes in de dorpel van de bestuurder (waar dat rubber mee vast zit), heb hier namelijk al 2 kleine gaatjes in zitten.
Wat er nu gaande is, los van de schade reperateur, is dat de voorbumper, slotloze handgrepen en `95 grill bij Appie liggen.
hij spuit ze over en past me voorbumper aan. ook de mistlampen gaan erin als ik de bumper terug krijg. Deze zaten er niet in toen ik de auto kocht, maar had ze al heel erg lang op de schap liggen en vond wel prima om ze er eens in te zetten.
wat nog op de schap ligt:
- vleugeldeur scharnieren
- digidash
- mistlampen
- elektrische ramen
- zimmerman schijven gegroefd/geboord.
Wat ik nog graag eraan wil doen:
- elektrische ramen deurpanelen zoeken
- andere zijruiten voorzijde, deze zijn bekrast door de raam rubbers
- ander scherm LV
- turbo remmen
- andere achterplaat
- donkere achterlichten, hoeven niet irmschers te zijn
- koplampsproeiers/wissers
- `95 koplampen voor bij de grill met elek hoogte verstelling.
tot zover dus even mijn update lijstje
Misschien wel leuk om te vermelden:
IK HEB ROEST
mààr, eind september gaat me astra weg naar een restauratie bedrijf om alles te laten bijwerken aan de achterkant:
- deuk op die smalle strook onder het achterlicht
- vieze lak krasjes op de deur
- roest in de wielkast van het trillen van de achterbumper (kutkrengen!)
- een deukje/flinke pit aan de bijrijders zijde op het achterscherm.
Eventueel ook nog die schroefgaatjes in de dorpel van de bestuurder (waar dat rubber mee vast zit), heb hier namelijk al 2 kleine gaatjes in zitten.
Wat er nu gaande is, los van de schade reperateur, is dat de voorbumper, slotloze handgrepen en `95 grill bij Appie liggen.
hij spuit ze over en past me voorbumper aan. ook de mistlampen gaan erin als ik de bumper terug krijg. Deze zaten er niet in toen ik de auto kocht, maar had ze al heel erg lang op de schap liggen en vond wel prima om ze er eens in te zetten.
wat nog op de schap ligt:
- vleugeldeur scharnieren
- digidash
- mistlampen
- elektrische ramen
- zimmerman schijven gegroefd/geboord.
Wat ik nog graag eraan wil doen:
- elektrische ramen deurpanelen zoeken
- andere zijruiten voorzijde, deze zijn bekrast door de raam rubbers
- ander scherm LV
- turbo remmen
- andere achterplaat
- donkere achterlichten, hoeven niet irmschers te zijn
- koplampsproeiers/wissers
- `95 koplampen voor bij de grill met elek hoogte verstelling.
tot zover dus even mijn update lijstje
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: boerbeun`s C18XE
was vergeten te vermelden dat ik een deze dagen andere ramen koop + rubbers,
hoofdsteunen en setje dat er voor nodig is om in de achterbank te zetten.
hoofdsteunen en setje dat er voor nodig is om in de achterbank te zetten.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: boerbeun`s C18XE
hoe maak je deze foto trouwens?, is leuk
Re: boerbeun`s C18XE
was optie op me toenmalige telefoon.
Samsung U600. Denk dat jou telefoon dat ook wel kan?
bij instellingen kun je dat aanpassen en dan maakt ie een foto in deze stijl zegmaar.
Je kunt met bewerken ook een andere foto eroverheen plakken e.d.
was trouwens wel als de camera aan stond dat ik dat kon aanzetten.
Samsung U600. Denk dat jou telefoon dat ook wel kan?
bij instellingen kun je dat aanpassen en dan maakt ie een foto in deze stijl zegmaar.
Je kunt met bewerken ook een andere foto eroverheen plakken e.d.
was trouwens wel als de camera aan stond dat ik dat kon aanzetten.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: boerbeun`s C18XE
Photoshop kan het ook met 2 of 3 klikken.
Heb je de hoofdsteunen al? Anders heb ik er volgens mij nog wel een aantal over.
Heb je de hoofdsteunen al? Anders heb ik er volgens mij nog wel een aantal over.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: boerbeun`s C18XE
ik ben voorzien van een extra setje
iig bedankt voor het aanbod.
iig bedankt voor het aanbod.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: boerbeun`s C18XE
helaas zit dat niet op mijn tel, ga even met photosjop aan de gangboerbeun schreef:was optie op me toenmalige telefoon.
Samsung U600. Denk dat jou telefoon dat ook wel kan?
bij instellingen kun je dat aanpassen en dan maakt ie een foto in deze stijl zegmaar.
Je kunt met bewerken ook een andere foto eroverheen plakken e.d.
was trouwens wel als de camera aan stond dat ik dat kon aanzetten.
Re: boerbeun`s C18XE
sonde, misschien over tijdje keer op een meeting dat ik dat voor je kan doen?
wat voor tel heb je dan?
wat voor tel heb je dan?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: boerbeun`s C18XE
nokia ouwe bulle telefoon
Re: boerbeun`s C18XE
even googlen op "Photo To Color Sketch"
of pm even je mailadres kan ik het programma'tje overmailen
of pm even je mailadres kan ik het programma'tje overmailen
Re: boerbeun`s C18XE
Leuke Astra idd !
Nette wagen. Dus is de ex-Astra van Danny.
Die ene 'effect' foto heb je bij hem voor de deur gemaakt volgens mij..
mooi project trouwens.
Keep up the good works !
Ziet er goed uit die verlichte BC met dat blauw.
Ik zelf probeer het met rode ledjes, iets opgeschuurd, maar het licht is overdag echt knudde gewoon. 's avond wel goed zichtbaar, maar vind het niet fantastisch.
Hoe heb jij dat gedaan ? Zijn dat soms speciale LEDjes ofzo.. Of zijn uberhaupt wel ledjes..
thnx.
Nette wagen. Dus is de ex-Astra van Danny.
Die ene 'effect' foto heb je bij hem voor de deur gemaakt volgens mij..
mooi project trouwens.
Keep up the good works !
Ziet er goed uit die verlichte BC met dat blauw.
Ik zelf probeer het met rode ledjes, iets opgeschuurd, maar het licht is overdag echt knudde gewoon. 's avond wel goed zichtbaar, maar vind het niet fantastisch.
Hoe heb jij dat gedaan ? Zijn dat soms speciale LEDjes ofzo.. Of zijn uberhaupt wel ledjes..
thnx.
Re: boerbeun`s C18XE
dank je, zal eens zoekenappie schreef:even googlen op "Photo To Color Sketch"
of pm even je mailadres kan ik het programma'tje overmailen
Re: boerbeun`s C18XE
Ja, die raamrubbers die een magneet voor zand lijken, hebben veel Astra's F last van.boerbeun schreef:
Wat ik nog graag eraan wil doen:
- andere zijruiten voorzijde, deze zijn bekrast door de raam rubbers
- donkere achterlichten, hoeven niet irmschers te zijn
tot zover dus even mijn update lijstje
Heb 't nu ook al bij 3 van me Astra's F gehad. Binnenkort ook nieuwe ruiten halen, orginele GM ruiten en raamrubbers. Denk gelijk ruiten rondom. Voor zit een niet GM ruit in, wil orgineel hebben, achterruit lijkt een verwarmingsdrd beschadigd (door transport van iets ofzo).
GSI achterlampjes bedoel je ? Ben ik ook nog naar opzoek.
Heb ze wel, alleen van de linkse zijn 2 pootjes afgebroken.. met gevolg lekkage in me vorige F, bij afspuiten in wasbox bijv. Had ze van de sloop, maar kennelijk zijn ze daar nogal knurfterig gedemonteerd. Snap dat niet, die dingen worden schaars. Moeten ze daar ook wel weten lijkt me
Re: boerbeun`s C18XE
effe kort berichtje:
De ontroesting wordt 3 weekjes uitgesteld. Heb iets even in de planning staan wat even voor gaat:
Een dash met 2e airbag. Deze komt er eerst nog even. Daarna wordt er weer geld vrij gemaakt voor de ontroesting.
Verder heb ik de zonnekleppen die ik uit een Vectra had verwisseld voor de beter passende uit een Omega.
Ik heb ook weer het een en ander gekocht, dus dit is het lijstje nu:
ik weet trouwens niet of er vraag naar is, maar ik doe zeer binnenkort 2 setjes elektrisch verstelbare koplampen weg MET regel knop erbij. (die onder je mistlicht knopjes komt) Ook heb ik nog een setje elektrische deurvergrendeling die weg kan, alsmede een setje slotloze handgrepen in blauwe GSi kleur. Dit zijn handgrepen die van de achterdeuren van een station af komen.
gr frank
De ontroesting wordt 3 weekjes uitgesteld. Heb iets even in de planning staan wat even voor gaat:
Een dash met 2e airbag. Deze komt er eerst nog even. Daarna wordt er weer geld vrij gemaakt voor de ontroesting.
Verder heb ik de zonnekleppen die ik uit een Vectra had verwisseld voor de beter passende uit een Omega.
Ik heb ook weer het een en ander gekocht, dus dit is het lijstje nu:
boerbeun schreef: Wat ik nog graag eraan wil doen:
- elektrische ramen deurpanelen zoeken
- andere zijruiten voorzijde, deze zijn bekrast door de raam rubbers
- ander scherm LV
- turbo remmen
- andere achterplaat
- donkere achterlichten, hoeven niet irmschers te zijn
- koplampsproeiers/wissers
- `95 koplampen voor bij de grill met elek hoogte verstelling.
ik weet trouwens niet of er vraag naar is, maar ik doe zeer binnenkort 2 setjes elektrisch verstelbare koplampen weg MET regel knop erbij. (die onder je mistlicht knopjes komt) Ook heb ik nog een setje elektrische deurvergrendeling die weg kan, alsmede een setje slotloze handgrepen in blauwe GSi kleur. Dit zijn handgrepen die van de achterdeuren van een station af komen.
gr frank
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam